Escape Dead Island - poznaliśmy wymagania sprzętowe
Firma Deep Silver za pośrednictwem serwisu Steam ujawniła dzisiaj wymagania sprzętowe do planowanego na jesień Escape Dead Island. Nie są one zbyt wysokie; w produkcję Fatshark zagrają nawet posiadacze komputerów z kilkuletnim stażem.
- drugi (obok Epidemic) z zapowiedzianych na ten rok spin-offów serii Dead Island
- przygodowa gra akcji z perspektywy trzeciej osoby, tworzona przez Fatshark
- historia osadzona pomiędzy wydarzeniami z pierwszej i drugiej części
- duży nacisk na podupadające zdrowie psychiczne bohatera
- grafika stworzona przy użyciu techniki cel-shading
Escape Dead Island – kolejny po Dead Island: Epidemic spin-off popularnej serii rozpoczętej w 2011 roku przez Techland – zapowiedziane zostało zaledwie kilka dni temu, ale producenci już teraz postanowili podzielić się z graczami wymaganiami sprzętowymi za pośrednictwem serwisu Steam. Nie są one wygórowane; wygląda na to, że w najnowszą produkcję Fatshark będzie mógł zagrać każdy, dysponujący co najmniej solidnym sprzętem. Jest to zapewne zasługa ciekawej szaty graficznej, której twórcy zamiast kierować się w stronę maksymalnego realizmu wybrali nieco kreskówkowy styl. Niestety, w przeciwieństwie do innego wydawanego przez Deep Silver tytułu – Risen 3: Władcy Tytanów – Escape Dead Island nie zadziała na Windowsie XP.
Minimalne wymagania sprzętowe:
- Procesor: Dual Core 2.4 GHz
- Pamięć operacyjna: 2 GB
- Karta grafiki: kompatybilna z Shader 4.0 (GeForce 8300 lub Radeon HD 2400)
- System operacyjny: Windows Vista / Windows 7
Zalecane wymagania sprzętowe:
- Procesor: Intel Quad Core
- Pamięć operacyjna: 4 GB
- Karta grafiki: 1 GB (GeForce GTX460 / Radeon HD6870 lub lepsza)
- System operacyjny: Windows 7 (64 bit)
Planowane na jesień tego roku Escape Dead Island to przygodowa gra akcji, w której wcielimy się w reportera, chcącego udokumentować istnienie wirusa przemieniającego ludzi w zombie. Skupimy się w niej na unikaniu bezpośrednich starć, a w przerwach pomiędzy walką o przetrwanie doświadczymy psychodelicznych wizji, będących oznaką słabnącego zdrowia psychicznego naszego bohatera. Produkcję charakteryzuje ciekawa oprawa wizualna, stworzona przy użyciu techniki cel shading, zastosowanej chociażby w Borderlands czy Team Fortress 2. Za tytuł odpowiada Fatshark, studio mające na swym koncie między innymi za War of the Vikings.