Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 grudnia 2022, 08:32

autor: Adrian Werner

Final Fantasy XVI może wyjść po polsku; to byłaby duża niespodzianka

Według niepotwierdzonych jeszcze oficjalnie doniesień, Final Fantasy XVI będzie pierwszą odsłoną marki, która otrzyma polską wersję językową.

Źródło fot. Square Enix
i

Wiele wskazuje na to, że Final Fantasy XVI otrzyma polską wersję językową. Byłby to pierwszy taki przypadek w 35-letniej historii cyklu.

  1. Źródłem tych doniesień jest sklep Play-Asia. Na karcie poświęconej FF16 wymieniono dostępne w grze wersje językowe, a wśród nich znalazła się polska.
  2. Oczywiście, do czasu oficjalnego potwierdzenia tych informacji należy do nich podchodzić ze sporym dystansem, ale trudno sobie wyobrazić, dlaczego zagraniczny sklep specjalizujący się w importowaniu produktów z Japonii popełniłby akurat taki błąd.
  3. Warto dodać, że według Play-Asia polska lokalizacja będzie kinowa, czyli z napisami. Nie otrzymamy więc dubbingu, ale i tak obecność jakiejkolwiek polonizacji byłaby dużym wydarzeniem, biorąc pod uwagę historię cyklu.
Final Fantasy XVI może wyjść po polsku; to byłaby duża niespodzianka - ilustracja #1
Źródło: Play-Asia.

Trudno ocenić, co mogłoby skłonić firmę Square Enix do zmiany strategii wydawniczej pod kątem naszego rynku. Jedna z teorii głosi, że to zasługa koncernu Sony, który ma w zwyczaju zapewniać polskie wersje językowe dla tytułów ekskluzywnych na konsole PlayStation. Jednakże w przypadku Final Fantasy VII Remake nie było mowy o polskiej lokalizacji, pomimo tego, że produkcja przez długi czas dostępna była tylko na PS4.

Przypomnijmy, że Final Fantasy XVI zmierza na PlayStation 5 i PC. Wydanie konsolowe ukaże się 22 czerwca. Sony ma 6-miesięczną wyłączność na ten tytuł, więc na wersję pecetową poczekamy prawdopodobnie do początku 2024 roku.

  1. Final Fantasy XVI – oficjalna strona

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej