Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 października 2009, 14:59

autor: Piotr Doroń

Game Informer szczegółowo o Max Payne 3

Na łamach odrestaurowanego serwisu internetowego magazynu Game Informer opublikowana została obszerna zapowiedź trzeciej odsłony przygód Maxa Payne’a (PC, X360, PS3 – premiera w pierwszym kwartale 2010 roku). W tekście ujętych zostało sporo informacji na temat gry. Poniżej chcielibyśmy scharakteryzować najciekawsze z nich.

Na łamach odrestaurowanego serwisu internetowego magazynu Game Informer opublikowana została obszerna zapowiedź trzeciej odsłony przygód Maxa Payne’a (PC, X360, PS3 – premiera w pierwszym kwartale 2010 roku). W tekście ujętych zostało sporo informacji na temat gry. Poniżej chcielibyśmy scharakteryzować najciekawsze z nich.

Game Informer szczegółowo o Max Payne 3 - ilustracja #1

W artykule zawarto przede wszystkim znane już powszechnie szczegóły. Autor przytacza w nim zatem wypowiedzi twórców, starających się zapewnić nas, że decyzja o wysłaniu Maxa Payne’a do 20-milionowej aglomeracji Sao Paolo była zdecydowanie dobrym pomysłem.

Skupia się także na opisie pozytywów, jakie będą płynąć z zaprojektowania gry na bazie silnika RAGE znanego z GTA IV. Jeden z jego integralnych elementów – system fizyczny Euphoria – wpłynie zbawczo m.in. na tryb spowolnienia czasu. Obfitować będzie on w niezwykłe ujęcia padających przeciwników oraz dokładnie przedstawione interakcje zachodzące pomiędzy Maxem oraz otoczeniem.

W zapowiedzi możemy również przeczytać o systemie osłon, z których Max będzie korzystać podczas pojedynków z przeciwnikami. Twórcy zaznaczają jednak, że będzie to tylko opcja – podobnie zresztą, jak w GTA IV. Nie będziemy zatem mieć tu do czynienia z kopią Gears of War lub Uncharted 2, w których częste chowanie się i likwidowanie wrogów z ukrycia jest podstawą egzystencji.

W grze zastosowanie znajdzie również idea środowiskowego bullet time. Mianowicie, od czasu do czasu gracz weźmie udział w wydarzeniach toczonych w zwolnionym tempie, w trakcie których będzie musiał wykonać określone zadania. W trakcie tych swoistych QTE (quick time events) będziemy mieć cały czas kontrolę nad bohaterem, co z pewnością utrudni realizację założeń.

Cały artykuł możecie znaleźć w tym miejscu. Polecamy Wam jego lekturę.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej