Far Cry 4 zapewni 35 godzin rozgrywki; wersja na next geny w 1080p
Alex Hutchinson, dyrektor kreatywny studia Ubisoft Montreal, zapowiedział, że na pełne ukończenie mającego premierę w przyszłym miesiącu Far Cry 4 graczom potrzeba będzie około 35 godzin. Ponadto dowiedzieliśmy się, że gra na konsolach nowej generacji będzie działać w rozdzielczości 1080p, przy 30 klatkach na sekundę.
Już za niecały miesiąc, 18 listopada, na półki sklepowe trafi Far Cry 4 – kolejna część popularnego cyklu sandboksowych FPS-ów autorstwa studia Ubisoft. Nic więc dziwnego, że twórcy ostatnimi czasy wręcz bombardują nas informacjami i materiałami z gry – pod koniec września mieliśmy okazję poznać nowe szczegóły na temat bohatera, fabuły i mechaniki, a w zeszłym tygodniu otrzymaliśmy kolejny zwiastun. Teraz z kolei dowiedzieliśmy się, ile godzin będzie wymagało zaliczenie wszystkich atrakcji w krainie Kyrat.
Informację ujawnił przez swoje konto w serwisie Twitter Alex Hutchinson – dyrektor kreatywny montrealskiego oddziału Ubisotfu. W odpowiedzi na pytanie o długość kampanii Hutchinson napisał, że trudno jednoznacznie określić, jak dużo czasu zajmie nam Far Cry 4: „To zależy, czy zechcesz wykonać wszystkie zadania poboczne. Jeśli tak, gra powinna dać około 35 godzin rozgrywki”. Nie uświadczymy więc znacznego wydłużenia produkcji w porównaniu do poprzedniej części serii. Niestety, nadal nie wiemy, na ile starczy sama główna oś fabularna. Ujawniono za to nowe informacje dotyczące wersji na PlayStation 4 oraz Xboksa One. Nadchodzący shooter Ubisoftu będzie działać na tych konsolach w rozdzielczości 1080p, przy 30 klatkach na sekundę. Hutchinson następująco tłumaczy brak 60 FPS: „Aby to osiągnąć, zespół musiałby uprościć styl graficzny gry, a na ekranie zobaczylibyście mniej postaci oraz zdarzeń”.
Światowa premiera czwartej części serii Far Cry zaplanowana jest na 18 listopada. Na europejskie półki sklepowe gra trafi dwa dni później. Zaprezentowany po raz pierwszy podczas tegorocznych targów E3 shooter robi wrażenie przede wszystkim pięknymi widokami, paroma usprawnieniami w mechanice oraz oczywiście podkreślaną wielokrotnie możliwością jazdy na słoniu. Czy to wystarczy, by zdobyć uznanie graczy w wypełnionym ciekawymi premierami przyszłym miesiącu? O tym przekonają się już za kilka tygodni posiadacze PC, PlayStation 4, Xboksa One, PlayStation 3 i Xboksa 360.