Far Cry 5 i PlayStation 4 zdominowały amerykański rynek gier w marcu
W marcu amerykański rynek gier należał do Far Cry 5. Najnowsza odsłona serii była najlepiej sprzedającym się tytułem nie tylko miesiąca, ale również całego pierwszego kwartału. Drugie miejsce przypadło z kolei Sea of Thieves.
Grupa analityczna NPD opublikowała sprawozdanie podsumowujące wyniki amerykańskiego rynku gier za marzec tego roku. Sprzedaż konsol, akcesoriów oraz nieużywanych egzemplarzy gier pudełkowych przyniosła 1,316 mld dolarów, co stanowi spadek o 11% w porównaniu z trzecim miesiącem 2017 r. Natomiast przychody za pierwszy kwartał wyniosły 3,41 mld dolarów, czyli o 15% więcej niż w roku ubiegłym.
Tradycyjnie przypominamy, że liczby podane przez NPD nie dają pełnego obrazu kondycji branży, gdyż dane te nie biorą pod uwagę handlu używanymi egzemplarzami gier, a do tego NPD uzyskuje wciąż mocno niekompletne informacje z dystrybucji cyfrowej.
Gry:
W marcu Amerykanie wydali na nowe gry 613 mln dolarów, czyli o 10% mniej niż rok temu. Far Cry 5 nie tylko zajęło czołową pozycję na liście bestsellerów minionego miesiąca, ale stało się również najlepiej sprzedającą się produkcją tego roku.
W marcu największy przychód wygenerowały gry:
# | Gra: |
1. | Far Cry 5 |
2. | Sea Of Thieves |
3. | MLB 18: The Show |
4. | Kirby Star Allies |
5. | Grand Theft Auto V |
6. | Call of Duty: WWII |
7. | Mario Kart 8 |
8. | Ni No Kuni II: Revenant Kingdom |
9. | NBA 2K18 |
10. | Monster Hunter: World |
11. | Super Mario Odyssey |
12. | The Legend of Zelda: Breath of the Wild |
13. | PlayerUnknown’s Battlegrounds |
14. | Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege |
15. | A Way Out |
16. | Assassin’s Creed: Origins |
17. | Dragon Ball: Fighterz |
18. | FIFA 18 |
19. | Splatoon 2 |
20. | UFC 3 |
Powyższa lista nie do końca oddaje rzeczywistość. Nie bierze bowiem pod uwagę dystrybucji cyfrowej Kirby Star Allies, Mario Kart 8, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Super Mario Odyssey oraz Splatoon 2.
NPD nie posiada również wyników z dystrybucji elektronicznej pecetowych wersji gier PlayerUnknown’s Battlegrounds, FIFA 18 oraz A Way Out
Gry, które w marcu wygenerowały największy przychód na poszczególnych platformach:
PlayStation 4:
# | Gra: |
1. | Far Cry 5 |
2. | MLB 18: The Show |
3. | Ni No Kuni II: Revenant Kingdom |
4. | Grand Theft Auto V |
5. | Monster Hunter: World |
6. | Call of Duty: WWII |
7. | NBA 2K18 |
8. | A Way Out |
9. | Dragon Ball: Fighterz |
10. | FIFA 18 |
Xbox One:
# | Gra: |
1. | Far Cry 5 |
2. | Sea Of Thieves |
3. | PlayerUnknown’s Battlegrounds |
4. | Call of Duty: WWII |
5. | Grand Theft Auto V |
6. | Monster Hunter: World |
7. | NBA 2K18 |
8. | A Way Out |
9. | Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege |
10. | Assassin’s Creed: Origins |
Switch:
# | Gra: |
1. | Kirby Star Allies |
2. | Mario Kart 8 |
3. | Super Mario Odyssey |
4. | The Legend of Zelda: Breath of the Wild |
5. | Splatoon 2 |
6. | Mario & Rabbids: Kingdom Battle |
7. | Pokken Tournament DX |
8. | Bayonetta 2 |
9. | Elder Scrolls V: Skyrim |
10. | ARMS |
Tradycyjnie całe zestawienie dla konsoli Nintendo Switch oparto wyłącznie o sprzedaż pudełkową.
Nintendo 3DS:
Na konsoli przenośnej 3DS również kompletnie zignorowano dystrybucję cyfrową.
# | Gra |
1. | Detective Pikachu |
2. | Pokemon: Ultra Sun |
3. | Pokemon: Ultra Moon |
4. | Mario Kart 7 |
5. | Super Smash Bros. |
6. | Minecraft |
7. | Super Mario Maker |
8. | Super Mario 3D Land |
9. | Kirby: Battle Royale |
10. | Mario Party: The Top 100 |
Najlepiej sprzedające się gry w tym roku:
# | Gra |
1. | Far Cry 5 |
2. | Monster Hunter: World |
3. | Dragon Ball: Fighterz |
4. | Call of Duty: WWII |
5. | Grand Theft Auto V |
6. | NBA 2K18 |
7. | PlayerUnknown’s Battlegrounds |
8. | Sea Of Thieves |
9. | MLB 18: The Show |
10. | Mario Kart 8 |
Sprzęt:
Spadki zanotowano również w kategoriach sprzętowych. W marcu Amerykanie wydali na nowe konsole 331 mln dolarów, czyli o 32% mniej niż w roku ubiegłym. Największą popularnością cieszyło się PlayStation 4, które jest również najlepiej sprzedającą się konsolą tego roku na rynku amerykańskim.
Z kolei kategoria akcesoriów zmalała o 20%, osiągając kwotę 372 mln dolarów.