Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 23 października 2012, 12:27

autor: Grzegorz Ferenc

Finały drugiego sezonu League of Legends pobiły wszelkie rekordy oglądalności

Firma Riot Games poinformowała, że finały drugiego sezonu League of Legends pobiły wszelkie rekordy w historii oglądalności wydarzeń e-sportowych. Według twórców z Santa Monica rozgrywki śledziło łącznie ponad 8 milionów osób, z czego ponad milion przez Internet.

Finały drugiego sezonu League of Legends pobiły wszelkie rekordy oglądalności - ilustracja #1
Finały drugiego sezonu League of Legends w Galen Center Arena

REKORDY FINAŁÓW W GALEN CENTER:

  • 8 282 000 widzów w telewizji i Internecie
  • 1 154 000 widzów w sieci w jednym momencie
  • Łącznie 24 230 688 obejrzanych godzin rozgrywek
  • Najbardziej oglądane wydarzenie e-sportowe w historii

Według informacji upublicznionych przez firmę Riot Games, finały drugiego sezonu League of Legends obejrzało łącznie ponad 8 milionów 200 tysięcy osób – w telewizji i przez Internet. Czyni to z zawodów w hali Galen Center Arena najbardziej oglądane wydarzenie e-sportowe w historii. Zakończyło się ono zwycięstwem chińskiej drużyny Taipei Assassins z Tajwanu, która w emocjonującym starciu pokonała Koreańczyków z zespołu Azubu Frost.

2 mln 400 tys. osób śledziło zmagania w League of Legends w telewizji w Korei i Chinach, a w kluczowym momencie transmisję w Internecie oglądało ponad 1 mln 100 tys. osób z całego świata. Tym samym Riot Games pobiło dotychczasowy rekord firmy Valve Software, która dwa miesiące temu zgromadziła przed ekranami komputerów 567 tys. miłośników Dota 2 (będącej wciąż w fazie beta), zainteresowanych przebiegiem rozgrywek turnieju The International. Jeszcze wcześniej prymat należał do tegorocznej odsłony turnieju Major League Gaming w Anaheim – obejrzało go 4,7 mln widzów, z czego 437 tys. w momencie największej oglądalności w sieci.

Twórcy z Santa Monica „nie mogą się pozbierać z ziemi” na widok takich wyników. Świadczą one przede wszystkim o dużym potencjale e-sportu, co zresztą podkreślał w swojej obszernej relacji sathorn, będący jednym z 8 tys. szczęśliwców mogących oglądać rozgrywki II finałów League of Legends na żywo w hali Galen Center Arena. Dla pozostałych twórcy z Riot Games przygotowali specjalne podsumowanie, dostępne w wersji z polskimi napisami.

Jedno jest pewne – studio Riot Games nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa w kwestii e-sportu. Opublikowane jakiś czas temu dane statystyczne świadczą o dużym potencjale League of Legends, w którą gra już 32 miliony ludzi. Z drugiej strony, konkurencja z Dota 2 dopiero się rozpoczyna.

BITWA O E-SPORT

Finały drugiego sezonu League of Legends pobiły wszelkie rekordy oglądalności - ilustracja #2O miano najbardziej popularnej gry e-sportowej rywalizują obecnie dwa tytuły: League of Legends oraz StarCraft II. Gra Blizzarda jest obecna na turniejach e-sportowych od czasów World Cyber Games w 2000 roku (jeszcze jako StarCraft: Brood War). Z kolei twórcy LoL-a, wydanego w 2009 roku, bardziej inwestują w e-sportową przyszłość swojego tytułu – w samym finale II sezonu rywalizowano o 2 miliony dolarów, podczas gdy na nadchodzących światowych finałach Battle.net World Championship StarCrafta II, które odbędą się w Szanghaju w dniach 17-18 listopada, pula nagród wyniesie „zaledwie” 250 tys. dolarów.