autor: Krzysztof Nieradko
Everybody’s Gone to the Rapture – dzisiaj premiera apokaliptycznej przygodówki
Dzisiaj ma miejsce premiera apokaliptycznej przygodówki zrealizowanej w konwencji FPP – gry Everybody’s Gone to the Rapture. Nowa produkcja studia The Chinese Room dostępna jest ekskluzywnie na konsoli PlayStation 4. Dotychczasowe oceny serwisów branżowych dają nadzieję na bardzo dobrą produkcję.
Dzisiaj, tj. 11 sierpnia, ma miejsce premiera nietypowej gry przygodowej skoncentrowanej wokół eksploracji otoczenia i samodzielnego kreowania własnej historii końca świata - Everybody’s Gone to the Rapture. Nowa produkcja studia The Chinese Room, odpowiedzialnego wcześniej za Dear Esther oraz Amnesia: A Machine for Pigs, dostępna jest wyłącznie w wersji na konsolę PlayStation 4. W amerykańskim PS Store (w momencie pisania tej wiadomości polski odpowiednik sklepu nie został jeszcze zaktualizowany) gra wyceniona została na 19,99 dolarów, czyli około 76 złotych.
Dotychczasowe recenzje liczących się serwisów branżowych dają nadzieję na bardzo dobrą produkcję. Co istotne, z ostatnich informacji wynika, że rozgrywka w omawianym tytule (mimo że sama historia zaczyna się na godzinę przed fabularną apokalipsą) w zależności od sposobu eksploracji zaimplementowanego świata wystarczyć ma na 4-6 godzin zabawy. Wracając jednak do meritum, oto jak prezentują się poszczególne noty z wybranych portali:
- USGamer – 5/5
- VentureBeat – 96/100
- Gamespot – 9
- GamesRadar – 4.5/5
- GameTrailers – 8.2
- IGN – 8
- PlayStation Lifestyle – 8
- Polygon – 7
- GameInformer – 7
- ShackNews – 7
- PlayStation Universe – 6.5
- Kotaku – “Tak”
Everybody’s Gone to the Rapture ma być w założeniu nietuzinkową przygodówką FPP, której zadaniem jest w niezwykły sposób opowiedzieć historię cichej apokalipsy. Podczas zabawy trafiamy do sielskiej miejscowości zlokalizowanej w brytyjskim hrabstwie Shropshire, która – jak się okazuje – przeistoczyła się w miasto widmo. W grze znajdziemy sześcioro bohaterów, którzy będą próbowali dowiedzieć się więcej na temat tego bezgłośnego końca świata i tym samym jakoś się na niego przygotować. Ideą rozgrywki jest tutaj interakcja z zaimplementowanym otoczeniem oraz dostępnymi postaciami.