Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 lipca 2015, 13:40

Fallout 4 bez narzędzi moderskich w dniu premiery

Pete Hines z firmy Bethesda Softworks oznajmił w rozmowie z serwisem IGN, że Fallout 4 zostanie wydany bez narzędzi moderskich. Te mogą ukazać się dopiero w przyszłym roku.

Kciuk w górę dla modów w Fallout 4? Niestety, nie w dniu premiery. - Fallout 4 bez narzędzi moderskich w dniu premiery - wiadomość - 2015-07-29
Kciuk w górę dla modów w Fallout 4? Niestety, nie w dniu premiery.

Jeśli nie możecie się doczekać modów w nadchodzącym Fallout 4, mamy dla was złą wiadomość. W trakcie imprezy QuakeCon Peter Hines ze studia Bethesda Softworks zdradził w rozmowie z serwisem IGN, że narzędzia do tworzenia fanowskich modyfikacji nie będą dostępnie w dniu premiery. Przypomnijmy – według założeń twórców każdy mod ma być dostępny na wszystkich platformach sprzętowych poprzez stronę Bethesda.net (w podobny sposób będzie można pobrać kreacje fanów ze SnapMap w nadchodzącym Doomie). Hines motywuje decyzję Bethesdy chęcią skupienia się na ukończeniu samej gry – dopiero po tym studio przeznaczy wszystkie siły na opracowanie narzędzi moderskich:

„Całą uwagę skupiamy na ukończeniu gry. Nikt się nie będzie zajmował modami, jeśli sama gra będzie do niczego. Zawsze mieliśmy taką filozofię. Przekierujemy energię na narzędzia, zestawy do tworzenia i wszystko, co związane z modami, gdy sama gra zostanie już skończona i dopiero wtedy zastanowimy się jak to ma wyglądać”.

W dalszej części rozmowy przedstawiciel Bethesdy stwierdził, że na tę chwilę priorytetem studia jest zajęcie się listą bugów i doszlifowanie gry, jak również dopracowanie płynności wyświetlania grafiki. A jako że na chwilę obecną nie ma jeszcze nawet systemu, który miałby zapewnić wspomniane współdzielenie twórczości fanowskiej na PC i konsolach Xbox One oraz PlayStation 4, to według Hinesa na pojawienie się narzędzi moderskich do Fallouta 4 przyjdzie nam poczekać nawet do przyszłego roku. Cała sytuacja może trochę dziwić, skoro według twórców tytuł był praktycznie gotowy jeszcze przed oficjalnym zapowiedzeniem gry, choć w kontekście wpadki gry Batman: Arkham Knight na PC łatwo zrozumieć powody, dla których Bethesda woli poświęcić czas na dopracowanie produkcji.

Fallout 4 to kolejna odsłona serii postapokaliptycznych gier cRPG, której dwie pierwsze części uchodzą za absolutnie kultowe. Podobnie jak we wcześniejszych odsłonach, gracze wcielą się w ocalałego, który opuszcza dotychczasowe schronienie i próbuje przetrwać w świecie po katastrofie nuklearnej. Tytuł ma ukazać się 10 listopada na PC i konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej