Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 marca 2018, 18:10

autor: Kamil Zwijacz

Wszystko o Gears of War 4 (marcowa aktualizacja gry, Hammerburst)

W kolejnym kompendium wiedzy przedstawiamy najważniejsze informacje związane z trzecioosobową strzelanką Gears of War 4 od studia The Coalition. Artykuł będzie stale aktualizowany o kolejne szczegóły.

Aktualizacja #20 (6 marca 2018): aktualizacja gry – marzec (dział 6.1).

Aktualizacja #19 (11 grudnia 2017): aktualizacja gry – grudzień (dział 6.1).

Aktualizacja #18 (23 października 2017): aktualizacja gry – październik (dział 6.1).

Aktualizacja #17 (7 września 2017): aktualizacja gry – wrzesień (dział 6.1).

Aktualizacja #16 (2 sierpnia 2017): aktualizacja gry – sierpień (dział 6.1).

Aktualizacja #15 (11 lipca 2017): informacje o wersji dla konsoli Xbox One X i lipcowa aktualizacja gry (działy 4.2 i 6.1.)

Aktualizacja #14 (9 czerwca 2017): aktualizacja gry – czerwiec (dział 6.1.)

Aktualizacja #13 (10 maj 2017): aktualizacja gry – maj (dział 6.1).

Aktualizacja #12 (8 kwietnia 2017): aktualizacja gry – kwiecień (dział 6.1).

Wszystko o Gears of War 4 (marcowa aktualizacja gry) - ilustracja #1

1. Informacje ogólne

Spis treści:
  • 1. Informacje ogólne (1.1. Wersja PC)
  • 2. Fabuła
  • 3. Rozgrywka (3.1. Bronie, 3.2. Przeciwnicy, 3.3. Multiplayer, 3.4. Beta-testy, 3.5. Horde 3.0, 3.6. Cross-play)
  • 4. Technologia (4.1. Wymagania sprzętowe, 4.2. Xbox One X)
  • 5. Inne (5.1. Obsada, 5.2. Edycja Kolekcjonerska)
  • 6. Informacje popremierowe (6.1. Dodatki i aktualizacje)
  • 7. Multimedia

W kolejnym kompendium wiedzy opisujemy grę Gears of War 4, czyli wbrew tytułowi piątą (należy pamiętać o Gears of War: Judgment) pełnoprawną odsłonę serii Gears of War. Tym razem za projekt nie odpowiada studio Epic Games, które spłodziło trzy pierwsze części cyklu i pomagało ekipie People Can Fly przy Judgment, a zespół The Coalition, na czele którego stoi jednak Rod Fergusson, a więc jeden z „ojców” cyklu. Produkcja przeznaczona jest na konsolę Xbox One oraz PC-ty.

1.1. Wersja PC

Pierwotnie produkcja była zapowiadana jako gra na wyłączność dla Xboksa One, ale podczas targów E3 2016 firma Microsoft ujawniła, że Gears of War 4 ukaże się także na PC-tach (Windows 10). Tytuł trafił do programu Xbox Play Anywhere, co oznacza, że kupując wersję na jedną platformę sprzętową, drugą otrzymuje się za darmo. Dodatkową atrakcją jest fakt, że czynione w jednym wydaniu postępy są dostępne w drugim, więc rozgrywkę można zacząć np. na konsoli, a dokończyć w innym pokoju na komputerze.

Wersja PC-towa nie jest zwykłym portem zrobionym tylko po to, żeby był. Twórcy gry przywiązali dużo uwagi do tego wydania, co zaowocowało porządną optymalizacją, a także wieloma możliwościami zmian ustawień graficznych. Tytuł oferuje specjalny benchmark sprawdzający wydajność naszego sprzętu i pozwalający w łatwy sposób dostosować szczegółowość oprawy wizualnej. Ponadto w kampanii nie ma blokady animacji, a całość, o ile oczywiście dysponujecie odpowiednio mocnym PC-tem, jest po prostu nieco ładniejsza od xboksowego wydania. Poniżej możecie zobaczyć rozgrywkę w rozdzielczości 4K z komputerowej wersji, którą zarejestrowano podczas zabawy na maszynie wyposażonej w kartę grafiki Nvidia GeForce GTX 1080. Wymagania sprzętowe produkcji znajdziecie w dziale 4.1.

PC-towa wersja Gears of War 4, podobnie jak wydanie konsolowe, umożliwia zabawę w trybie współpracy w kampanii fabularnej na podzielonym ekranie. Tytuł pozwala na rozgrywki cross-play pomiędzy użytkownikami Windowsa 10 a Xboksa One w co-opie, Hordzie, trybach versus przeciwko SI oraz w prywatnych meczach LAN.

2. Fabuła

Akcja Gears of War 4 rozgrywa się 25 lat po wydarzeniach ukazanych w Gears of War 3, więc podczas rozgrywki nie kontrolujemy Marcusa Fenixa i jego kolegów. W ich miejsce wskoczyła trójka nowych herosów. Główną postacią jest syn wspomnianego przed chwilą żołnierza - JD Fenix. Chłopak w młodości uciekł z domu, by zaciągnąć się do COG, jednak coś poszło nie tak i w wyniku pewnej sytuacji musiał opuścić szeregi organizacji. Towarzyszy mu przyjaciel Delmont „Del” Walker. Los łączy obu mężczyzn z Kait Diaz – córką liderów grupy Outsiders, chroniącej ludzi poza murami miast, które stanowią swego rodzaju ostatnią ostoję cywilizacji. Sera zmieniła się bowiem nie do poznania. Na planecie zaczęły szaleć potężne burze, a rasa Locustów została zastąpiona przez Swarm – inne człekopodobne stwory.

W grze, oprócz nowych bohaterów, pojawią się też stare wygi, w postaci chociażby głównego herosa oryginalnej trylogii Marcusa Feniksa oraz jego towarzysza Augustusa Cole’a.

Cole trochę posiwiał, ale na masie nic nie stracił. - Wszystko o Gears of War 4 (marcowa aktualizacja gry) - wiadomość - 2018-03-06
Cole trochę posiwiał, ale na masie nic nie stracił.

3. Rozgrywka

Gears of War 4 oczywiście nie wywraca do góry nogami dorobku serii, więc w dalszym ciągu mamy do czynienia z trzecioosobową strzelanką z systemem osłon. Twórcy jednak zatroszczyli się o kilka nowinek. Cover system uległ usprawnieniu i pozwala m.in. na atakowanie nożem oraz wykorzystywanie elementów otoczenia, np. poprzez strącanie fragmentów sufitu. Dodatkowo niektóre organiczne osłony wybuchają po otrzymaniu zbyt wielu pocisków, a z ich wnętrza może wyskoczyć przeciwnik. Największą zmianą jest jednak pogoda. Na Serze szaleją potężne burze, podzielone na kilka kategorii. Dwie ostatnie mają znaczący wpływ na przebieg rozgrywki, gdyż silny wiatr może np. zmienić tor lotu pocisku, wydłużyć, albo skrócić zasięg broni itd. Krótko pisząc, podczas walki może nam nieco ułatwić lub utrudnić życie.

3.1. Bronie

Oprócz niektórych starych modeli broni, jak Lancer (tym razem występuje w parze z latarką) i Snub Pistol, w Gears of War 4 pojawiają się oczywiście nowe narzędzia mordu. Wśród nich znajduje się Dropshot i Buzzkill. Pierwszy z wymienionych to potężny gadżet strzelający minami unoszącymi się nad polem walki. Dopóki trzymamy spust, pocisk leci przed siebie, ale po jego puszczeniu wwierca się w przeciwnika lub ziemię i wybucha. Druga broń wypluwa wirujące piły, odbijające się od ścian, przy czym należy uważać, by jedna z nich nie trafiła w posiadacza pukawki. Oprócz tego pojawiły się noże, które służą przede wszystkim do wykonywania egzekucji.

Dropshot / Źródło: Game Informer.
Dropshot / Źródło: Game Informer.
Buzzkill / Źródło: Game Informer.
Buzzkill / Źródło: Game Informer.

3.2. Przeciwnicy

Głównym przeciwnikiem w Gears of War 4 jest rasa Swarm. Są to stwory różniące się nieco od Locustów. Nowi wrogowie dzielą się oczywiście na różne klasy i rodzaje, w tym:

  • Drones – humanoidalne postacie najbardziej przypominające Locustów. Rozróżniamy takie klasy jak snajper, łowca czy grenadier, które cechują się odmiennym zachowaniem – jedni starają się flankować, inni atakują z daleka itd.;
  • Juvies – swego rodzaju nowa wersja Wretch z oryginalnej trylogii. Przeciwnicy ci są jednak szybsi, zwinniejsi i bardziej niebezpieczni;
  • Pouncer – potężne, czworonożne stworzenia, które potrafią atakować bezpośrednio, rzucając się na przeciwnika, jak i strzelać kolcami z ogona.

Oprócz nich w Gears of War 4 musimy też mierzyć się z DeeBee – podzielonymi na różne rodzaje robotami. Jedne potrafią latać, inne toczyć się i wybuchać w pobliżu wroga, kolejne dysponują tarczą energetyczną, a pozostałe walczą podobnie jak ludzie.

Drones / Źródło: Game Informer.
Drones / Źródło: Game Informer.
Juvie / Źródło: Game Informer.
Juvie / Źródło: Game Informer.
Pouncer / Źródło: Game Informer.
Pouncer / Źródło: Game Informer.

3.3. Multiplayer

Oprócz kampanii dla jednego gracza (można ją przejść także w co-opie), Gears of War 4 oferuje zabawę w multiplayerze. Według zapewnień deweloperów, czwórka kładzie największy nacisk na zmagania wieloosobowe w historii całego cyklu, dzięki czemu tytuł jest zarówno przystępny dla nowicjuszy, jak i idealnie nadaje się do e-sportu.

3.4. Beta testy

W dniach 18 – 24 kwietnia na konsoli Xbox One odbyła się zamknięta beta Gears of War 4. Przeznaczona ona była dla osób, które skusiły się na zakup Gears of War: Ultimate Edition. Natomiast w dniach 25 kwietnia – 1 maja beta-testy zostały udostępnione wszystkim zainteresowanym użytkownikom konsoli Xbox One.

W trakcie testów można było się bawić w trybach Team Deathmatch oraz Dodgeball. O ile pierwszego nie trzeba przedstawiać żadnemu miłośnikowi strzelanek, tak w przypadku drugiego mamy do czynienia z małą nowością. Rozgrywka w nim polega bowiem na wyeliminowaniu wszystkich członków przeciwnego zespołu, przy czym uśmiercone postacie mogą wracać do życia. Nie chodzi jednak o zwykłe respawny, gdyż kolegę z drużyny da się ożywić tylko zabijając wroga. Po wykonaniu tej czynności uruchamia się odliczanie i po kilku sekundach towarzysz wstaje z grobu.

W becie udostępniono następujące mapy:

  • Harbor – port, w którym podczas zabawy pada deszcz;
  • Dam – lokacja znajdująca się w pobliżu zapory wodnej;
  • Foundation – miejscówka położona niedaleko nowej siedziby COG.

Dodatkowo deweloperzy opublikowali poniższe materiały wideo, prezentujące mapy, tryby i nie tylko.

Wszystko o Gears of War 4 (marcowa aktualizacja gry) - ilustracja #8

3.5. Horde 3.0

W Gears of War 4 znajduje się tryb Horde 3.0, czyli ulepszona forma zabawy towarzysząca serii od czasów drugiej części. W czwórce została ona nieco rozbudowana, choć ogólne założenia pozostały takie same i naszym zadaniem jest walka z coraz to silniejszymi wrogami. Łącznie do pokonania czeka 50 fal, co jakiś czas przerywanych potyczką z bossem.

Jak zwykle w trakcie walki liczy się współpraca pomiędzy poszczególnymi członkami drużyny, która została tym razem jeszcze bardziej podkreślona poprzez wprowadzenie do rozgrywki podziału na następujące klasy postaci: żołnierz, snajper, zwiadowca, inżynier i ciężkozbrojny.

Poza tym pojawiła się przenośna baza, pozwalająca m.in. rozmieszczać wieżyczki obronne w dowolnym miejscu na mapie. Oprócz tego dostępne są specjalne karty dające graczom dodatkowe korzyści, np. możliwość zadawania nieco większych obrażeń przy pomocy Lancera.

3.6. Cross-play

W 2016 roku studio The Coalition przeprowadziło testy funkcji cross-play (rozgrywka pomiędzy graczami PC-towymi a konsolowymi) w publicznej Kontrze. Rezultaty okazały się na tyle zadowalające, że postanowiono wprowadzić taką opcję na stałe (tak jakby). Deweloperzy zastosowali jednak pewne ograniczenia, umożliwiając rozgrywki międzyplatformowe jedynie w szybkiej grze towarzyskiej – mecze rankingowe zarezerwowane są tylko dla poszczególnych platform sprzętowych. Ponadto studio zamierza się jeszcze bliżej przyjrzeć cross-playowej zabawie i na razie nowa funkcjonalność znajdować ma się w okresie testowym. Jeżeli wszystko będzie w porządku, to w przyszłości zagości w Gears of War 4 na stałe.

Przy okazji podzielono się kilkoma danymi z wcześniejszych testów cross-play. Rozegrano podczas nich 750 tysięcy spotkań, w których wzięło udział 115 tysięcy unikalnych graczy (91% to użytkownicy Xboksa One). Podczas zabawy xboksowcy rozgrywali średnio 6,2 spotkań, a PC-towcy 11,2. Ponadto gracze z obu obozów osiągali podobne rezultaty, jeżeli chodzi o wyniki punktowe, stosunek zabójstw do zgonów itd.

Wszystko o Gears of War 4 (marcowa aktualizacja gry) - ilustracja #9

4. Technologia

Technologią napędzającą Gears of War 4 jest najnowsza wersja Unreal Engine. Silnik umożliwił twórcom uzyskanie rozdzielczości 1080p i 30 klatek na sekundę w singleplayerze oraz 60 FPS-ów w multiplayerze.

4.1. Wymagania sprzętowe

Minimalne wymagania:

  • Procesor: AMD FX-6300 / Intel i5 3470 3.0 GHz;
  • Karta grafiki: AMD Radeon R7 260X (2 GB) / Nvidia GeForce GTX 750 Ti (2 GB);
  • Pamięć: 8 GB RAM;
  • Dysk twardy: 80 GB wolnego miejsca;
  • System operacyjny: Windows 10 Anniversary Update.

Rekomendowane wymagania:

  • Procesor: AMD FX-8350 / Intel i5 4690 3.5 GHz;
  • Karta grafiki: AMD Radeon R9 290X lub RX 480 (4 GB) / Nvidia GeForce GTX 970 lub GTX 1060 (4 GB);
  • Pamięć: 8 GB RAM;
  • Dysk twardy: 80 GB wolnego miejsca;
  • System operacyjny: Windows 10 Anniversary Update.

Idealne wymagania:

  • Procesor: AMD FX-9590 / Intel i7 4790 4 GHz;
  • Karta grafiki: AMD Radeon R9 Fury X (4 GB) / Nvidia GeForce GTX 980 Ti lub GTX 1080 (+6 GB);
  • Pamięć: 16 GB RAM;
  • Dysk twardy: 80 GB wolnego miejsca (dysk SSD);
  • System operacyjny: Windows 10 Anniversary Update.

4.2. Xbox One X

7 listopada 2017 roku Gears of War 4 doczeka się aktualizacji przystosowującej grę do działania na konsoli Xbox One X. Dzięki temu produkcja ma być uruchamiana na tym sprzęcie w natywnej rozdzielczości 4K. Ponadto otrzymamy ładniejsze modele postaci, bardziej wyraziste tekstury i lepsze efekty specjalne.

5. Inne

5.1. Obsada

Głównym postaciom gry głosów uzyczyli:

  • Liam McIntyre (serial Spartacus) - JD,
  • Laura Bailey (Olympia Vale z Halo 5: Guardians) - Kait,
  • Eugene Byrd (Marcus Boone z Battlefield: Hardline) - Del.

5.2. Edycja Kolekcjonerska

Dzięki sklepowi Amazon dowiedzieliśmy się o edycji kolekcjonerskiej gry Gears of War 4, występującej w dwóch wersjach, różniących się strojem dołączanej figurki (na jednej JD ubrany jest w kostium COG, a na drugiej w luźniejsze ciuchy). Oprócz niej, zestaw zawiera także:

  • stalowe opakowanie,
  • ekskluzywną litografię,
  • breloczek w kształcie granatu odłamkowego,
  • cyfrowe dodatki: 3 skrzynki z bronią Gears Crates i przepustka sezonowa.

Ponadto w sprzedaży znajdzie się Ultimate Edition, zawierające grę i przepustkę sezonową. Wydanie to wyceniono na około 360 zł.

Wszystko o Gears of War 4 (marcowa aktualizacja gry) - ilustracja #10

6. Informacje popremierowe

Premiera Gears of War 4 odbyła się 11 października 2016 roku. Tytuł ukazał się na konsoli Xbox One oraz PC-tach i w obu przypadkach został dobrze przyjęty przez media. Recenzenci chwalili przede wszystkim znakomity, rozbudowany multiplayer i nową Hordę. Sama rozgrywka, choć nie doczekała się rewolucyjnych zmian w porównaniu do poprzednich odsłon, również wywołała pozytywne emocje. Najczęstsze zarzuty padały w stosunku do kampanii fabularnej, która nie jest tak emocjonująca jak ta z oryginalnej trylogii, a nowi bohaterowie nie są tak wyraziści, jak Marcus i jego ekipa. Niemniej średnie ocen w serwisie Metacritic wynoszące 84 punkty w przypadku wydania konsolowego i 87 w przypadku edycji PC mówią same za siebie.

Na osobny akapit zasługuje wersja komputerowa, która zgodnie z obietnicami deweloperów okazała się naprawdę udana. Produkcja nie ma większych problemów z płynnym działaniem na wysokich ustawieniach w rozdzielczości 1080p i 60 klatkach na komputerze z kartą grafiki Nvidia GeForce GTX 970. Na mocniejszym sprzęcie można cieszyć się wyższymi rozdzielczościami, a wisienką na torcie jest niewielka liczba błędów, co w porównaniu do wielu innych PC-towych wersji gier w ostatnich latach jest godne pochwały.

6.1. Dodatki i aktualizacje

W przypadku Gears of War 4 deweloperzy zastosowali niecodzienny system związany z dodatkami. Na starcie udostępniono bowiem dziesięć map, a kolejne publikowane są za darmo w ramach systemu rotacyjnego, co oznacza, że w danym miesiącu dostępna jest wybrana przez twórców pula map, na których można walczyć w losowych rozgrywkach. Jeżeli ktoś chce zatrzymywać na stałe wszystkie lokacje i bawić się na nich w prywatnych meczach, musi wykupić przepustkę sezonową albo nabywać poszczególne miejscówki (począwszy od listopada 2016 roku w każdym miesiącu publikowane są dwie nowe).

W listopadzie 2016 roku udostępniono Checkout i Drydock. W pierwszym przypadku jest to zdewastowany sklep, czyli odświeżona mapa znana z trzeciej części serii. Druga również pochodzi z trójki. W tym przypadku mamy do czynienia ze stocznią.

W grudniu pojawiły się mapy Glory oraz Speyer. Pierwsza z wymienionych to fort, w którym znajduje się wielkie działo. Natomiast druga to dzielnica Speyer pamiętająca czasy sprzed wojny z Locustami.

Aktualizacja gry – styczeń 2017 roku

10 stycznia 2017 roku studio The Coalition udostępniło dużą aktualizację Gears of War 4. Przede wszystkim pojawiły się w niej dwie nowe mapy – odświeżona wersja kultowej lokacji Blood Drive z Gears of War 2 oraz Clocktower, czyli miejscówka z pierwszej części cyklu. Ponadto fani doczekali się aż 280 nowych kart z kolejnymi postaciami, skórkami na bronie itd. Dodatkowo przygotowano niespodziankę dla posiadaczy przepustki sezonowej. Wszystkie osoby, które zdecydowały się na zakup Season Passa od 13 stycznia mogą cieszyć się z Series 2 Airdrop, czyli specjalnym pakietem zawierającym dwadzieścia Gear Packs, co przekłada się na aż sześćdziesiąt kart z nowej serii.

Wszystko to uzupełnia kolejny patch, w którym wprowadzono istotną zmianę – kary za uciekanie z potyczek, skutkujące tymczasowym banem na mecze. Co ciekawe, z każdą kolejną dezercją kara ulega zwiększeniu i na odblokowanie zabawy należy czekać dłużej niż poprzednim razem. Jednocześnie przygotowano opcję pozwalającą powrócić do rozgrywki w ciągu pięciu minut od jej opuszczenia, co przydaje się, gdy np. ktoś przez przypadek wyłączy nam konsolę. Poza tym usprawniono tryb obserwatora i wprowadzono szereg mniejszych zmian, które wypisano w tym miejscu.

Nowe postacie i skórki ze styczniowej aktualizacji.
Nowe postacie i skórki ze styczniowej aktualizacji.

Aktualizacja gry – luty 2017 roku

Kolejna aktualizacja Gears of War 4 pojawiła się w lutym 2017 roku. Deweloperzy wprowadzili w niej dwie mapy – Impact Dark i War Machine. W pierwszym przypadku to nocna wersja znanego już Impact. Oprócz zmiany pory doby, twórcy dodali też sporo dymu, ograniczając mocno widoczności i zmuszając graczy do walki na krótkim dystansie. Dodatkowo podmieniono bronie, by dopasować je do nowego stylu lokacji i np. w miejscu, gdzie można było znaleźć snajperkę, znajduje się teraz pistolet Boltok. Natomiast druga mapa to odświeżona miejscówka osadzona na stacji kolejowej, znana z Gears of War i Gears of War 2.

Oprócz tego przez tydzień, począwszy od 10 lutego, trwało specjalne wydarzenie z okazji walentynek, w którym do zdobycia były nowe Gear Packs oraz dodatkowe postacie. Ponadto powrócił tryb Torque Bow Tag, w którym gracze strzelają się tylko z łuków.

Dodatkowo pojawiły się zmiany w trybie Guardian (Strażnik). Zabici gracze pojawiają się teraz w pobliżu swojego lidera, co sprawia, że jego położenie może mieć spory wpływ na przebieg starcia.

Aktualizacja gry – marzec 2017 roku

W marcu 2017 roku deweloperzy Gears of War 4 wprowadzili kolejne dwie mapy do multiplayera. Są to Diner i Old Town. W pierwszym przypadku jest to specyficzna lokacja pozbawiona poziomów, wzniesień itd. Zamiast tego mamy budynek, w środku którego toczymy starcia w ciasnej przestrzeni i teren wokół niego, nadający się bardziej do walki dystansowej. Druga z wymienionych miejscówek to znana z trzeciej odsłony serii mapa, która została oczywiście delikatnie przerobiona. Obie z nich zobaczycie na poniższym materiale wideo.

Ponadto w aktualizacji zmieniono menu gier rankingowych, które wygląda od teraz tak, jak na poniższym screenie. Dodatkowo pojawiła się możliwość głosowania na mapy oraz kontynuowania rozgrywki w kolejnych meczach, bez konieczności wychodzenia do menu głównego. Oprócz tego wprowadzono zmiany w Miażdżycielu (Gnasher), ograniczając nieco rozrzut naboi.

Zmienione menu gier rankingowych. - Wszystko o Gears of War 4 (marcowa aktualizacja gry) - wiadomość - 2018-03-06
Zmienione menu gier rankingowych.

Aktualizacja gry – kwiecień 2017 roku

Kwiecień przyniósł kolejne zmiany w Gears of War 4. Tradycyjnie pojawiły się dwie nowe mapy – Hotel oraz The Slab. Obie lokacje powinny być doskonale znane fanom Gears of War 3, gdyż są odświeżonymi wersjami miejscówek dostępnych w tej produkcji. Pojawiły się także nowe postacie do zdobycia – po stronie Szarańczy/Roju zadebiutował Kantus, natomiast ludzie tym razem doczekali się dwóch wariantów Marcusa (Biker i V-Day) oraz V-Day Bernie.

Deweloperzy wprowadzili też zmiany do broni wykorzystywanej w multiplayerze. Np. Lancer zadaje o 5% większe obrażenia, choć siłę strzałów w głowę zredukowano o 10%. Zmniejszono też jego pojemność magazynka. Hammerburst wzmocniono o 8%, efekt aktywnego przeładowania w przypadku Gnashera utrzymuje się przez 5 sekund itd. Dodatkowo wprowadzono kilka mniejszych zmian, związanych np. z działaniem lobby gier rankingowych czy lepszym wyglądem pakietu skórek Phantom Weapon.

Natomiast z okazji Wielkanocy przygotowano specjalne wydarzenie (start 14 kwietnia), z głowami podmienionymi na mordki królików i trybem będącym wariacją na temat Strażnika. Pojawiły się także unikalne czekoladowe bronie.

Aktualizacja gry – maj 2017 roku

Majowa aktualizacja Gears of War 4 to oczywiście kolejne dwie mapy. Pierwszą jest odświeżone Security z Gears of War 2, a drugą Dawn. W tym przypadku jest to zupełnie nowa lokacja osadzona w wiosce Outsiderów zbudowanej w pobliżu kolonii górniczej. Miejscówka oferuje spore zróżnicowanie – z jednej strony mamy otwarte przestrzenie, z drugiej ciasne korytarze, a do tego dochodzą podwyższenia oraz Dropshot znajdujący się w miejscu, które łatwo ostrzelać.

Deweloperzy przygotowali też wsparcie dla komputerów wyposażonych w kilka kart grafiki. Ponadto pojawiła się nowa paczka kart, dająca szansę na znalezienie Benjamina Carmine’a w wersji zombie, a dodatkowo ze złomu można wytworzyć postać Locust Grenadier Elite. Oprócz tego doczekaliśmy się specjalnych wydarzeń w Hordzie i powrotu trybu Gnashers Only King of the Hill.

Aktualizację otrzymała też strona GearsofWar.com, na której można teraz znaleźć informacje związane z sezonami, np. miejsca, które zajmowaliśmy.

Aktualizacja gry – czerwiec 2017 roku

Czerwcowa aktualizacja gry Gears of War 4 to przede wszystkim małe święto dla fanów Hordy. Studio The Coalition przygotowało bowiem darmowy dodatek Rise of the Horde, w którym wprowadzono piętnaście nowych umiejętności (po trzy dla każdej klasy) oraz zdolności szóstego poziomu. Ponadto dostaliśmy dwa dodatkowe poziomy trudności dla Hordy i Kampanii – Inconceivable oraz Ironman. W tym drugim zabawa kończy się po jednym zgonie (tryb fabularny), a w Hordzie postacie nie upuszczają nieśmiertelników.

To nie wszystkie atrakcje, gdyż w Hordzie, za zaliczenie fal 30., 40. i 50., otrzymuje się losową umiejętność. Im wyższy stopień trudności, tym większa szansa na rzadszą nagrodę. Pojawiły się także nowe osiągnięcia, dzięki którym można zdobyć 500 punktów.

Jeżeli chodzi o pozostałe tryby multiplayer, to dostaliśmy następne dwie mapy – odświeżone Avalanche znane z drugiej części serii oraz Rust Lung z Gears of War 3. Kolejną nowością jest rozszerzenie funkcji crossplay na mecze rankingowe. Do tej pory konsolowcy mogli walczyć z PC-towcami tylko w spotkaniach towarzyskich, ale od 6 czerwca 2017 roku można się wspólnie bawić we wszystkich trybach, choć da się wyłączyć taką możliwość.

Pozostałe zmiany dotyczą dodatkowych rang dla osób, które osiągnęły dziesiąty poziom prestiżu, nowych paczek z elementami kosmetycznymi czy też nagrodach dla posiadaczy przepustki sezonowej. Oczywiście nie zabrakło mniejszych zmian dotyczących balansu w Hordzie, pojawiły się kolejne ulepszenia Miażdżyciela, trybu obserwatora czy też działania wersji PC-towej na urządzeniach wyposażonych w więcej niż jedną kartę grafiki.

Aktualizacja gry – lipiec 2017 roku

Po dużej aktualizacji w czerwcu, w lipcu studio The Coalition postanowiło nieco przystopować. W związku z tym główną atrakcją są dwie kolejne mapy. Raven Down to nieco zmieniona lokacja towarzysząca serii już od pierwszej części. Natomiast druga to Reclaimed, tyle że z dodanym Windflare, czyli burzą znaną do tej pory tylko z kampanii fabularnej. Nawiedzi ona do czasu do czasu miejscówkę zarówno w trybach versus, jak i w Hordzie.

Ponadto w ramach Gear Pack można zdobyć postacie Superstar Cole i Civilian Anya, którą da się też wytworzyć. Oprócz tego dodano nowe krajowe emblematy oraz wprowadzono kilka mniejszych usprawnień, związanych np. z animacją skórki Lightning Weapon czy bugiem umożliwiającym przeżycie lawiny na Avalanche.

Aktualizacja gry – sierpień 2017 roku

Sierpniowa aktualizacja Gears of War 4 nie przyniosła żadnych wielkich zmian. Deweloperzy tradycyjnie udostępnili dwie kolejne mapy do multiplayera. Tym razem jest to kultowa miejscówka Canals, która towarzyszy fanom serii od pierwszej części. Jak to bywa w przypadku tej mapy, ogromne znaczenie na przebieg walki mają snajperzy, choć oczywiście nie brakuje też starć przy użyciu Gnashera. Drugą lokacją jest Forge Blitz – ciaśniejsza wersja znanego Forge, wymuszająca na graczach nieco szybszą rozgrywkę. Poza tym dokonano zmian na czterech mapach w trybie Escalation, np. w Diner przeniesiono umiejscowienie pierścieni, a na Lift miejsce jednej z broni.

Z okazji wakacji deweloperzy zwiększyli też nagrody zdobywane za pierwsze zwycięstwo dnia – zamiast 100 kredytów otrzymuje się ich aż 500. Ponadto na 18 sierpnia zaplanowano specjalne wydarzenie w Hordzie, a na 25 sierpnia One Shot One Kill na mapie Canals. Oprócz tego pojawiła się także nowa postać, którą można wytworzyć – jest nią Classic Commando Dom.

Pozostałe usprawnienia związane są m.in. z poprawionymi dialogami postaci w multiplayerze, samoczynnym resetowaniem się opcji związanych z dostosowywaniem bohaterów i broni, a w przypadku wersji na Windowsa 10 naprawiono rzadki błąd dotyczący niepoprawnego działania przepustki sezonowej.

Aktualizacja gry – wrzesień 2017 roku

Wrzesień 2017 roku przyniósł kolejną aktualizację Gears of War 4. Stałym elementem kolejnych patchy są nowe mapy, więc nie zabrakło ich i tym razem. Otrzymaliśmy dwie kolejne lokacje. Pierwszą jest Mercy, czyli zmieniona miejscówka znana z Gears of War 3. Natomiast Harbor Haze to alternatywna wersja Harbor z „podstawki”, z mgłą utrudniającą widoczność.

Aktualizacja wprowadziła również zestaw dwudziestu nowych osiągnięć o łącznej wartości 500 punktów. W większości przypadków dotyczą one pierwszych godzin spędzonych z grą, więc nie zdziwcie się, jeżeli po włączeniu produkcji otrzymacie kilka Achievementów.

Następną nowinką są ulepszenia matchmakingu. Deweloperzy zmienili dotychczasowy system szukający nam przeciwników z tego samego regionu, na tak zwany Quality of Service. Co to oznacza? Od teraz gra będzie częściej brać pod uwagę jakość połączenia, dopasowując nam osoby o podobnym łączu, dzięki czemu ma być sprawiedliwiej. Ponadto ulepszono działanie Skill Based Matchmaking odpowiedzialnego za dobieranie graczy o podobnym poziomie umiejętności.

Aktualizacja gry – październik 2017 roku

W październiku 2017 roku pojawiła się ostatnia aktualizacja gry dodająca nowe mapy. Jak zwykle otrzymaliśmy dwie lokacje – Fuel Depot, czyli odświeżoną miejscówkę z pierwszej części serii, oraz Lift Apex. W tym przypadku jest to zmieniona wersja podstawowego Lift, pozbawiona ruchomej windy i wymuszająca szybszą oraz bardziej taktyczną rozgrywkę.

W związku z wypuszczeniem ostatnich map, w aktualizacji wprowadzono również zmiany związane z działaniem przepustki sezonowej, która pozwalała na zabawę na specjalnej, deweloperskiej playliście i zapewniała podwójne doświadczenie oraz 20% bonus do kredytów. Od 30 października wszedł nowy system, dzięki któremu zdobywa się więcej doświadczenia i pieniędzy na mapach, które się posiada. Oznacza to, że osoby, które kupiły tylko „podstawkę” dostają bonus na podstawowych 10 mapach, a posiadacze przepustki sezonowej na wszystkich 34. Oczywiście mapy można też kupować osobno i na nich również występują dodatkowe korzyści.

Aktualizacja gry – grudzień 2017 roku

W ostatniej aktualizacji Gears of War 4 w 2017 roku deweloperzy wprowadzili kilka następnych nowinek. Przede wszystkim doszło dziesięć osiągnięć wartych łącznie 500 punktów. Dodatkowe achievementy można otrzymać m.in. za przejście kampanii fabularnej na poziomie Hardcore lub wyższym bez używania Lancera i Gnashera, czy też za zabicie dziesięciu graczy w publicznej Kontrze samemu utrzymując się w tym czasie przy życiu. Oprócz tego dodano kilkanaście nowych kart trzeciej serii oraz pojawiły się nowe skórki dla broni, nazwane Midnight Omen.

Ważnym usprawnieniem jest zmiana systemu naliczania kredytów i doświadczenia. Od teraz działa on tak, by w Hordzie i trybach rywalizacyjnych zdobywało się podobną liczbę nagród. Oczywiście mowa nie o rozegranych spotkaniach, a o czasie spędzonym na zabawie. Oznacza to, że podczas odpierania kolejnych fal potworów przez godzinę, zarobicie tyle samo pieniędzy i doświadczenia, co grając przez 60 minut w Kontrze.

Pozostałe zmiany to niewielkie usprawnienia związane m.in. z dialogami postaci w Hordzie i Kontrze czy niedoróbką pozwalającą na wychodzenie poza granicę mapy w pierwszym z wymienionych trybów.

Wszystko o Gears of War 4 (marcowa aktualizacja gry) - ilustracja #13

Aktualizacja gry – marzec 2018 roku

6 marca 2018 roku pojawiła się interesująca aktualizacja Gears of War 4. Deweloperzy od kilku miesięcy nie dodają już kolejnych map, ale za to rozwijają grę pod względem osiągnięć. Tym razem doczekaliśmy się jedenastu nowych zadań zwiększających nasz dorobek punktowy. Trzy z nich związane są z trybami Versus, a pozostałe z Hordą. Np. by zdobyć 100 GS należy zaliczyć 5 tysięcy zabójstw w multiplayerze, przy czym liczą się tylko fragi wykonane od momentu wejścia w życie aktualizacji. W innym przypadku można otrzymać 25 punktów za ukończenie 50 fal w prywatnej Hordzie na poziomie Hardcore, ale bez budowania fortyfikacji. Ponadto pojawiły się osiągniecia związane z poszczególnymi klasami postaci.

Inną ważną nowinką są zmiany dotyczące karabinu Hammerburst, który budził wśród niektórych graczy pewne kontrowersje. Od teraz nie jest on dostępny w multiplayerze jako jedna z podstawowych broni. Zamiast tego pojawia się na mapach. Zabieg ten ma na celu zachowanie roli broni (dobry karabin dalekiego zasięgu), a jednocześnie usunięcie jego zbytniej efektywności, gdy korzysta z niego cała drużyna. Poniżej znajdziecie rozpiskę map na których pojawia się Hammerburst wraz z informacją o rundzie, w której się to dzieje.

Mapa – pierwsza runda – druga runda:

  1. Avalanche – Boltok – Hammerburst
  2. Blood Drive – Boltok – Hammerburst
  3. Clocktower – Hammerburst zastąpił Smoke Grenade
  4. Diner – Shock Grenade – Hammerburst
  5. Dry Dock – Hammerburst – Boltok
  6. Glory – Shock Grenade – Hammerburst
  7. Gridlock – Hammerburst – Boltok
  8. Harbor – Hammerburst – Boltok
  9. Hotel – Boltok – Hammerburst
  10. Impact Dark – Boltok – Hammerburst
  11. Lift – Hammerburst – Overkill
  12. Mercy – Boltok – Hammerburst
  13. Old Town – Hammerburst – Boltok
  14. Relic – Markza – Hammerburst
Wszystko o Gears of War 4 (marcowa aktualizacja gry) - ilustracja #14

7. Multimedia