Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 listopada 2024, 15:35

GTA 6 ma coraz wyższą poprzeczkę do przeskoczenia. Jesienna aktualizacja NVE dodała realistyczne oświetlenie do GTA 5

GTA V pięknieje z każdym rokiem – modyfikacja NaturalVision Evolved dodała do popularnej gry realistyczne oświetlenie i odbicia, dzięki którym zerkanie w boczne lusterka stało się niezwykle satysfakcjonujące.

Źródło fot. Materiały grupy Razed
i

Kiedy Grand Theft Auto VI wreszcie ujrzy światło dzienne, pod względem wizualnym może rywalizować z… GTA V. Wszystko za sprawą fanowskich zmian, które nieustannie dopieszczają produkcje z 2013 roku. Jedną z najciekawszych modyfikacji pozostaje NaturalVision Evolved (NVE), czyli projekt tworzony przez grupę Razed. Zespół udostępnił kolejną aktualizację wnoszącą grafikę piątej odsłony cyklu na kolejny poziom.

Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy, są lustrzane odbicia dodane do wszystkich powierzchni, na których w realnym świecie mogłyby się one znaleźć. Dzięki temu w NVE w bocznych lusterkach aut możemy zobaczyć innych uczestników ruchu, w podobny sposób zachowuje się także karoseria pojazdów, szklane budynki czy kałuże. Eksperci z Razed popracowali nad realistycznym oświetleniem, rozdzielczością cieni, głębią oraz przezroczystością chmur czy wizualnym aspektem reflektorów samochodowych przeszło 100 modeli z oryginalnego GTA V. Dodali także m.in. nowe tekstury dróg, jak również dźwięki syren ambulansów i policyjnych radiowozów.

Twórcy modyfikacji NVE chętnie dzielą się postępami na swoim kanale w serwisie YouTube. Działalność grupy można wspierać poprzez platformę Patreon – najtańsza miesięczna dotacja wynosi 1 dolara (4,10 zł wg. obecnego kursu). Koszt najwyższego, platynowego progu wynosi 15 dolarów (61,45 zł), gwarantując w tej cenie ekskluzywny dostęp do materiałów eksperymentalnych oraz wczesnych wersji moda. Polecam także nasz opis oraz instrukcję instalacji NVE.

  1. Grand Theft Auto V – recenzja gry
  2. GTA 5 – poradnik do gry
  3. GTA Online – poradnik do gry

Krzysztof Kałuziński

Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

więcej