Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 lipca 2024, 14:29

autor: Adrian Werner

Frostpunk 2 jest trudny, dlatego twórcy chcą jak najbardziej przyjaznego interfejsu

Studio 11 bit uchyliło rąbka tajemnicy w temacie ulepszeń interfejsu w strategii Frostpunk 2, wprowadzonych na bazie sugestii graczy z beta-testów.

Źródło fot. 11 bit
i

Od premiery Frostpunk 2 dzielą nas już tylko niecałe dwa miesiące. Twórcy coraz częściej dzielą się więc kolejnymi informacjami na temat tej strategii. Najnowsze dotyczą ulepszeń interfejsu.

  1. Twórcy wprowadzili ulepszenia widocznych elementów UI (ang. user interface), tak aby był on bardziej przejrzysty i intuicyjny.
  2. Wprowadzono także nowe menu budowy wraz z pięcioma nowymi hubami miast.
  3. Autorzy zaimplementują też zmiany drzewka pomysłów oraz krainy mrozu, tak aby zwiększyć ich przejrzystość i czytelność oraz ogólnie poprawić wygląd tych elementów.

Przedsmak tych zmian możecie zobaczyć na poniższym screenie.

11 bit studios

Twórcy wytłumaczyli, że Frostpunk 2 będzie trudną grą, więc ich celem jest uczynienie interfejsu możliwie jak najbardziej przyjaznego dla użytkowników.

Zmiany w interfejsie wprowadzono po zakrojonych na szeroką skalę beta-testach. Reakcja na nie była dobra (średnia ocen uczestników wyniosła 8/10), ale twórcy uzyskali także wiele sugestii i krytycznych uwag. Dlatego zdecydowali się opóźnić premierę, aby wprowadzić potrzebne ulepszenia. Zmiany interfejsu są tylko częścią tego procesu i w najbliższym czasie powinniśmy otrzymać informacje o kolejnych poprawkach.

Frostpunk 2 ukaże się 20 września wyłącznie na PC i zaoferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami. W planach są także wersje na konsole Xbox Series S, Xbox Series X i PlayStation 5, ale te wydania ukażą się później.

Oczekiwania względem Frostpunka 2 są ogromne – jest to obecnie trzecia (po Black Myth: Wukong i Hollow Knight: Silksong) najbardziej wyczekiwana gra na Steamie.

  1. Frostpunk 2 na Steamie
  2. Grałem w kampanię Frostpunka 2 – moje obawy z bety stopniały do zera

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej