Erotyczny Mass Effect jednym z największych sukcesów Kickstartera w historii
Subverse, produkcja określana mianem połączenia gier Mass Effect oraz XCOM z elementami pornografii, zebrała już 2 miliony dolarów podczas zbiórki w serwisie Kickstarter, co czyni ją jednym z największych sukcesów komercyjnych tej platformy.
15 godzin do końca zbiórki, ponad 50 tysięcy wpłat i prawie 2 miliony dolarów na koncie – nie sądzę, by studio FOW Interactive spodziewało się aż takiego rezultatu, gdy rozpoczynało kampanię Subverse na Kickstarterze. Gra określana jako połączenie serii Mass Effect, XCOM i elementów pornograficznych przekroczyła swój minimalny cel (130 tysięcy dolarów) piętnastokrotnie, niemalże zrównując się przy tym z Divinity: Original Sin 2 i wyraźnie pokonując Kingdom Come: Deliverance czy remake System Shocka. Najwyraźniej romantyczne podboje komandora Sheparda to dla wielu graczy zdecydowanie za mało.
Subverse pozwoli nam odwiedzić galaktykę rządzoną przez imperium o skrajnie purytańskich poglądach i poprowadzić rebelię przeciwko niemu, na czele własnej załogi, w której najwidoczniej obowiązują rygorystyczne przepisy na temat chodzenia w kombinezonach z głębokimi dekoltami. Rozgrywka ma łączyć ze sobą gatunek shoot’em up podczas bitew kosmicznych oraz taktyczne potyczki, bazujące na serii XCOM, w których zarządzamy całym zespołem. Trudno przewidzieć, jak wyjdzie to w praktyce – dla studia FOW Interactive będzie to bowiem debiut w branży interaktywnej rozrywki.
Firma ma za to spore doświadczenie w tworzeniu komputerowo generowanych materiałów pornograficznych ze znanymi postaciami z gier i ma zamiar zrobić z niego użytek także w Subverse. Towarzysze, jakich zwerbujemy na swój statek (głównie płci żeńskiej) mają być bardzo otwarci na zbliżenia, toteż udane misje i inne sukcesy nagradzane będą wyjątkowo niedwuznacznymi scenami seksu. Deweloperzy nie ukrywają zresztą, że główny nacisk zostanie położony na erotyczny aspekt Subverse – nie ma więc co liczyć na kandydata do tytułu gry roku. Ma być absurdalnie i sprośnie do potęgi – i jak widać, takie podejście w zupełności wystarczyło do odniesienia gigantycznego sukcesu.
Trzeba bowiem pamiętać, że Kickstarter już od paru lat nie jest taką jak kiedyś żyłą złota dla deweloperów. Większe studia zaczęły korzystać z innych serwisów crowdfundingowych, np. Fig, toteż zbierane kwoty mocno zmalały. Ostatnią grą wideo, która przekroczyła sumę 2 milionów dolarów na Kickstarterze, było jeszcze niewydane MMO Chronicles of Elyria; zbiórka na ten tytuł zakończyła się w połowie 2016 roku. Po prawie trzech latach jego miejsce niemal na pewno zostanie zajęte przez Subverse. Obietnica wysokobudżetowej gry erotycznej z masą obrazowych przerywników nawet w erze powszechnie dostępnej pornografii wystarczyła, by ponad 50 tysięcy osób zainwestowało w dzieło FOW Interactive.
Produkcja ma zadebiutować latem we wczesnym dostępie, a za sprawą wysokości uzbieranej kwoty trafi do niej dodatkowa zawartość: pełen dubbing, misje lojalnościowe, genetycznie zmodyfikowana kobieta-kot na pokładzie oraz oczywiście masa dodatkowych animacji. Subverse będzie dostępne wyłącznie na Steamie, na którym w czerwcu ubiegłego roku zrezygnowano z cenzury kontrowersyjnych treści. Posiadacze konsol będą musieli obejść się smakiem, ponieważ prędzej słońce zajdzie na wschodzie, niż Nintendo, Microsoft czy Sony pozwoli na wypuszczenie gry pornograficznej na swoich platformach.