Gothic 4 - Piranha Bytes tworzy pierwsze assety do gry
Szef Piranha Bytes, Björn Pankratz, zdradził, że oprócz rozwoju Eleksa, twórcy sprawdzają kierunki, w których mogłaby pójść kultowa seria. Czy kolejnym tytułem niemieckiego studia będzie Gothic?
Piranha Bytes to studio, które stworzyło trzy pierwsze części kultowej serii Gothic. W październiku ubiegłego roku ukazała się jego kolejna produkcja: Elex. Björn Pankratz, szef Piranha Bytes, powiedział na Twitchu, że oprócz rozwoju nowej marki, twórcy poważnie myślą nad kolejną częścią Gothica.
Tytuł nowej odsłony nie jest jeszcze ustalony, ale prawdopodobnie będzie on brzmiał Gothic 4. Wprawdzie w 2010 roku światło dzienne ujrzała gra zatytułowana Arcania: Gothic 4, jednak została ona przygotowana przez inne studio (Spellbound Entertainment). Produkcja kilkukrotnie zmieniała nazwę - mowa była choćby o Gothic 4: Genesis czy Arcania: A Gothic Tale. Ostatecznie w 2014 roku, ze względu na utratę praw do marki, firma Nordic Games usunęła z gry podtytuł Gothic 4 oraz wszelkie odniesienia do serii Piranha Bytes.
Trudno powiedzieć, kiedy można spodziewać się pierwszych konkretnych informacji o nowej części Gothica. Według Björna Pankratza jego studio na ten moment bada różne kierunki, jakie mogłaby obrać kultowa seria, a także tworzy pierwsze, bardzo wstępne materiały do nowego Gothica.
Priorytetem dla Piranha Bytes pozostaje w tej chwili marka Elex. Twórcy skupiają się na pomysłach dotyczących kontynuacji. Pankratz przypomniał, że decyzja o stworzeniu sequela do Eleksa została podjęta jeszcze przed premierą jedynki. Oficjalnie, nadal nic nie zostało w kwestii kontynuacji ogłoszone – jedyne co wiadomo na pewno to, że studio pracuje nad kolejnym tytułem. Nie jest też jasne, jak bardzo zaawansowane są prace nad nową grą niemieckiego studia.
Ponieważ wiele było głosów narzekających na system walki w Eleksie oraz trudności z przebrnięciem przez pierwsze godziny gry, Piranha Bytes poważnie myśli nad nowym trybem, skupiającym się wyłącznie na historii. Jest to dość popularny zabieg, na który decyduje się wielu wydawców, aby przypodobać się graczom, nie lubiącym wyzwań. Nie można wykluczyć, że taki „story mode” zostanie dodany do kolejnego Eleksa oraz wszystkich następnych gier studia, na czele którego stoi Björn Pankratz.
Oprócz wszystkich „oficjalnych” odsłon Gothica (jedynka wydana została w 2001 roku, sequel już w 2002, natomiast część trzecia w 2006 roku), Piranha Bytes odpowiada również za trylogię Risen. Następny był Elex, opublikowany 17 października 2017 roku. Na kolejnego Gothica przyjdzie nam zatem jeszcze sporo poczekać – możliwe, że pojawi się on dopiero na następną generację sprzętu, o której coraz częściej wspomina zarówno Microsoft, jak i przecieki z obozu Sony.
Na koniec warto przypomnieć, że najwierniejsi sympatycy Gothica będą mogli powrócić do świata gry dzięki fanowskiej modyfikacji. Ma on wprowadzić całkiem nową historię osadzoną ponad 10 lat przed wydarzeniami znanymi z pierwszej części sagi. Akcja moda rozgrywa się na wyspie Archolos. Więcej na jej temat dowiecie się z oficjalnej strony twórców.