Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 grudnia 2022, 10:45

autor: Adrian Werner

Gra, której nie można kupić na Steamie, wśród największych premier listopada w tym sklepie

Wśród największych premier listopada na Steamie znalazła się gra Nobody: The Turnaround, którą wycofywano ze sprzedaży dzień po debiucie we wczesnym dostępie.

Źródło fot. Thermite Games
i

Studio Valve opublikowało listę największych premier listopada 2022 roku na Steamie. Kryterium był przychód uzyskany w ciągu dwóch tygodni od debiutu. Tradycyjnie nie ujawniono konkretnych wyników sprzedaży ani nawet właściwej kolejności tytułów. Dlatego do zestawienia dodaliśmy szacunki płatnej wersji serwisu SteamSpy. Niestety bywają one mocno niedokładne, ale lepsze to niż nic.

Miesiąc obfitował w duże debiuty – na rynek trafiły takie wyczekiwane produkcje, jak Warhammer 40,000: Darktide, Football Manager 2023, Marvel's Spider-Man: Miles Morales czy Sonic Frontiers. Najdziwniejszy jest przypadek Nobody: The Turnaround. To survivalowa gra chińskiego studia U.Ground, która zadebiutowała we wczesnym dostępie 17 listopada i dzień później została wycofana ze sprzedaży z powodu braku kompatybilności ze starszymi wersjami systemu Windows. Do teraz, miesiąc później, tytułu wciąż nie można kupić w sklepie firmy Valve.

Według szacunków SteamSpy sprzedaż Nobody: The Turnaround przekroczyła milion egzemplarzy (sporo z tego pochodzi ze sklepów z kluczami, gdzie tytuł można było kupić po wycofaniu ze sprzedaży na Steam). Możliwe, że jest to wynik trochę przesadzony, ale bez wątpienia gra sprzedała się bardzo dobrze, gdyż jej rekord aktywności wynosi 82 tys. graczy bawiących się równocześnie. Do tego odbiór tytułu jest ciepły – wśród recenzji graczy z ostatnich 30 dni 79% chwali ten tytuł.

Z innych godnych uwagi rzeczy należy wymienić dobrą sprzedaż polskich gier Against the Storm oraz Evil West.

Największe premiery gier w listopadzie na Steamie

#

Gra:

Liczba posiadaczy według szacunków SteamSpy:

1.

Warhammer 40,000: Darktide

1,539 mln

2.

Nobody: The Turnaround

1 mln

3.

Police Simulator: Patrol Officers

748 tys. (gra była wcześniej dostępna w Early Access)

4.

Football Manager 2023

457 tys.

5.

The Past Within

402 tys.

6.

Sonic Frontiers

258 tys.

7.

ZERO Sievert

253 tys.

8.

Soulstone Survivors

253 tys.

9.

Against the Storm

229 tys.

10.

Marvel's Spider-Man: Miles Morales

219 tys.

11

Shadows Over Loathing

202 tys.

12.

Evil West

166 tys.

13.

Bendy and the Dark Revival

112 tys.

14.

The Dark Pictures: The Devil in Me

93 tys.

15.

Tactics Ogre: Reborn

87 tys.

16.

We Who Are About to Die

87 tys.

17.

Pentiment

61 tys.

18.

Crysis 2 Remastered

61 tys.

19.

Harvestella

30 tys.

20.

Crysis 3 Remastered.

11 tys

Największe premiery DLC w listopadzie na Steamie

SteamSpy nie podaje szacunków dla dodatków, więc poniższa kolejność jest przypadkowa:

  1. Propakiet: Pustynny łotr do Call of Duty: Modern Warfare II
  2. American Truck Simulator: Texas
  3. Farming Simulator 22 - Platinum Expansion
  4. Pakiet Los Angeles Thieves - Call of Duty League 2023
  5. Pakiet Początkowy - Call of Duty League

Największe darmowe premiery listopada (według jednoczesnej liczby graczy)

Valve opublikowało również dodatkową listę, obejmującą najpopularniejsze darmowe premiery listopada. W tym przypadku kryterium była liczba graczy. Poniższe zestawienie posortowaliśmy według ogólnego rekordu aktywności danej gry (uzyskanego z szacunków SteamDB), a nie tylko tego osiągniętego w ubiegłym miesiącu, gdyż to daje lepsze pojęcie o poziomie sukcesu, jaki dana produkcja odniosła na Steamie.

#

Gra:

Aktualny rekord aktywności według SteamDB:

1.

TRAHA Global

8038

2.

Summoners War: Chronicles

4787

3.

Fangs

2702

4.

dle Monster TD: Evolved

1085

Tutaj uwagę zwraca zwłaszcza słaby debiut Fangs, która miała ambicję namieszania w kategorii MOBA. Za projektem stoi Steve „Guinsoo" Feak, czyli jeden z kluczowych moderów w początkowych fazach rozwoju modyfikacji DotA-Allstars (jeszcze zanim projekt przejął IceFrog) oraz jeden z głównych projektantów League of Legends. Jak widać, jego najnowsze dzieło zostało w większości zignorowane przez fanów gatunku.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej