Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 maja 2008, 08:38

autor: Filip Grabski

Gra bazująca na filmie Jamesa Camerona „Avatar” będzie prawdziwie trójwymiarowa

Podczas trwającej w Paryżu imprezy Ubidays, szef Ubisoftu Yves Guillemot potwierdził, że jedno ze studiów developerskich Ubisoft tworzy w pełni trójwymiarową grę bazującą na powstającym filmie Jamesa Camerona.

Podczas trwającej w Paryżu imprezy Ubidays, szef Ubisoftu Yves Guillemot potwierdził, że jedno ze studiów developerskich Ubisoft tworzy w pełni trójwymiarową grę bazującą na powstającym filmie Jamesa Camerona.

Pierwsze doniesienia o grze na podstawie filmu Avatar pojawiły się już w zeszłym roku. Teraz najważniejszą nową informacją jest ta, że gra będzie w 3D (podobnie jak i film). Nie brzmi zbyt atrakcyjnie? Chodzi tu o wykorzystanie stereoskopowego wyświetlania obrazu, które wymaga specjalnych okularów by „płaskie” 3D przeistoczyło się w „przestrzenne” 3D (coś jak pokazywany w zeszłym roku w kinach Beowulf). Gra i film będą prawdopodobnie dzielić fragment tej nowej, wspaniałej technologii (słowa twórców), a developerzy komputerowego odpowiednika Avatara ściśle współpracują z reżyserem filmu, który chce mieć pieczę nad powstawaniem gry.

Gra bazująca na filmie Jamesa Camerona „Avatar” będzie prawdziwie trójwymiarowa - ilustracja #1

Zarówno film jak i gra będą miały premierę w przyszłym roku. Film – w grudniu 2009 (co ma dać czas operatorom kin, by wszędzie zamontowali cyfrowe projektory zdolne wyświetlać obraz 3D), gra prawdopodobnie w tym samym czasie.

A czym w ogóle jest Avatar? To najnowsze dziecko miłośnika technologii Jamesa Camerona, film s-f umieszczony 200 lat w przyszłości, który opowiada historię rannego marines na obcej planecie. Prawie dwie trzecie obrazu, to efekty komputerowe, z których Cameron jest bardzo dumny i podobno będą to najbardziej realistyczne ujęcia, jakie widzieliśmy, co ma zostać dodatkowo spotęgowane przez efekt 3D. By się o tym przekonać musimy poczekać te półtora roku.

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej