Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 lutego 2023, 15:20

Gothic Remake obdarzy magów Innosa, Adanosa i Beliara dedykowanymi czarami

Gothic Remake doczeka się zmian względem oryginału. Jedna z nich obejmie magię. System czarów zostanie usprawniony, a zaklęcia podzielone na używane przez magów Innosa, Adanosa i Beliara.

Źródło fot. THQ Nordic.
i

Choć wciąż nie poznaliśmy konkretnej daty premiery Gothic Remake, coraz to nowe informacje docierające z obozu Alkimia Interactive napełniają nas optymizmem. Kolejną ich porcję dostarczył serwis TechRadar, przeprowadzając wywiad z Reinhardem Pollice’em, producentem wykonawczym gry.

AI fundamentem klimatu Gothic Remake

Wyjawił on, że oprócz upiększania świata gry – by lasy stały się rozleglejsze, kopalnie głębsze, bagna bardziej podmokłe, a górskie ścieżki mniej równe – i wzbogacania go o dodatkowe potwory i skarby, zespół koncentruje się obecnie na tworzeniu skryptów AI.

Uważam, że Gothic jest pionierem, jeśli chodzi o symulację żyjącego świata w grze wideo. W remake’u pragniemy ponownie to zademonstrować. Aby to zrobić, musimy jednak wyjść daleko poza to, co oferował oryginał.

Wypowiedź ta dobrze koresponduje ze słowami Pollice’a z września 2022 roku, kiedy to – wraz z Kaiem Rosenkranzem, kompozytorem muzyki do Gothic Remake – udzielił on wywiadu serwisowi GameStar.

Dowiedzieliśmy się wtedy, że rutynowe zachowania NPC i rozmaitych dzikich stworzeń powrócą, ale nie zostaną przeniesione 1:1, tylko rozbudowane. Pollice argumentował, że choć w 2001 roku, kiedy debiutował pierwszy Gothic, mogły one robić wrażenie i kreować klimat, to przez dwie dekady gry wideo znacząco rozwinęły ten aspekt. Dlatego też skopiowanie ich nie miałoby sensu.

Warto dodać, że w ciągu ostatniego półtora roku Alkimia Interactive zaprojektowała system AI od nowa. Deweloper miał już wtedy obraz tego, co zamierza stworzyć i uznał, że w ten sposób nie tylko ograniczy liczbę potencjalnych błędów, ale również ułatwi sobie dalszą pracę.

Magia Innosa, Adanosa i Beliara

Bliska ukończenia jest również implementacja zaklęć do gry. Co ciekawe, postanowiono powiązać konkretne czary z poszczególnymi bóstwami ze świata Gothica, czyli z Innosem, Adanosem i Beliarem. Niewykluczone, że również ze Śniącym, ale trudno to stwierdzić z całą pewnością, gdyż Pollice wspomniał o bogach, a nie demonach. Natomiast bezpośrednie powiązanie Śniącego z Beliarem byłoby nie lada spoilerem na początku gry.

System zaklęć w serii Gothic nie jest zbyt spójny. Chcemy to poprawić. Oznacza to, że każdy czar zostanie powiązany z jakimś bóstwem, co znajdzie również odzwierciedlenie w świecie gry [np. Mag Wody nie sprzeda nam zwoju Kuli Ognia – dop. red.].

Rzucanie czarów jako takie ma się jednak nieco różnić od tego z pierwowzoru. Pollice zdradził, że efekty niektórych czarów będą mogły podążać za celem. Zwiększy to jednak zużycie many.

Walka dystansowa z użyciem magii ma być jednak mało spektakularna i mieć raczej zastosowanie taktyczne. Jak wiemy z wywiadu GameStara, niektóre zaklęcia – wzorem oryginału – da się także ładować, aby zwiększyć ich moc. To z pewnością nie wszystkie zmiany – Pollice stwierdził bowiem we wrześniu, że magia w Gothic Remake będzie pełnoprawnym stylem gry, a nie tylko dodatkiem do walki mieczem.

System walki wręcz na bazie oryginału

Jeśli zaś chodzi o system walki wręcz, ma on bazować głównie na tym z oryginału. Co nie znaczy, że wyłącznie na nim.

Mogę wyjawić, iż zamierzamy trzymać się podstawowych zasad z pierwowzoru. Przy czym walka nie będzie się opierała na synchronizacji kliknięć, tylko łączeniu kierunków wyprowadzanych ataków.

Wypowiedź ta wskazuje, że twórcy nie całkiem porzucili koncepcję systemu walki z grywalnego dema Gothic Remake – które, przypomnijmy, w całości poszło do kosza – inspirowaną mechaniką znaną z For Honor. Zgodnie ze słowami Pollice’a z września ma on jednak być pozbawiony znaczników – tak jak Gothic Remake jako taki – i bardziej urozmaicony, gdyż obok wyprowadzania, unikania i blokowania ciosów, trzeba będzie brać pod uwagę ich kierunek.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej