Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 23 maja 2013, 18:45

Gry wideo - nie tylko rozrywka, a też inspiracje, pasje, hobby? Zapraszamy na GRART w Krakowie

W piątek 7 czerwca zapraszamy na krakowski GRART – czekają na Was prelekcje, warsztat pinów, pokaz klipów video, konkurs cosplay i koncerty. Do wygrania będą akcesoria komputerowe i abonamenty GRY-OnLine!

W piątek 7 czerwca zapraszamy w Krakowie na GRART – event, który chce udowodnić, iż gry wideo to nie tylko forma rozrywki czy relaksu, ale również pole do popisu dla wielu twórców i artystów. Inspiracjami dla wielu grafik, literatury, muzyki, rękodzieł czy cosplay’ów mogą być właśnie gry. Wszystko to odbędzie się w Artetece przy ul. Rajskiej 12, wejście od ul. Szujskiego w godzinach 13:00-23:00.

Atrakcje jakie będą czekać na uczestników to prelekcje, warsztat pinów, pokaz klipów video oraz konkurs cosplay, a na zakończenie koncert zespołów „Dobrobyt” oraz „I Set My Pixels On Fire”. Po więcej szczegółów zapraszamy na stronę programu eventu. Swoje obecność zapowiedzieli już przedstawiciele Geek World, Rookie Cookie, Stowarzyszenie Hikari, B – Team GG oraz liczna grupa fanów gry League of Legends w samodzielnie stworzonych strojach bohaterów.

Miło nam też jest zakomunikować, iż GRY-OnLine wraz z firmą ROCCAT wspiera konkurs cosplay’owy. Dla laureatów konkursu przygotowaliśmy atrakcyjne nagrody: wysokiej jakości akcesoria komputerowe firmy ROCCAT, abonamenty PREMIUM GRY-OnLine a przede wszystkim profesjonalną sesję zdjęciową.

Jego przygotowaniem i przebiegiem zajmuje się znana cosplay’erka Aleksandra „Shappi” Tora. Założenia konkursu są bardzo proste i przejrzyste:

1) Zgłoszenie do konkursu należy przesyłać w terminie od 23.05.2013 do 02.06.2013 na adres mailowy: [email protected]

2) Zadanie konkursowe polega na stworzeniu oraz zaprezentowaniu stroju/ów nawiązującego do postaci z świata gier video.

3) Wyłonienie zwycięzcy następuje na podstawie decyzji Jury.

4) Stroje zgłoszone do konkursu cosplay powinny zostać wykonane samodzielnie przez osoby zgłaszające uczestnika konkursu. Jedna osoba może zgłosić maksymalnie 3 stroje. Osoba zgłaszająca nie musi być modelem podczas trwania konkursu.

5) Aby zgłoszenie uznano za prawidłowe, musi zawierać:

  • dane osobowe twórcy stroju/ów (imię, nazwisko, ksywka, data urodzenia uczestnika, kontakt mailowy i telefoniczny);
  • specyfikację postaci (nazwa postaci i gry, z której pochodzi, opis postaci, scenariusz występu wraz z uwagami technicznymi związanymi z występem);
  • od 1 do 5 plików graficznych przedstawiających w pełny sposób postać, za którą przebiera się uczestnik;
  • informację czy strój był już prezentowany na publicznej imprezie/konwencie;
  • podkład muzyczny do występu w limicie czasowym do maksymalnie 1:30 min, w popularnym formacie np. mp3.

Tylko w wypadku gdy uczestnik jest niepełnoletni, musi on załączyć skan zgody rodziców na udział w konkursie.

6) Zgłaszając swój występ i strój oświadcza się, że nie będzie on zawierał treści nieodpowiednich dla osób młodszych w szczególności - wulgaryzmów, obscenicznych zachowań, nawiązań do najintymniejszych części ciała, alkoholu i narkotyków.

7) Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest otrzymanie wiadomości zwrotnej od organizatora w terminie do 03.06.2013.

8) Po otrzymaniu zgłoszenia organizatorzy mogą odesłać je do autora celem uzupełnienia lub poprawienia z wyraźnym zaznaczeniem punktów wymagających ww. zmian. Uczestnik ma także prawo dosłać swoje poprawki co do nadesłanego przez niego zgłoszenia - ostateczna forma występu powinna zostać ustalona nieodwołanie do 48h przed konkursem.

9) Wszelkie zastępstwa lub odwołania występów powinno zgłaszać się wcześniej, w terminie do 05.06.2013.

10) Organizator zastrzega sobie prawo do wcześniejszego zakończenia zapisów oraz wprowadzenia zmian dotyczących konkursu.

Cosplay (z ang. costume playing - przebieranie) to wywodzące się z Azji, a głównie występujące w Japonii, przebieranie się i charakteryzowanie na bohaterów anime, mang, gier video oraz filmów. Fani cosplay’ów spotykają się na zjazdach, konwentach czy festiwalach, co więcej cosplay’e często występują jako element dodatkowy innych imprez.

Maciej Jałowiec

Maciej Jałowiec

Specjalista do spraw marketingu gier wideo. Łączy pasję do gier ze spostrzeżeniami na temat branży i światowej gospodarki. Zawodowo związany z firmą Techland, a wcześniej m. in. z Activision i Perfect World.

więcej