autor: Piotr Sadowski
FIFA to potęga - EA podsumowało 2021 rok
Electronic Arts udostępniło podsumowanie 2021 roku. Znajdziemy w nim statystyki dotyczące największych tytułów EA.
![](/i/h/17/377443477.jpg)
W związku z rychłym końcem 2021 roku firma Eletronic Arts udostępniła podsumowanie ostatnich miesięcy, obejmujące statystyki dotyczące najważniejszych gier. Electronic Arts 2021: Year in Gaming ujawnia, jak grali ludzie, jakie były ich ulubione aktywności i jak doświadczali ogrywanych tytułów.
Firma z satysfakcją ogłosiła, że globalna społeczność EA rozrosła się jeszcze bardziej. Niestety nie idą za tym konkretne liczby, więc nie wiemy, ilu nowych graczy zagrało w tytuły giganta. Wiemy natomiast skąd pochodzą:
![FIFA to potęga - EA podsumowało 2021 rok - ilustracja #1](/Galeria/Html/Wiadomosci/697753359.jpg)
Apex Legends i FIFA
![FIFA to potęga - EA podsumowało 2021 rok - ilustracja #2](/Galeria/Html/Wiadomosci/697753375.jpg)
Najpopularniejszymi markami EA w 2021 roku były Apex Legends oraz FIFA. W Apexie gracze umieścili ponad 322 miliardy pingów, skorzystali ponad 24 miliardy razy z tyrolek i użyli 12 miliardów jump-padów. Natomiast w grze FIFA 21 gracze z całego świata strzelili 22 miliardy goli i rozegrali prawie 10 miliardów emocjonujących meczów.
![FIFA to potęga - EA podsumowało 2021 rok - ilustracja #3](/Galeria/Html/Wiadomosci/697753390.jpg)
The Sims 4
Fani The Sims 4 spędzili w grze łącznie ponad miliard godzin. W tym czasie stworzyli ponad 376 milionów Simów, co daje większą liczbę niż populacja Stanów Zjednoczonych. Jest to dość zaskakujące, że gra wydana w 2014 roku siedem lat po premierze nadal uzyskuje tak pokaźne wyniki. Jest to zasługa przede wszystkim kolejnych dodatków, które oferują graczom nowe możliwości w tym wirtualnym symulatorze życia.
![FIFA to potęga - EA podsumowało 2021 rok - ilustracja #4](/Galeria/Html/Wiadomosci/697753406.jpg)
Mass Effect: Legendary Edition
Zremasterowana trylogia Mass Effect także odniosła ogromny sukces w 2021 roku. Aż 68% graczy postawiło na przygodę z męską wersją komandora Shepparda, ale już tylko 23% fanów wybrało podstawowe imię bohatera.
EA w swoim podsumowaniu wspomniało także o innych dochodowych grach studia. W zestawieniu pojawiły się jeszcze Star Wars Squadrons oraz inne sportowe produkcje studia takie jak: Madden NFL 22, UFC 4 czy NHL 22. Zabrakło jednak Battlefielda 2042, który wyszedł w listopadzie tego roku. Electronic Arts usprawiedliwia się, iż nie mieli wystarczająco dużo danych od listopada, aby ten tytuł mógł znaleźć się w zestawieniu. Wiemy jednak, że tegoroczna odsłona tej znanej serii nie radzi sobie zbyt dobrze, o czym świadczy darmowy weekend tego tytułu.