Grupa zrzeszająca THQ i Koch Media tworzy niemal 200 gier; 25 to tytuły AAA
Grupa Embracer, czyli spółka-matka takich firm jak m.in. Deep Silver i Gearbox Software, przedstawiła raport finansowy za drugi kwartał 2021 roku. Wynika z niego, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy koncern nabył 37 studiów deweloperskich, a w kolejnym roku planuje zakupić drugie tyle.

Szwedzka Embracer Group, do której należą takie firmy jak Deep Silver, 3D Realms, Gearbox Software, 4A Games, Saber Interactive czy polskie Flying Wild Hog, „pochwaliła się” w raporcie finansowym za drugi kwartał 2021 roku (okres od lipca do września), że w ciągu ostatniego roku nabyła aż 37 studiów tworzących gry wideo.
Oznacza to, iż w posiadaniu grupy jest już 86 zespołów; Szwedzi mają także prawa do ponad 250 różnych marek. A to nie koniec zakupów, bo gigant planuje powiększyć liczbę wewnętrznych deweloperów przynajmniej o kolejnych 37 w ciągu następnych dwunastu miesięcy. Co ciekawe, część rozmów już jest w toku; niestety nie wiemy, o jakie firmy może chodzić.
W sumie koncern zatrudnia 7470 twórców gier, co stanowi ponad dwukrotny wzrost ich liczby (dokładnie 108-procentowy) względem analogicznego okresu w roku 2020, kiedy to w należących do spółki studiach pracowały 3593 osoby. Tak wielu deweloperów pod parasolem grupy Embracer musi się przekładać na multum powstających gier. I tak jest w istocie – liczba rozpoczętych projektów ma sięgać 197. Dla porównania: w ubiegłym roku w tym samym czasie trwały prace nad „zaledwie” 135 grami (wzrost o 46%). 60 z nich doczekało się już zapowiedzi.
Mogą Cię zainteresować również:
- Grupa Embracer wydaje dwa razy więcej na prowizje niż na tworzenie gier
- Ubisoft przegoniony przez Embracer Group pod względem wartości rynkowej
- Gearbox Entertainment i Aspyr Media kupione przez Embracer Group
- Polskie studio Flying Wild Hog trafia pod skrzydła Koch Media i Embracer Group
Większość z tego stanowią tytuły AA, lecz koncern ma też w planach gry większego kalibru. Poczynając od lutego 2022 roku, Szwedzi zamierzają wypuścić na rynek 25 produkcji AAA. Są one w różnym stadium powstawania i, oczywiście, nie ukażą się jedna obok drugiej; ich premiery mają być rozłożone na cztery lata – jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, ostatnia zadebiutuje w marcu 2026 roku.