Gothic Remake zestawiony z prototypem z 2019 roku. Zmian jest co niemiara
Na najnowszym porównaniu zestawiono Gothic Remake z wydanym w 2019 roku prototypem tej gry. Produkcja od tamtego momentu przeszła bardzo duże zmiany.
Wczoraj przedstawiliśmy Wam materiał stworzony przez youtubera cycu1, porównujący klasycznego Gothica z 2001 r. z nadchodzącym Gothic Remake. Widać na nim przede wszystkim, że studio Alkimia Interactive chce, abyśmy w nowej Górniczej Dolinie poczuli się „jak w domu”. Wierność oryginałowi bez wątpienia znalazła się wysoko na liście priorytetów twórców.
Teraz ten sam youtuber przygotował porównanie Gothica Remake z wydanym w 2019 r. grywalnym prototypem. Dzięki temu możemy zobaczyć, jak długą drogę od tamtego czasu przeszła produkcja.
Gothic Remake vs Gothic Playable Teaser
Na samym początku należy zaznaczyć, że opracowane przez raptem 7 deweloperów demo poszło w całości do kosza – wersja przedstawiona parę dni temu przez THQ Nordic została stworzona od nowa. Jest to od razu widoczne na materiale, gdzie nawet jeśli lokacje czy postacie są takie same, to wyglądają zupełnie inaczej. Świetnie widać to na przykładzie placu wymian.
Jednak tym, co najbardziej rzuca się w oczy, jest kolorystyka. Wersja z 2019 r. została mocno skrytykowana za zbyt jasne barwy, które ani trochę nie pasowały do klimatu brudnej kolonii karnej. Cieszy fakt, że twórcy wzięli sobie do serca słowa fanów i nowy świat został stworzony z wykorzystaniem znacznie bardziej stonowanej palety kolorów. Dużą rolę w tej kwestii odgrywa także oświetlenie, które nie jest już tak bardzo przejaskrawione.
Oczywistym jest także obecność znacznie wyższych jakości tekstur oraz większej ilości detali. Widać to dobrze na początku materiału, gdzie bezimienny stoi na wzgórzu. W teaserze kamień pod jego stopami ma brzydką, rozmazaną teksturę pozbawioną jakichkolwiek szczegółów, gdzie w remaku całe miejsce prezentuje się o niebo lepiej.
Również stary obóz zmienił się nie do poznania, jednak tutaj warto pamiętać, że w prototypie był on jedynie widoczną w oddali makietą, do której gracz nie miał wstępu. Naturalne więc, że wyglądał przez to gorzej.
Całkowicie przebudowane zostały również modele postaci. Diego przestał już przypominać muszkietera i odzyskał swój kultowy pancerz cienia. Również Bezimienny otrzymał wiele zmian i teraz np. zamiast związanego koka, przywrócono mu klasycznego kucyka.
Możliwe, że za nieco ponad 2 tygodnie ujrzymy więcej tego typu porównań, gdyż na gamescomie (21-25 sierpnia) Alkimia zaprezentuje kolejne materiały z Gothic Remake.