Główny projektant World of Warcraft opuszcza dotychczasową ekipę developerską
Jeffery Kaplan, główny projektant najpopularniejszej obecnie produkcji MMO, czyli World of Warcraft, zdecydował się na opuszczenie zespołu twórców WoW-a. Nie oznacza to jednak definitywnego odejścia z firmy Blizzard Entertainment.
Jeffery Kaplan, główny projektant najpopularniejszej obecnie produkcji MMO, czyli World of Warcraft, zdecydował się na opuszczenie zespołu twórców WoW-a. Nie oznacza to jednak definitywnego odejścia z firmy Blizzard Entertainment. Kaplan dołączył bowiem oficjalnie do wewnętrznego studia firmy, zajmującego się obecnie produkcją nowej, rewolucyjnej propozycji z gatunku MMOcRPG.
WoW to niekwestionowany lider. Czy nowe MMO Blizzarda odniesie podobny sukces?
Kaplan w dalszym ciągu będzie jednak wspierać proces dalszego udoskonalania WoW-a. „Moja decyzja nie oznacza, że nie będę się już angażować w wytyczanie kierunku rozwoju World of Warcraft. Rezygnuje jedynie z codziennej pracy nad grą, którą od teraz będą wykonywać moi koledzy po fachu, Tom Chilton oraz J. Allen Brack ” - napisał na łamach oficjalnego forum dyskusyjnego World of Warcraft. Projektant jest przekonany, że dzięki WoW-owi nowa produkcja MMO od Blizzarda będzie lepsza i bardziej dopracowana. Dlatego też gra w niego codziennie, szukając nowych inspiracji. Z pewnością wiele z nich dostarczają mu inni gracze.
Co może oznaczać skierowanie Kaplana do produkcji nowego MMO? Nasuwają się dwie hipotezy. Pierwsza zakłada, że developing gry nie idzie w oczekiwanym kierunku i wymagane jest, aby doświadczony projektant pchnął ją na właściwe tory. Druga jest banalna – produkcja będzie po prostu ogromna, przez co konieczne jest uzupełnienie zespołu twórców o osoby, mogące zapanować nad całym procesem.
Tytuł, anonsowany już od dłuższego czasu, ma być pozycją MMO nowej generacji – zarówno w kwestiach oprawy graficznej, jak i mechaniki rozgrywki. Z opublikowanych niedawno informacji wynika, że gra znajduje się w pierwszej połowie developingu. Prace nieustannie postępują, jednakże każdy kolejny krok wymaga wielkiego wysiłku (produkt powstaje od zera). Ciągle nie wiemy kiedy miałoby dojść do światowego debiutu nowego MMO Blizzarda. Pewnym jest jednak, że zostanie on wydany jedynie w wersji na komputery osobiste.