autor: Szymon Liebert
Gra Beyond Good & Evil 2 będzie bardziej rozbudowana od pierwowzoru
W niedawnym wywiadzie z Michelem Ancelem, twórcą między innymi postaci Raymana, ujawniono szczegóły drugiej odsłony przygód Jade, czyli gry Beyond Good & Evil 2. Autor zapowiada, że dzięki mocy współczesnych konsol uda się wreszcie w pełni zrealizować pomysły związane z tym tytułem. Kontynuacja przypomni nam klimat i postacie znane z jedynki, jednak należy się spodziewać wielu ciekawych zmian.
W niedawnym wywiadzie z Michelem Ancelem, twórcą między innymi postaci Raymana, ujawniono szczegóły drugiej odsłony przygód Jade, czyli gry Beyond Good & Evil 2. Autor zapowiada, że dzięki mocy współczesnych konsol uda się wreszcie w pełni zrealizować pomysły związane z tym tytułem. Kontynuacja przypomni nam klimat i postacie znane z jedynki, jednak należy się spodziewać wielu ciekawych zmian.
Twórca mówi, że ekipa chciała stworzyć bardzo filmową grę, ale do tej pory nie było tak naprawdę takiej możliwości. Poprzednia odsłona była więc mocno uproszczona, ale wciąż innowacyjna i bardzo wciągająca. Dzięki bardziej zaawansowanej współczesnej technologii uda się zrealizować pierwotną wizję świata zamieszkałego przez charyzmatyczną bohaterkę Jade i wiele innych, oryginalnych osobistości.
Stworzenie Beyond Good & Evil 2 zajmie więcej czasu, jednak w zamian otrzymamy bardziej absorbujące i skomplikowane doświadczenie. Twórca zauważa, że oczekiwania fanów wobec kontynuacji są większe, bo wiemy przecież, czego się spodziewać. Poważne podejście do sprawy produkcji uniemożliwia podanie konkretnej daty premiery gry. Ekipa wciąż testuje różne, nie zawsze trafne koncepcje.
Ancel podkreśla, że ukończenie nowej gry problemem teoretycznie nie jest, jednak twórcy chcą stworzyć coś wyjątkowego i wnieść nowe elementy do świata elektronicznej rozrywki. Autor nie wykluczył jednocześnie możliwości wydania produktu na Wii, chociaż na pewno nie potwierdził takiej informacji. Beyond Good & Evil 2 mógłby jednak zapewne pojawić się na platformie Nintendo w specjalnej wersji.
Francuski twórca gier wyjawił także motywy będące inspiracją zarówno dla pierwszej części, jak i kontynuacji. Wśród nich pojawiają się: twórczość Miyazakiego (japoński reżyser anime), prywatne spostrzeżenia Ancela oraz polityka i media. Ten ostatni element nawiązuje szczególnie do pamiętnych wydarzeń 11 września 2001 roku i telewizyjnych relacji budujących klimat strachu oraz niepewności.
Autor podkreśla, że produkcje w stylu Zeldy są naprawdę dobre, jednak zupełnie oderwane od rzeczywistości. Tymczasem Beyond Good & Evil dotyka pewnych aktualnych problemów. Druga odsłona serii podejmie wątki pierwowzoru i będzie bezpośrednią kontynuacją. Powrócą więc starzy bohaterowie, miejsca oraz wydarzenia. Według Ancela miłośnicy jedynki będą na pewno zadowoleni z części drugiej.
Opowieść znana z pierwszej odsłony Beyond Good & Evil jest jedną z najciekawszych w historii gier. Tytuł oferował wiele oryginalnych rozwiązań i przede wszystkim bardzo wciągającą fabułę oraz świat. Całość była jednak nieco krótka, więc powyższe zapewnienia o większej złożoności kontynuacji na pewno brzmią obiecująco. Naturalnie nie współgrają one praktycznie w ogóle z wcześniejszymi zapowiedziami twórców.