Ghostrunner - polska marka sprzedana firmie 505 Games
Firma 505 Games za 5 mln euro przejęła prawa do marki Ghostrunner, czyli zeszłorocznej cyberpunkowej gry akcji polskiego zespołu One More Level.
Opracowana przez polskie studio One More Level marka Ghostrunner zmieniła właściciela. Będąca do tej pory posiadaczem praw firma All In! Games podpisała umowę cesji własności intelektualnej z koncernem 505 Games.
Cena sprzedaży marki wyniosła 5 mln euro, a kwota ta zostanie wypłacona w przyszłym miesiącu. W wyniku umowy 505 Games stało się jedynym i wyłącznym posiadaczem praw związanych z Ghostrunnerem, ale All In! Games będzie nadal miało udział w zyskach na zasadach określonych w zeszłorocznej umowie wydawniczej.
505 Games kupiło markę z myślą o jej dalszym rozwijaniu, ale na razie nie ujawniono konkretnych planów w tej kwestii. Większość fanów liczy najpewniej, że opracowanie Ghostrunnera 2 powierzone zostanie One More Level, gdyż krakowskie studio wykonało świetną robotę przy pierwszej części.
Przypomnijmy, że Ghostrunner ukazał się w październiku ubiegłego roku na PC, Xboksie One i PlayStation 4, a w grudniu wydano wersję na Nintendo Switch. W planach są dedykowane edycje na Xboksa Series X/S oraz PS5, które wykorzystają moc konsol nowej generacji, ale już teraz posiadacze tych platform sprzętowych mogą grać w ten tytuł za sprawą wstecznej kompatybilności.
Ghostrunner okazał się sporym sukcesem. Gra została ciepło przyjęta przez media branżowe. Według serwisu Metacritic wydanie pecetowe posiada średnią ocen na poziomie 81%. W przypadku edycji na XONE i PS4 jest to 76%, a na Switchu tytuł uzyskał wynik 73%. Projekt spodobał się również naszemu redaktorowi, który wystawił mu notę 8.0/10. Produkcja bardzo przypadła do gustu także graczom – na Steamie aż 91% recenzji użytkowników jest pozytywnych.
Gra Ghostrunner uzyskała również dobre wyniki finansowe, więc wykupienie marki za 5 mln euro przez 505 Games wydaje się bardzo dobrym posunięciem dla wydawcy. Do końca ubiegłego roku sprzedano ponad pół miliona egzemplarzy, tym samym mocno przebijając wewnętrzne prognozy All In! Games, które zakładały, że łączna sprzedaż wyniesie 400 tys.