autor: Michał Kułakowski
Fallout 76 to sieciowe i survivalowe RPG akcji?
Nieoficjalne źródła informacji wskazują na to, że zapowiedziany dziś Fallout 76 będzie sieciową grą RPG, której rozgrywka nastawiona jest na survival i budowę baz. Wskazują one także na to, że tytuł rozpoczął życie jako wieloosobowy moduł zabawy w Falloucie 4, który z czasem rozrósł się w samodzielną produkcję.
Zapowiedziana dziś gra Fallout 76 pozostaje nadal wielką tajemnicą. Opublikowany krótki zwiastun produkcji daje nam tylko zdawkowe informacje i zaostrza apetyt przed pełną prezentacją gry na targach E3. Według Jasona Schreiera, pracującego dla Kotaku dziennikarza, który nieraz dostarczał graczom ekskluzywnych materiałów dotyczących pozostających w produkcji tytułów, nowe dzieło Bethesdy będzie sieciowym RPG akcji, nastawionym na survival. Wieści tych dostarczyli anonimowi informatorzy związani z projektem. Fani Fallouta powinni zapomnieć więc o klasycznej kampanii dla pojedynczego gracza. Fallout 76 ma bowiem funkcjonować w modelu podobnym do wielu innych gier wieloosobowych (tzw. Live Service) i zapewne będzie wymagał stałego połączenia z internetem. Fallout 76 ma także stale się zmieniać i regularnie oferować nowe atrakcje.
Schreier dodaje także, że Fallout 76 rozpoczął życie jako prototypowy moduł multiplayer dla Fallouta 4. Z czasem projekt rozrósł się na tyle, że twórcy zdecydowali się na produkcję zupełnie nowej gry. Wiele wskazuje na to więc, że będzie ona dzieliła wiele elementów rozgrywki z czwórką. Ponownie zobaczymy zapewne także system budowy i rozwoju baz, który ma być kluczowym elementem 76-tki. Nad tytułem pracować ma nie tylko główne studio Bethesdy, ale także nowy zespół deweloperski z teksańskiego Austin, który zajmował się wcześniej skasowaną w 2016 roku strzelanką BattleCry.