Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 marca 2012, 12:05

autor: Wojciech Mroczek

Gracze skarżą EA i BioWare w związku z zakończeniem Mass Effect 3

Do amerykańskiej Federalnej Komisji Handlu wpływają skargi od graczy zawiedzionych zakończeniem serii Mass Effect. Czy Bioware i Electronic Arts rzeczywiście wprowadza klientów w błąd, obiecując w kampanii reklamowej satysfakcjonującą kulminację?

Finał Mass Effect 3 wywołuje sporo kontrowersji. Wielu fanów poczuło głębokie rozczarowanie wszystkimi możliwymi zakończeniami scenariusza kosmicznej sagi. Większość z nich daje upust swojej frustracji w internetowych serwisach i na forach. Są jednak i tacy, którzy gotowi są podjąć konkretne działania na ścieżce prawnej.

Gracze skarżą EA i BioWare w związku z  zakończeniem Mass Effect 3 - ilustracja #1

Użytkownik podpisujący się na forach BioWare nickiem „El_Spiko” rozpoczął kampanię, w ramach której amerykańscy gracze skarżą wydawcę gry, Electronic Arts, w Federalnej Komisji Handlu (pełniącej w USA rolę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów). Głównym zarzutem, jaki stawiają fani, jest niedotrzymanie obietnic, jakimi rzucano podczas kampanii reklamowej gry. Wzburzony użytkownik pisze:

Przeciwko EA,

Po przeczytaniu listy obietnic odnośnie zakończenia gry, które złożono podczas kampanii marketingowej i wywiadów, jasnym staje się, że produkt, który otrzymaliśmy nie dorównuje temu, co zapowiedziano. Poniższy wątek zawiera doskonały zbiór tychże obietnic:

http://social.bioware.com/forum/1/topic/355/index/10056886

Oczywiście niczego z tego co zapowiadano, w zakończeniu nie zobaczyliśmy. Jeżeli ktoś chce złożyć skargę, niech uda się na stronę Federalnej Komisji Handlu – FTC.gov – i wypełni formularz zażalenia w dziale ochrony konsumentów (im więcej osób to uczyni, tym bardziej prawdopodobne, że komisja podejmie działania). […]

Nie jest to coś, co robię z przyjemnością, jednak po koszmarnym zakończeniu, nie mającym nic wspólnego z produktem jaki mi reklamowano i w związku z brakiem jakiegokolwiek odzewu ze strony Bioware/EA na ten temat, czuję, że skarga to jedna z moich ostatnich możliwości. Zamierzam też zwrócić swoją kopię gry przed upływem 30-dniowego okresu reklamacyjnego, jeżeli do tego czasu kwestia zakończenia nie zostanie rozwiązana.

Nie wiadomo, ile skarg spłynęło faktycznie do Komisji. Możliwe też, że wielu graczy uspokoiło oświadczenie na temat przyszłości Mass Effect, wydane przez Casey’a Hudsona, szefa zespołu twórców finałowej części serii. Czy „El_Spiko” poczuł się nim usatysfakcjonowany i nie odeśle swojej kopii gry do producenta – tego nie wiemy. Wiemy za to, że z jego opinią na temat „fatalnego” finału gry stanowczo nie zgodziłby się nasz recenzent.