Epic Games Store osiągnął rekordowe wyniki w 2024 roku, jednak do Steama nawet się nie umywa
W swoim dorocznym podsumowaniu firma Epic Games pochwaliła się imponującymi wynikami. W ciągu minionych 12 miesięcy Epic Games Store przyciągnął o 25 mln użytkowników więcej niż rok wcześniej.
![](/i/h/17/477260573.jpg)
Mimo że od wielu lat Steam jest niezaprzeczalnym liderem na rynku platform dystrybucji cyfrowej, konkurencja nie rezygnuje z walki o swój kawałek tortu. Jednym z najpoważniejszych konkurentów serwisu firmy Valve jest Epic Games Store, który z roku na rok coraz bardziej „podgryza” wspomnianego hegemona. Dowodów na to nie trzeba szukać daleko, wystarczy zajrzeć do tegorocznej edycji Przeglądu roku opublikowanej przez firmę Epic Games.
Z komunikatu opublikowanego na stronie serwisu wynika, że Epic Games Store w 2024 roku „osiągnął nowy kamień milowy” w postaci ponad 295 mln użytkowników na PC. Oznacza to, że platforma przyciągnęła o 25 mln graczy PC więcej w porównaniu z rokiem poprzednim.
Tendencję wzrostową odnotowano także w liczbie kont na platformach innych niż PC (mowa o takich, które utworzono za pośrednictwem serwisów partnerskich oraz w Epic Games Store na urządzeniach mobilnych), która wynosi 898 mln. Taki wynik zdołano osiągnąć dzięki 94 milionom nowych kont założonych w samym 2024 roku.
Ponadto dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU) wyniosła rekordowe 37,2 miliona. Dla porównania: na początku grudnia na Steamie aktywnych było ponad 39 mln graczy w jednym momencie – więc ich liczba w ciągu całego dnia musiała być dużo większa.
Zaskakująca jest jednak szczytowa liczba unikalnych użytkowników w ciągu miesiąca, która spadła z 75 mln w 2023 r. do 74 mln w roku ubiegłym. Epic Games podkreśla jednak, że „średnia liczba użytkowników aktywnych jednego dnia wyniosła 31,5 mln, co stanowi wzrost o 6% rok do roku, a średnia liczba aktywnych użytkowników w poszczególnych miesiącach oscylowała w okolicy 67,2 mln, co również stanowi wzrost o 6%”.
Dowiedzieliśmy się także, że ubiegłym roku biblioteka Epic Games Store wzbogaciła się o 1100 gier (dla porównania na Steamie w ubiegłym roku zadebiutowało ponad 18 tys. nowych tytułów) i aktualnie gracze znajdą tam ponad 4000 produktów. Największą popularnością wśród użytkowników cieszyły się takie tytuły, jak Genshin Impact, Rocket League, Honkai: Star Rail, GTA 5 i Fortnite.
Dodatkowo platforma ujawniła, że w zeszłym roku w ręce graczy za darmo trafiło 89 produkcji na PC, których wartość to przeszło 2200 dolarów. Nie oznacza to jednak, że gracze nie wydają w Epic Games Store pieniędzy. Ci preferujący PC w sumie uszczuplili swoje kieszenie o 1,09 miliarda dolarów (wzrost o 15% rok do roku) i łącznie spędzili na graniu 7,72 miliarda godzin (wzrost o 10% rok do roku). Jeśli jednak spojrzymy na to, jaka część tej kwoty została przeznaczona na gry niewyprodukowane przez Epic Games, okaże się, że jest to „tylko” 255 milionów dolarów, co stanowi spadek o 18% względem 2024 r.
W dalszej części komunikatu firma Epic Games zwróciła się do twórców, zapewniając, że w dalszym ciągu będzie ich wspierać, oferując rozmaite profity. Jednym z nich jest program motywacyjny „Już dostępne w Epic”, pozwalający deweloperom zatrzymać 100% przychodów netto w pierwszych 6 miesiącach po premierze gry. Projekt będzie działał przez kolejne dwa lata, do 31 stycznia 2026 r., i obejmie również produkcje mobilne.