Evil Genius Online weszło w fazę otwartej bety
Ruszyła otwarta beta Evil Genius Online, czyli przeglądarkowej strategii, pozwalającej na wcielenie się w arcyłotra ze starych filmów szpiegowskich.
Po kilku tygodniach zamkniętej bety gry Evil Genius Online studio Rebellion postanowiło otworzyć testy dla wszystkich zainteresowanych. Jest to produkcja przeglądarkowa oparta na modelu darmowym z mikropłatnościami i udostępniona wersja ma postać aplikacji na serwisie Facebook.
Warto dodać, że jest to zupełnie inna gra niż wypuszczone przed kilkoma laty Evil Genius: WMD i zarówno pod względem mechanizmów rozgrywki, jak i oprawy graficznej produkcja jest znacznie bliższa pecetowej pierwszej odsłonie cyklu z 2004 roku.
Evil Genius Online pozwala na wcielenie się w arcyłotra pokroju tych ze starych filmów szpiegowskich, zwłaszcza produkcji z udziałem Jamesa Bonda. Zabawę zaczynamy jako początkujący kryminalista ze skromnymi środkami i wybujałymi ambicjami stania się najbardziej niesławnym geniuszem zła na świecie. Cała gra utrzymana jest w mocno humorystycznej konwencji, z którą współgra lekko kreskówkowa stylistyka grafiki.
Podstawowym elementem zabawy jest rozbudowa podziemnej bazy. Poza konstruowaniem nowych pomieszczeń zajmujemy się rekrutowaniem i szkoleniem sługusów, którym następnie przydzielamy misje pomagające nam przejąć kontrolę nad światem. Mogą oni m.in. włamywać się na serwery banków, wywoływać niepokoje społeczne oraz wykonywać wiele innych nikczemnych czynów. Podwładni tak jak my nie grzeszą moralnością, więc posłuszeństwo musimy wymuszać strachem i przemocą. Ostatecznym środkiem dyscyplinującym jest pokazowa egzekucja jednego z nieposłusznych sługusów.
Podczas zabawy gracz musi także prowadzić badania nad nowymi niebezpiecznymi technologiami, a następnie wykorzystywać skonstruowane w ten sposób wynalazki do realizacji misji oraz dalszej rozbudowy bazy. Z tym wszystkim zintegrowany został aspekt społecznościowy, pozwalający na szpiegowanie innych użytkowników i sabotowanie ich przedsięwzięć. Skuteczne uprzykrzanie życia konkurencji jest oczywiście sowicie nagradzane.
Pierwszą część Evil Genius opracowało w 2004 roku nieistniejące już studio Elixir. Prawa do marki wykupił pięć lat później zespół Rebellion.
Evil Genius Online zaprojektowano tak, aby gra mogła przypaść do gustu fanom pierwowzoru. Twórcy zdają jednak sobie sprawę, że miłośnicy oryginału czekają przede wszystkim na tradycyjną kontynuację. Dlatego równolegle trwają również prace nad pecetowym Evil Genius 2, choć autorzy nie są jeszcze gotowi oficjalnie ujawnić tego projektu.