autor: Bartosz Woldański
Grimlands z porażką na Kickstarterze, ale ciągle z szansą na powstanie
Grimlands przegrało walkę o przetrwanie na Kickstarterze. Twórcom udało się zebrać zaledwie mały procent kwoty potrzebnej na ukończenie produkcji. Mimo to gra MMO tworzona przez polskie studio Drago Entertainment ma ciągle szanse na powstanie.

Drago Entertainment odwołało przed czasem akcję na stronie Kickstarter. Pierwotnie zbiórka pieniędzy miała potrwać do 2 maja, jednak została zakończona już 22 kwietnia. Powodem było to, że autorom gry Grimlands udało się zebrać zaledwie 35 z 650 tys. dolarów potrzebnych do sfinansowania projektu. Co za tym idzie – zainteresowanie tytułem było zbyt małe. Choć inicjatywa zakończyła się fiaskiem, to krakowskie studio nie zamierza się łatwo poddać – nadal liczy na wydanie produkcji free-to-play z opcjonalnym modelem mikropłatności.
Przedłużanie akcji na Kickstarterze nie miało większego sensu, gdyż projekt miał nikłe szanse na pozytywny finał. Jednakże twórcy dziękują za wszelkie wsparcie i jak twierdzą – to jeszcze nie koniec. Okazuje się, że kontaktowali się z kilkoma potencjalnymi inwestorami dla Grimlands. Obecnie trwają rozmowy w sprawie ewentualnego dokończenia projektu, który powstaje już od pięciu lat i tak naprawdę jest już prawie gotowy. Producent zaznacza, że nie byłoby to możliwe, gdyby nie Kickstarter.
Ostatnio Grimlands nie miało szczęścia – niedawno gra straciła wydawcę, firmę Gamigo AG, która poinformowała pod koniec marca tego roku, że prace nad MMOFPS-em w postapokaliptycznym klimacie zostały przerwane. Z tego powodu studio Drago Entertainment zdecydowało się na krok w stronę Kickstartera. Do tej pory doczekaliśmy się dwóch zamkniętych beta-testów tytułu. Kolejny był planowany na czerwiec – nie wiadomo, jaki wpływ na jego termin będzie miała porażka akcji.

Produkcja miała ukazać się najwcześniej w grudniu 2013 roku wyłącznie na komputerach osobistych. Teraz prawdopodobnie nastąpi to nie wcześniej niż w przyszłym roku, o ile w ogóle dojdzie do wydania. Wszystko zależy od tego, czy jakaś firma będzie chciała wyłożyć pieniądze na dokończenie Grimlands.
Grimlands to gra łącząca cechy sieciowej strzelaniny i sandboksowego MMORPG-a, inspirowana między innymi Falloutem 3, Borderlands czy Ultima Online. Ponadto tytuł miał mieć rozbudowane systemy rzemiosła i rozwoju postaci. To wszystko postanowiono umieścić w świecie postapokaliptycznym. „Grimlands to MMORPG, w jakiego zawsze chcieliśmy zagrać” – tak twórcy piszą o swoim projekcie. Niestety, chyba tego zdania nie podziela wielu graczy, co potwierdza nikłe wsparcie na Kickstarterze. „Mamy nadzieję, że kiedyś jeszcze się spotkamy w Grimlands” – podsumowuje studio po anulowaniu akcji. Pozostaje trzymać kciuki za pozytywne zakończenie rozmów z potencjalnymi inwestorami.