Fallout 4 bez narzędzi moderskich w dniu premiery
Pete Hines z firmy Bethesda Softworks oznajmił w rozmowie z serwisem IGN, że Fallout 4 zostanie wydany bez narzędzi moderskich. Te mogą ukazać się dopiero w przyszłym roku.
Jeśli nie możecie się doczekać modów w nadchodzącym Fallout 4, mamy dla was złą wiadomość. W trakcie imprezy QuakeCon Peter Hines ze studia Bethesda Softworks zdradził w rozmowie z serwisem IGN, że narzędzia do tworzenia fanowskich modyfikacji nie będą dostępnie w dniu premiery. Przypomnijmy – według założeń twórców każdy mod ma być dostępny na wszystkich platformach sprzętowych poprzez stronę Bethesda.net (w podobny sposób będzie można pobrać kreacje fanów ze SnapMap w nadchodzącym Doomie). Hines motywuje decyzję Bethesdy chęcią skupienia się na ukończeniu samej gry – dopiero po tym studio przeznaczy wszystkie siły na opracowanie narzędzi moderskich:
„Całą uwagę skupiamy na ukończeniu gry. Nikt się nie będzie zajmował modami, jeśli sama gra będzie do niczego. Zawsze mieliśmy taką filozofię. Przekierujemy energię na narzędzia, zestawy do tworzenia i wszystko, co związane z modami, gdy sama gra zostanie już skończona i dopiero wtedy zastanowimy się jak to ma wyglądać”.
W dalszej części rozmowy przedstawiciel Bethesdy stwierdził, że na tę chwilę priorytetem studia jest zajęcie się listą bugów i doszlifowanie gry, jak również dopracowanie płynności wyświetlania grafiki. A jako że na chwilę obecną nie ma jeszcze nawet systemu, który miałby zapewnić wspomniane współdzielenie twórczości fanowskiej na PC i konsolach Xbox One oraz PlayStation 4, to według Hinesa na pojawienie się narzędzi moderskich do Fallouta 4 przyjdzie nam poczekać nawet do przyszłego roku. Cała sytuacja może trochę dziwić, skoro według twórców tytuł był praktycznie gotowy jeszcze przed oficjalnym zapowiedzeniem gry, choć w kontekście wpadki gry Batman: Arkham Knight na PC łatwo zrozumieć powody, dla których Bethesda woli poświęcić czas na dopracowanie produkcji.
Fallout 4 to kolejna odsłona serii postapokaliptycznych gier cRPG, której dwie pierwsze części uchodzą za absolutnie kultowe. Podobnie jak we wcześniejszych odsłonach, gracze wcielą się w ocalałego, który opuszcza dotychczasowe schronienie i próbuje przetrwać w świecie po katastrofie nuklearnej. Tytuł ma ukazać się 10 listopada na PC i konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One.