Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość Pliki do gier 30 lipca 2022, 09:52

autor: Adrian Werner

Epicki mod Lord of the Rings: Total War otrzymał remaster

Zadebiutował projekt The Lord of the Rings: Total War (Remastered), czyli odświeżenie ambitnego tolkienowskiego moda do strategii Total War: Rome Remastered.

Ukazała się pierwsza wersja moda The Lord of the Rings: Total War (Remastered), czyli wielkiej totalnej konwersji, która przenosi strategię Total War: Rome Remastered w realia Tolkienowskiego Śródziemia.

Projekt koncentruje się na odtworzeniu wojen i bitew z trylogii Władcy Pierścieni, a autorzy wzorowali się na filmowej serii Petera Jacksona podczas tworzenia wyglądu jednostek i map. Twórcy przygotowali nową mapę strategiczną obejmującą całe Śródziemie, masę nowych frakcji oraz kampanię dla pojedynczego gracza. Nie zabrakło także samodzielnych potyczek „historycznych” i scenariuszy. Ponadto deweloperzy mocno przerobili mechanizmy rozgrywki, tak aby oddawały zmienione realia.

  1. The Lord of the Rings: Total War (Remastered) – pobierz z naszego FTP (autorzy udzielili nam zgody na hostowanie mirrora)
  2. Oficjalna strona modyfikacji
  3. The Lord of the Rings: Total War – pierwotna wersja moda, przeznaczona do Rome: Total War

Zgodnie z tytułem, projekt bazuje na klasycznej modyfikacji The Lord of the Rings: Total War wydanej w 2005 roku do Rome: Total War.

W porównaniu z pierwowzorem wprowadzono masę zmian. Gruntownie odświeżono większość elementów graficznych, dodano nowe modele, tekstury oraz efekty wizualne. Mocnej rozbudowie uległa również zawartość moda. Skalę zmian najlepiej oddaje fakt, że pliki modyfikacji w wersji Remastered zajmują dwudziestokrotnie więcej miejsca na dysku niż w przypadku oryginalnego projektu do Rome: Total War.

Inne godne uwagi tolkienowskie modyfikacje do gier strategicznych

The Lord of the Rings: Total War (Remastered) to wyśmienity mod, który spokojnie może zastąpić oficjalne egranizacje tej marki. Jest to o tyle ważne, że profesjonalni deweloperzy nie kwapią się do tworzenia strategii na tej licencji. Ostatnią godną uwagi produkcją tego typu było wydane szesnaście lat temu The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth II, więc w praktyce mody są jedynym sposobem na strategiczną zabawę w realiach Śródziemia. Fani utrzymują również przy życiu starsze gry tego typu.

Inne godne polecenia projekty tego typu to:

  1. Middle-Earth Extended Edition – mod rozszerza zawartość The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth poprzez dodanie do niej nowych elementów, jak również uczynienie grywalnymi tych, które są w kodzie gry, ale z jakiegoś powodu nie zostały w niej wykorzystane. Projekt oferuje dodatkowe jednostki, budynki, technologie oraz kilka nowych frakcji. Zwiększono również poziom rozbudowania mechanizmów walki.
  2. Age of the Ring – mod rozbudowuje i przerabia The Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth II – The Rise of the Witch-King, dodając elementy z powieści Hobbit oraz wszystkich filmowych adaptacji marki. Pojawili się niedostępni wcześniej bohaterowie i dodatkowe jednostki, przerobiono również istniejące frakcje oraz wprowadzano nowe.
  3. The Last Alliance: Total War – tolkienowska totalna konwersja gry Shogun 2: Total War.
  4. Total War: Rise of Mordor – totalna konwersja Total War: Attila, która przenosi akcję gry z realiów historycznych do Śródziemia.
  5. CK2: Middle Earth Project – z kolei ten projekt to modyfikacja do Crusader Kings II pozwalająca na zabawę w Śródziemiu.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej