Facebook planuje zmienić nazwę
Pojawiła się niepotwierdzona informacja, jakoby Facebook chciał dokonać rebrandingu. Jeśli to prawda, niedługo powinniśmy poznać więcej szczegółów. Może to mieć związek z rozwojem w kierunku metaverse.
- Facebook i zmiana nazwy? Wyobrażacie to sobie? Ale jak plotka głosi – to jest możliwe.
Pojawiła się niepotwierdzona informacja, jakoby Facebook planował zmianę nazwy swojej firmy. Rebranding ma być związany z ukierunkowaniem rozwoju na metaverse. Nowa nazwa mogłaby rzucić nowe światło na portal Facebook – pomóc w odebraniu go jako coś więcej niż tylko medium społecznościowe. Możliwe, że Mark Zuckerberg potwierdzi tę plotkę na nadchodzącej, corocznej konferencji Connect 28 października.
Metaverse to wirtualne światy, w których ludzie mają spędzać więcej czasu, a nawet w nich pracować. Obecnie jest to główny element planów Facebooka, który chce być jednym z filarów tworzenia tej rzeczywistości. Aby stało się to możliwe, gigant planuje zatrudnić 10 tys. osób w Europie (także w Polsce). Metaverse kładzie nacisk na rozszerzoną rzeczywistość, a producent zestawów VR Oculus to także marka Facebooka.
Przestaniemy być postrzegani jako firma zajmująca się przede wszystkim mediami społecznościowymi, a staniemy się firmą zajmującą się metaverse – Mark Zuckerberg.
Nowa nazwa, jeśli w ogóle istnieje, jest pilnie strzeżoną tajemnicą. Serwis The Verge w swojej informacji domniemywa, że może ona mieć związek z platformą VR Horizon Worlds, tworzoną przez zespoły Facebooka i Oculusa. To jednak tylko przypuszczenia. Na potwierdzenie musimy poczekać jeszcze parę dni.
Może Cię zainteresować:
- Facebook pozwala VIP-om na znacznie więcej
- Facebook banuje twórcę Unfollow Everything, wtyczki pomagającej uzależnionym od serwisu
Nowa nazwa połączona ze zmianą kierunków rozwoju lub charakteru firmy nie jest niczym szczególnym. W 2015 roku Google zjednoczyło swoje spółki pod Alphabet Inc. Być może coś podobnego planuje Facebook – połączyć swoje pozostałe marki, jak Instagram, WhatsApp i Oculus, pod jedną wspólną nazwą. Rebranding bywa też dobrym sposobem rozmycia złego PR, którego ostatnio Facebookowi nie brakuje.
Wystarczy wspomnieć o aktualnej aferze związanej z osobą byłego pracownika portalu Frances Haugen i zarzutami o „zamiatanie pod dywan” problemów ze złym wpływem Instagrama na nieletnich, a także podsycanie negatywnych nastrojów społecznych. Facebook jest też na celowniku wielu organizacji antymonopolowych.