The Chinese Room wznawia działalność w ramach Sumo Digital
Firma Sumo Digital wykupiła studio The Chinese Room. Tym samym brytyjski deweloper wznawia aktywność po prawie roku stagnacji. W planach są dalsze prace nad wcześniej wstrzymanymi projektami oraz nowy, większy tytuł tworzony we współpracy między obiema firmami.
Pod koniec zeszłego roku dowiedzieliśmy się o zwolnieniu większości pracowników studia The Chinese Room, znanego przede wszystkim z Everybody’s Gone to the Rapture oraz Amnesia: A Machine for Pigs. Oficjalnie deweloper wszedł w stan hibernacji, by opracować plan działania na przyszłość. Dopiero teraz otrzymaliśmy potwierdzenie, że owa „hibernacja” nie jest w rzeczywistości snem wiecznym. Wszystko za sprawą firmy Sumo Digital, która nabyła The Chinese Room za 2,2 miliona funtów jako piąte studio w swoim katalogu. Przewodzący ekipie Dan Pinchbeck został mianowany dyrektorem kreatywnym, natomiast współzałożycielka Jessica Curry będzie dalej współpracować z zespołem jako niezależna kompozytorka.
Co przyniesie ze sobą aneksja The Chinese Room? W zamieszczonym wpisie Pinchbeck nie ukrywa, że przejęcie zamyka pewien rozdział w historii studia. Podkreślił jednak, że zespół będzie pracował nad dotychczasowymi projektami, co potwierdził także prezes Sumo Group Carl Cavers na oficjalnej stronie firmy. Twórcy planują też wrócić do konceptów, które formalnie nie weszły jeszcze w fazę produkcji, na przykład nowego prototypu 13th Interior (wcześniej znanego jako Total Dark) – przygodówki inspirowanej papierowymi RPG i grami bitewnymi. Zaznaczmy, że nie ma mowy o natychmiastowym rozpoczęciu prac nad tymi projektami – jedynie o dopracowaniu podstawowych założeń w trakcie tworzenia obecnych tytułów.
Na temat tych ostatnich nie wiemy zbyt wiele. Na pewno możemy liczyć na dalszy rozwój gry stworzonej jako tytuł ekskluzywny dla zestawów rzeczywistości wirtualnej Google Daydream. Mowa o So Let us Melt, które zostanie rozwinięte artystycznie i doczeka się nowych mechanik rozgrywki. Pinchbeck wspomniał też o próbie dotarcia do szerszej publiczności, co zapewne oznacza wydania na inne platformy. Jest też zupełnie nowy projekt, tworzony we współpracy z Sumo Digital i mający być „czymś większym” niż dotychczasowe tytuły, wliczając te jeszcze opracowywane przez The Chinese Room. Co z tego wyjdzie – zobaczymy.