Epic Games idzie w ślady Facebooka i wchodzi w metawersum
Firma Epic Games zarejestrowała znak towarowy „Epic Games Megaverse”. Może to oznaczać, że Tim Sweeney i spółka chcą pójść w ślady Facebooka Marka Zuckerberga, tworząc własne metawersum.
W ciągu ostatniej dekady Internet stał się niezwykle ważny dla dużej części populacji świata. Za pośrednictwem sieci można utrzymywać kontakt z bliskimi, pracować, robić zakupy, uczestniczyć w popkulturze – jednym słowem, robić wszystko, co kiedyś wydawało się ściśle związane z wymiarem fizycznym.
Wszystko wskazuje jednak na to, że ostateczna forma Internetu dopiero powstaje. Ma być ona związana m.in. z technologią VR czy inteligentnymi okularami, a na jednego z jej przodowników kreuje się twórca Facebooka, Mark Zuckerberg. Lecz wygląda na to, że nie on jedyny zamierza umożliwić ludziom przejście na „kolejny poziom”. Należąca do Tima Sweeneya firma Epic Games zarejestrowała bowiem znak towarowy „Epic Games Megaverse”.
Odpowiedni wniosek został złożony pod koniec grudnia 2021 roku. Z załączonej dokumentacji można się dowiedzieć, że termin „megawersum” obejmuje szeroką gamę towarów i usług, które wydają się elementami osobnego „metawersum” – na miarę tego, o którym myślą władze Facebooka (czy raczej Mety).
Co więcej, zajmująca się tworzeniem fabularyzowanych animacji firma Spire Animation Studios ogłosiła we wtorek, że koncern Epic Games zainwestował w jej rozwój. Zlokalizowana w Los Angeles spółka ma ponoć połączyć swoją kreatywność z mocą silnika Unreal Engine, a owocem podjętej współpracy okażą się prawdopodobnie „doświadczenia metawersowe”. Jakie konkretnie? Trudno stwierdzić już teraz, jednak w kwietniu ubiegłego roku, kiedy to „Epic” stał się przedmiotem sięgającej miliarda dolarów inwestycji, której dokonało Sony, Tim Sweeney wspomniał o tworzeniu połączonych doświadczeń dla fanów Fortnite’a, Rocket League i Fall Guys.