GOG rośnie i ma za sobą dobry rok, CD Projekt chwali się liczbami
Platforma cyfrowej dystrybucji gier komputerowych GOG.com przedstawiła dane dotyczące zysków oraz liczby użytkowników za 2022 rok. Właściciele serwisu, spółka CD Projekt, mają powody do zadowolenia.
Mimo że pierwotnie platforma GOG.com została stworzona z myślą o dystrybucji cyfrowych wersji klasycznych tytułów, obecna działalność serwisu założonego przez CD Projekt jest zdecydowanie szersza.
Obejmuje ona m.in. sprzedaż znacznie nowszych produkcji, wolnych od zabezpieczeń DRM. Takie podejście znajduje odzwierciedlenie w coraz to większej liczbie użytkowników, a co za tym idzie – wyższych przychodach. Dowodem na to, że GOG.com zmierza we właściwym kierunku, są statystyki serwisu za 2022 rok.
- Z opublikowanego raportu między innymi dowiadujemy się, że w 2022 roku platforma zdołała zanotować zyski sięgające 1,2 mln dolarów.
- Taki wynik nie byłby możliwy, gdyby nie stale rosnąca liczba użytkowników. W zeszłym roku z GOG-a aktywnie korzystało o 11% więcej osób aniżeli w 2021 roku. Natomiast ogólna liczba klientów zwiększyła się o 18%.
- Największe wpływy sklep generuje z Europy – 53% przychodów firmy pochodzi ze Starego Kontynentu. Z kolei 37% obrotu GOG-a przypada na Amerykę Północną.
Raport wymienia także największe premiery „klasycznych” tytułów na platformie w 2022 roku – były to Skyrim, Warhammer 40K: Space Marine, Wheel of Time, a także oryginalna trylogia Mortal Kombat. Najpopularniejszym gatunkiem wśród użytkowników GOG-a są gry RPG.
Ponadto platforma chwali się, że w swoim katalogu oferuje 50 „ikonicznych” klasycznych produkcji, których nie da się znaleźć w żadnym innym sklepie.
Ze szczegółowymi danymi możecie zapoznać się pod tym linkiem.
Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!