autor: Piotr Bicki
Fable Legends będzie grą opartą na modelu free-to-play
Przedstawiciele Microsoftu oraz studia Lionhead podzielili się bardzo zaskakującą informacją. Okazuje się, że powstająca gra Fable Legends – nastawiona na rozgrywkę sieciową kolejna odsłona baśniowej serii – oparta ma być na modelu free-to-play. A to oznacza, że grać będzie można za darmo.
Dosyć niespodziewanie deweloperzy ze studia Lionhead ujawnili, że w przeciwieństwie do poprzednich odsłon cyklu Fable Legends nie będzie pełnopłatną produkcją. Gra oparta zostanie na modelu free-to-play, co oznacza, że bawić się będzie można bez konieczności wydawania pieniędzy. Za darmo gracze otrzymają dostęp do wszystkich zadań skladajacych się na wątek fabularny tytułu. Nie chodzi przy tym tylko o misje zawarte w premierowej wersji produkcji, ale także te, które zostaną opublikowane w późniejszym okresie. Nieco inaczej będzie wyglądała sytuacja z bohaterami – w tym przypadku system wzorowany wydaje się na rozwiązaniach zastosowanych przez ekipę z Riot Games w popularnym League of Legends. Dlaczego?
Postaci dostępnych za darmo ma być zawsze cztery i będą one zmieniane rotacyjnie. W praktyce oznacza to, że co dwa tygodnie pojawiać się będzie zestaw kolejnych herosów, co pozwoli graczom przetestować wybranych protagonistów, a jeśli któryś z nich przypadnie im do gustu, będą mogli nabyć go na stałe (zachowując przy tym dotychczasowe postępy). W Fable Legends funkcjonować mają dwie alternatywne waluty – zdobywane w trakcie zabawy srebro i kupowane za prawdziwe pieniądze złoto. Deweloperzy podkreślają więc, że nie dojdzie do sytuacji, w której osoby z zasobnym portfelem uzyskają zbyt wielką przewagę, ponieważ wszystko będzie można odblokować w trakcie rozgrywki. Co prawda w produkcji znajdzie się sklep z wirtualnymi przedmiotami, ale nie będzie wśród nich rzeczy negatywnie wpływających na balans gry.
Oczywiście w powstającym tytule gracze będą mogli wcielić się nie tylko w bohaterów, ale i złoczyńców wspieranych przez potwory. W ich przypadku sytuacja ma wyglądać inaczej – monstra związane z konkretnym regionem Albionu i wykonywanym w danej chwili zadaniem będą dostępne za darmo. Będzie można jednak skorzystać z pomocy innych kreatur – za ich lojalność trzeba będzie jednak zapłacić srebrem lub złotem. Obie waluty posłużą również do nabywania rozmaitych pułapek i kamieni gwarantujące na pewnym obszarze określone bonusy. Całość wydaje się więc być prosta i przejrzysta.
Sami twórcy decyzję o wprowadzeniu modelu F2P tłumaczą chęcią udostępnienia Fable Legends jak najszerszemu gronu graczy. Podobną argumentację zastosowano przy niedawnej zapowiedzi wersji PC oraz umożliwieniu wspólnej zabawy posiadaczom komputerów i konsol Xbox One.
Fable Legends jest kolejną odsłoną cyklu wykreowanego przez studio Lionhead. Gra nastawiona jest na rozgrywkę sieciową, w której czwórka wcielających się w herosów graczy stawia czoła piątej osobie kierującej złoczyńcą. Zabawa ma wyglądać nieco inaczej w zależności od wybranej strony – w przypadku bohaterów będzie ona w niewielkim stopniu różnić się od tego, co znamy z poprzednich części serii. Po opowiedzeniu się po stronie zła, rozgrywka przypominać ma produkcje z gatunku tower-defense.