Flashpoint pierwszym dodatkiem do strategii BattleTech
Studio Harebrained Schemes zapowiedziało pierwszy dodatek do strategii turowej z mechami w roli głównej BattleTech. Flashpoint, gdyż taką nazwę nosi DLC, ujrzy światło dzienne w listopadzie bieżącego roku.
Kwietniowa premiera BattleTech, czyli strategii turowej opartej na popularnej marce gier planszowych, okazała się sporym sukcesem. Wysokie oceny w mediach branżowych i zadowalająca sprzedaż skłoniły twórców ze studia Harebrained Schemes do zapewnień, że tytuł będzie intensywnie wspierany między innymi kolejnymi dodatkami. Nadszedł czas, by przekuć te obietnice w czyny. Deweloperzy oficjalnie zapowiedzieli bowiem pierwsze rozszerzenie do gry BattleTech, zatytułowane Flashpoint. Jego premiera zaplanowana jest na listopad. Poniżej możecie obejrzeć pierwszy teaser DLC.
Tytuł dodatku bezpośrednio odnosi się do jednej z jego głównych atrakcji, czyli proceduralnie generowanych misji fabularnych, połączonych ze sobą rozmowami z załogą, wydarzeniami specjalnymi oraz trudnymi wyborami. Co istotne, w części z tych zadań nie będzie można naprawiać swoich mechów między walkami, co wyraźnie zwiększy i tak już całkiem wyśrubowany poziom trudności. Brzmi intrygująco? Według Mitcha Gitelmana, reżysera BattleTech i współzałożyciela studia Harebrained Schemes, w samej grze Flashpointy będą prezentowały się jeszcze lepiej, niż na papierze (via Flickering Myth):
Historie Flashpoint dają nam sporą elastyczność w projektowaniu olbrzymiej ilości różnorodnych doświadczeń, z rozmaitymi sekwencjami, zdarzeniami, wyzwaniami, decyzjami, nagrodami itp. Staramy się łączyć główną mechanikę gry z nowymi rozwiązaniami, tworząc w ten sposób głębsze treści.
Gitelmanowi wtóruje Jordan Weisman, również współzałożyciel Harebrained Schemes oraz twórca między innymi planszowego BattleTecha, który podkreślił, że Flashpointy stanowią doskonałe narzędzie do opowiadania historii i ma nadzieję, że przypadną one do gustu sympatykom produkcji.
Historie historiami, lecz co jeszcze zaoferuje dodatek Flashpoint? Po pierwsze, znajdą się w nim trzy zupełnie nowe mechy – niszczący pancerze Hatchetman (którego można zobaczyć na opublikowanym teaserze), szybki i wszechstronny Crab oraz dysponujący ogromną siłą ognia Cyclops. Po drugie, wraz z rozszerzeniem w grze pojawi się kolejny biom map – tropikalne plaże z niezwykłą florą. Po trzecie w końcu, osoby, które zdecydują się na zakup dodatku, będą mogły wziąć udział w niespotykanym dotąd typie misji, nazwanym Target Acquisition. Zadania tego typu skupią się na konieczności przejęcia za pomocą lekkich i średnich mechów trzech terytoriów na mapie.
Przypominamy, że BattleTech dostępny jest wyłącznie na komputerach osobistych. Niestety, tytuł nie posiada polskiej wersji językowej.