Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 października 2021, 20:37

Exclusive PlayStation od Jade Raymond ma bazować na twórczości graczy

Założycielka i CEO studia Haven Entertainment Jade Raymond wyjawiła, że pierwsza gra jej zespołu ma bazować na rozbudowanym komponencie sieciowym, pozwalającym na tworzenie własnej zawartości. Czyżby powstawało coś na wzór LittleBigPlanet, Dreams i platformy Roblox?

W lipcu informowaliśmy Was, że pierwszy projekt założonego przez Jade Raymond studia Haven Entertainment ma być grą-usługą. Wygląda na to, iż niezapowiedziany na razie tytuł zaoferuje także rozbudowany komponent sieciowy, pozwalający członkom społeczności na tworzenie własnej zawartości. Taką informacją podzieliła się CEO studia w wywiadzie dla serwisu GamesIndustry.biz. Jak stwierdziła:

Są trzy rzeczy, które naprawdę mnie ekscytują [w branży gier – dop. red.]; stanowią one filary naszego [studia Haven – dop. red.] sposobu myślenia. Przede wszystkim traktujemy gry jako platformę społecznościową. Pandemia udowodniła, że wspólna rozgrywka jest silnym spoiwem społecznym. Zwłaszcza dla młodszego pokolenia, które w sieci nawiązuje przyjaźnie i spędza dużą ilość czasu. (…) Po drugie – myślenie o „generacji remiksów”. Żyjemy w epoce wyrażania siebie (…), częściej czytamy blogi naszych przyjaciół niż to, co piszą dziennikarze. [W naszej grze - dop. red.] chcemy przenieść tę koncepcję na wyższy poziom.

Trzecią rzeczą, o której wspomniała Jade Raymond, jest możliwość stworzenia zupełnie nowej marki, która „mogłaby trwać przez pokolenia”. CEO studia Haven już raz to zrobiła – co zobrazowała na przykładzie pierwszej odsłony serii Assassin’s Creed, za której projekt odpowiadali ona i duża część jej obecnego zespołu.

Myśleliśmy wtedy o tym, aby stworzyć ramy historyczne dla wszystkiego, o czym opowiadamy, i wpleść w to Asasynów (…). Wierzyliśmy, że dzięki temu nad marką będą później w stanie pracować różne studia. Teraz mamy podobne założenia, z tym że nie projektujemy gry z myślą o profesjonalnych twórcach, tylko o fanach.

Razem z Jade Raymond w Haven Entertainment znaleźli się m.in. scenarzysta pierwszego Assassin’s Creeda Corey May (będzie odpowiedzialny za świat nowej produkcji) czy grafik Raphael Lacoste (obecnie dyrektor artystyczny). Założycielka przyznała, że powstawaniu owej gry towarzyszyła pewna magia, którą teraz znowu wyczuwa. Biorąc pod uwagę, jaki sukces osiągnęła – obecnie flagowa – marka Ubisoftu, wydaje się to dobrze wróżyć projektowi. Wszystko wskazuje na to, że dostaniemy pozycję w pewnym stopniu podobną do LittleBigPlanet, Dreams czy platformy Roblox.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej