autor: Michał Harat
Grzegorz Styczeń poprosił o pomoc graczy Manor Lords. Wspólnie z ekspertem mają ulepszyć doświadczenie gry na Unreal Engine 5
Gracze mogą pomóc naprawić wersję Manor Lords na Unreal Engine 5. Grzegorz Styczeń zwrócił się o pomoc do fanów w „rozwiązaniu tajemnicy” uciążliwych awarii GPU.
Grzegorz Styczeń, twórca Manor Lords, poprosił społeczność o wsparcie w rozwiązaniu problemów związanych z wersją gry bazującą na Unreal Engine 5. Diagnostyka niektórych specyficznych błędów wynikających z przeniesienia gry na nowszą wersją silnika jest na tyle skomplikowana, że deweloper w dalszym ciągu nie znalazł głównych przyczyn niektórych usterek, m.in. tych związanych z GPU.
Jak poinformował twórca na serwerze na Discordzie – do zespołu dołączył specjalista od Unreal Engine, znany społeczności jako Beddy. Jego zadaniem będzie naprawa problemów technicznych bezpośrednio związanych z wersją Manor Lords na UE5. Na wstępie ma on się zająć owymi uciążliwymi awariami GPU.
Beddy przygotował specjalną wersję gry z dodatkowymi narzędziami diagnostycznymi, która ma pomóc w identyfikacji błędów. Gracze, którzy doświadczają awarii, mogą uzyskać dostęp do tzw. wersji „gpudebug” gry w zakładce „Beta” na Steamie (hasło to: gpudebugging) i pomóc w – jak to określi Grzegorz Styczeń – „rozwiązaniu tej tajemnicy”.
Wcześniejsze testy na ponad 40 komputerach nie przyniosły ponoć żadnych skutków, dlatego twórca Mano Lords postanowił zwrócić się ostatecznie do graczy:
Ponieważ na naszym sprzęcie nadal nie możemy odtworzyć problemów, wszystkich, którzy doświadczają tych awarii, prosimy o pomoc poprzez uruchomienie owej wersji beta i przesłanie wygenerowanych logów oraz zrzutów ekranu wykonanych w momencie awarii w sekcji ?UE5 build (BETA) crashes while… [nazwa wątku na serwerze na Discordzie].
- Manor Lords – recenzja gry we wczesnym dostępie. Nic dziwnego, że to najbardziej wyczekiwana gra na Steamie
- Manor Lords – poradnik do gry