Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 maja 2022, 20:31

Germanizacja Forzy Horizon 5 i oczywisty poślizg TDU Solar Crown - Motoprzegląd Drauga

Nadążanie za samochodówkami robi się coraz trudniejsze. Nawet gdy Gran Turismo 7 otacza cisza, a Forza Motorsport (8) dopiero przymierza się, by nahałasować, szum robią Forza Horizon 5, TDU: Solar Crown, WRC Generations, F1 22 i wiele, wiele innych gier.

Forza Motorsport (8) nadal szykuje się do wyjścia z szafy prosto w światło jupiterów, Gran Turismo 7 siedzi cichutko jak myszka – a i tak w krainie samochodówek wrze jak w ulu. Szum dobiega zwłaszcza od strony Electronic Arts, Codemasters i Nacon – te firmy zapewniły nam najwięcej wrażeń w ostatnich dwóch tygodniach (świadomie lub nie). Inni deweloperzy jednak nie pozostawali im dłużni i też zasypywali nas nowinami. Dość wstępów, bierzmy się do roboty.

Wieści o grach EA i Codemasters

Tom Henderson w ostatnim czasie dostarczył nam wielu pożywnych informacji na temat różnorakich gier wyścigowych, nad którymi pracują obecnie firmy Electronic Arts i Codemasters. Szczegółowo pisałem o tych przeciekach w osobnej wiadomości sprzed tygodnia, tutaj streszczę je tylko.

  1. Project CARS 4 wróci ponoć do symulacyjnych korzeni serii i jest już w dość rozwiniętym stadium produkcji. Premiery możemy spodziewać się w okolicach 2024 roku na PC, PS5 i XSX/S.
  2. Codemasters zrezygnowało z nazwy DiRT Rally 3 i postanowiło na markę WRC – z zamiarem wypuszczania kolejnych odsłon co rok. Debiutancka powinna zadebiutować w pierwszym kwartale 2023 r.
  3. F1 23 ma być prawdziwie „next-genową” grą, w której zobaczymy gruntownie zmodernizowany silnik graficzny. Ponadto moduł F1 Life zostanie rozbudowany o funkcję F1 World (szczegółów nie podano).
  4. Mobilny Need for Speed, który wyciekł w ubiegłym tygodniu, nie będzie prostą kalką NfS: Heat, wbrew temu, co mogło się wówczas wydawać – Palm City zostanie w nim znacząco przeobrażone. Henderson uprzedza przed brakiem fabuły i „ciężkimi” mikropłatnościami.
  5. Na ten moment nie powstają nowe odsłony serii GRID ani Burnout. Wydane w lutym GRID Legends zaliczyło „rozczarowujący debiut”.

Nowe TDU opóźnione? Nie może być!

Debiut Test Drive Unlimited: Solar Crown został przesunięty na 2023 rok. Tuszę, że nie zaskoczyła Was ta wieść? Wydanie gry 22 września od samego początku było w zasadzie nierealne. Zawsze, gdy twórcy wyznaczają datę premiery gry na więcej niż pół roku naprzód (a co dopiero więcej niż rok), w głowie powinien zapalać się ostrzegawczy stroboskop. Tutaj zaś na cztery miesiące przed domniemanym debiutem nie zobaczyliśmy ani piędzi faktycznej gry – wyłącznie rendery wspomagające pracę ślinianek.

Na szczęście studio KT Racing miało do powiedzenia coś więcej poza zwyczajowym: „Ups, jednak się nie wyrobimy, sorry, kochamy was, ciao!”.

  1. Wersje na PS4 i XOne zostały anulowane. Gra ukaże się zatem na PC, PS5, XSX/S i… Switcha. Mam nadzieję, że na tej ostatniej platformie zagrać będzie można co najwyżej w streamingu.
  2. Deweloper wreszcie dał do zrozumienia, że jego uwadze nie uszły te wszystkie detale, które po dziś dzień czynią serię TDU wyjątkową. Możemy więc liczyć, że Solar Crown również postawi na immersję i realizm, zachowując takie elementy jak kupowanie samochodów w salonach producentów, odsuwanie bocznych szyb w trakcie jazdy, używanie kierunkowskazów etc.
  3. Na odtworzoną w skali 1:1 wyspę Hong Kong będzie składać się ok. 550 km dróg. Dla porównania: oryginalne TDU miało ich ok. 1600 km.
  4. Premiera gry zostanie poprzedzona publicznymi beta-testami. Na razie nie wiemy, kiedy się odbędą, nie rozpoczęto też przyjmowania zgłoszeń.
  5. Twórcy zaprezentowali na grafikach koncepcyjnych (poniżej) kwatery dwóch klanów, do których będziemy mogli dołączyć w Solar Crown: Sharps i Streets. Będą to miejsca służące socjalizacji graczy, podzielone na część dostępną publicznie i zarezerwowaną dla VIP-ów (czyt. użytkowników należących do danego ugrupowania), gdzie mają być zlecane specjalne misje.

Sharps.

Streets.

FH5 uzupełnia zbiór Audi, BMW, Porsche

Powinniśmy dopiero szykować się na prezentację czerwcowych atrakcji (Serii 8) w Forzie Horizon 5, tymczasem studio Playground Games pospieszyło się i już odsłoniło wszystkie (?) karty. Wiele tych kart nie ma, prawdę mówiąc: nie przedstawiono praktycznie żadnych atrakcji poza siedmioma dodatkowymi samochodami (w tym czterema płatnymi). Ze szczegółami zapoznacie się w mojej osobnej wiadomości.

Oczywiście zarówno przedterminowa transmisja Forza Monthly, jak i skąpstwo atrakcji mają konkretne uzasadnienie – deweloper na 99% szykuje się do wystąpienia podczas prezentacji Xbox & Bethesda Games Showcase (razem z kolegami z Turn 10 Studios, twórcami Forzy Motorsport), na której to powinien zapowiedzieć coś większego. Stawiam konia z rzędem, że 12 czerwca zobaczymy upragnione pierwsze duże rozszerzenie do FH5.

Jednak teraźniejszość tej gry jest równie frapująca co jej przyszłość. Obecnie na Playliście Festiwalowej możecie zdobyć Ferrari F8 Tributo – wystarczy zebrać 20 punktów z aktywności, by wejść w posiadanie jednej z najnowszych maszyn z Maranello. To również ostatnia szansa na dodanie do garażu równie gorącego (i nowego) Ferrari SF90 Stradale; jest ono nagrodą za 80 pkt. z wyzwań na playlistach w całej Serii 7. Z kolei najświeższym autem udostępnionym jako DLC – w ramach Przepustki samochodowej – jest fantastyczny Dodge Magnum SRT8 z 2008 roku. Dawno nie było takiej kumulacji.

Germanizacja Forzy Horizon 5 i oczywisty poślizg TDU Solar Crown - Motoprzegląd Drauga - ilustracja #3
Ferrari F8 Tributo – Forza znów pogrążyła Gran Turismo 7, odbierając mu jeszcze jeden ekskluzywny samochód.

WRC Generations zapowiedziane

Również tę nowinę przytaczałem ze szczegółami w osobnej wiadomości (i to zaledwie przedwczoraj), więc tutaj ograniczę się do powtórzenia co ważniejszych faktów.

  1. WRC Generations (jednak nie WRC 11) to ostatnia odsłona serii przygotowana przez firmy KT Racing i Nacon, zanim licencja trafi w ręce Codemasters.
  2. Główną nowością będą hybrydowe samochody rajdowe, reprezentowane przez trzy modele: Forda Pumę, Toyotę GR Yaris i Hyundaia i20.
  3. Gra będzie zawierać oesy w 22 krajach, w tym w odświeżonej Szwecji i 12 innych państwach z aktualnego sezonu, jak również 9 dodatkowych.
  4. Oprócz współczesnych aut, zobaczymy też 37 maszyn historycznych i „bonusowych”. To całkiem okazała liczba, nawet jeśli uwzględnia (a na pewno uwzględnia) rozmaite duble.
  5. Twórcy szykują niesprecyzowane poprawki w fizyce samochodów, planują też dodanie lig do trybu multiplayer.
  6. Premiera nastąpi 13 października 2022 roku na PC, PS5, XSX/S, PS4 i XOne.

Na rewolucję względem WRC 10 absolutnie się nie zanosi, ale Generations zapowiada się na obiecujące zwieńczenie serii – z obfitością zawartości, której studiu Codemasters nie będzie łatwo dorównać (choć bez wątpienia ogromna większość tej zawartości zostanie przeklejona z „dziesiątki).

GT7 ciągle stoi tam, gdzie wtedy

Powiecie, że się wyżywam, żem sadysta… Co tam. Nie mogę nie zauważyć, że od udostępnienia ostatniej aktualizacji do Gran Turismo 7 minął prawie miesiąc. Zgadza się, Polyphony Digital nie opublikowało nawet najmniejszej łateczki od czasu wypuszczenia (nie)pamiętnego patcha 1.13 – tego z trzema samochodami i „nowym” (tfu) torem. Zmieniały się tylko wyścigi w trybie Sport (zarezerwowanym dla subskrybentów PS Plusa, tj. płatnym ekstra).

Przypominam, że jeszcze w marcu twórcy zarysowali plan rozwoju gry, który przewidywał, iż po kwietniu zobaczymy sieciowe próby czasowe, nowe zawody na Światowych torach czy opcję sprzedawania posiadanych samochodów. Czyżby ta ostatnia funkcja okazała się nadspodziewanie wielkim wyzwaniem dla programistów… a może jest blokowana przez dział księgowości, który próbuje za wszelką cenę strzec mikropłatności?

The Crew 2 dalej snuje bajki i klechdy

Studio Ivory Tower kontynuuje eksploatowanie swojego najświeższego pomysłu na urozmaicenie zabawy w The Crew 2, tj. wciąganie graczy w śledzenie opowieści dziwnej treści, które każą rozbijać się po Stanach i szukać wiatru w polu, a w zamian kuszą rozmaitymi nagrodami. Rozpoczął się drugi epizod piątego sezonu, zatytułowanego American Legends, a naczelną atrakcją w nim jest historia z Pontiakiem GTO z 1966 r. w roli głównej. Inne nowo dodawane do gry pojazdy to motocykl Kawasaki Z1000 ABS (dostępny od 25 maja) i fikcyjny samochód Proto Lucky-One (darmowa zawartość w ramach Motorpassa).

Motokurier (F1 22, R3E za darmo, GRID)

  1. Rozpoczęły się „dni otwarte” w RaceRoom Racing Experience. Do 30 maja można cieszyć się bezpłatnie caluteńką zawartością gry – wszystkimi samochodami i torami. Sama gra też jest darmowa, więc sugeruję, byście czym prędzej przeszli na jej kartę na Steamie i rozpoczęli instalację. Gwarantuję, nie pożałujecie.
  2. F1 22 zostało zademonstrowane na nowym gameplayu (poniżej), pokazującym przejazd na hiszpańskim torze Barcelona-Catalunya. Przy okazji Codemasters ogłosiło, że obiekt ten zostanie odświeżony, by odpowiadał wyglądem swojemu rzeczywistemu odpowiednikowi po zmianach z ostatnich lat. To samo dotyczy torów Albert Park i Yas Marina.
  3. Pojawiły się plotki, jakoby studio Bugbear wskrzesiło projekt Stuntfest (ogłoszony w 2016 roku, a potem zamieciony pod dywan). Ma być to gra łącząca rozwałkę rodem z Wreckfesta, szalone trasy rodem z Trackmanii i… kontrolowanie kierowcy rodem z Destruction AllStars. Po więcej informacji odsyłam do naszej wczorajszej wiadomości.
  1. GRID Legends otrzymało aktualizację 2.0. Dodaje ona tygodniowe i miesięczne wyzwania (z rankingami), rozszerza listę dostępnych warunków pogodowych o mgłę i chmury kurzu (te drugie mogą wystąpić tylko w czterech lokacjach) oraz wprowadza szereg poprawek. Szczegóły znajdziecie tutaj i tutaj. Ponadto na czerwiec zapowiedziano debiut pierwszego z czterech DLC i trybu fotograficznego.
  2. rFactor 2 otrzymał potężny zastrzyk zawartości (płatnej), o której pisałem przed dwoma tygodniami. Obejmuje ona dwa samochody BTCC (Infiniti Q50 i Toyota Corolla GR) oraz trzy tory (Brands Hatch, Laguna Seca i Donington Park). Do tego dochodzi aktualizacja z licznymi zmianami – szczegóły możecie poznać tutaj, ich esencję (wraz z nowymi autami i torami) prezentuje też poniższy 60-sekundowy trailer.
  3. Wiemy już oficjalnie, dokąd zabierze nas art of rally w następnej kolejności – nowa aktualizacja, zaplanowana na późniejszą część tego roku, doda odcinki specjalne w Indonezji. Prezentuje je poniższy zwiastun. Jeśli się nie mylę, ostatnio ten kraj widzieliśmy w pierwszej części Colin McRae Rally.

Jeśli chcecie nadrobić – bądź przypomnieć sobie – poprzednie Motoprzeglądy, zapraszam Was tutaj. Pod linkiem znajdziecie chronologiczną listę tekstów.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej