autor: Kamil Zwijacz
Elite: Dangerous sprzedało się w nakładzie ponad 300 tys. egzemplarzy
Studio Frontier Developments ujawniło, że kosmiczny symulator Elite: Dangerous sprzedał się do tej pory w nakładzie przekraczającym 300 tys. egzemplarzy. Wynik ten przełożył się na 14,1 mln funtów przychodu.
Studio Frontier Developments opublikowało raport finansowy, z którego dowiedzieliśmy się, że kosmiczny symulator Elite: Dangerous sprzedał się do 6 stycznia 2015 roku w nakładzie ponad 300 tys. egzemplarzy. Liczba ta zawiera zarówno kopie, które otrzymały osoby „kupujące” grę podczas zbiórki na Kickstarterze (ponad 25 tys. wspierających) i później na oficjalnej stronie, jak i sprzedaż po premierze, która odbyła się 16 grudnia 2014 roku. Popularność space-sima przełożyła się na 14,1 mln funtów przychodu. Jednocześnie studio Frontier Developments opublikowało tabelkę z przewidywaniami dotyczącymi sprzedaży Elite: Dangerous. Twórcy brali pod uwagę, ze w najgorszym razie, do końca maja 2015 roku tytuł zejdzie w ilości 250 tys. egzemplarzy. Jak jednak widać, wynik ten udało się uzyskać znacznie wcześniej.
- Gatunek: space-sim
- Deweloper: Frontier Developments
- Platformy sprzętowe: komputery PC
- Data premiery: 16 grudnia 2014 roku
Warto także zauważyć, że poniższa tabelka dotyczy pierwotnego planu dewelopera, który zakładał, że gra będzie sprzedawana w cenie 10 funtów. Koniec końców tytuł dostępny jest za niemal 40 funtów, co w połączeniu ze sporą popularnością przełożyło się na wspomniane 14,1 mln funtów przychodu, czyli znacznie więcej, niż zakładano w najlepszym przypadku (7,5 mln funtów do końca maja 2015 roku).
Wszystko to oznacza, że Elite: Dangerous po prostu okazało się sukcesem finansowym, a w przyszłości ma być jeszcze lepiej, m.in. przez nowe edycje produkcji. Na pierwszy ogień pójdą komputery Mac, których posiadacze mają otrzymać dedykowaną wersję w przeciągu trzech miesięcy. Deweloper ma w planach także konsolowe wydanie.
Elite: Dangerous to kosmiczny symulator stworzony przez studio Frontier Developments, dowodzone przez Davida Brabena. Projekt został sfinansowany w serwisie Kickstarter. Twórcy potrzebowali 1,25 mln funtów na rozpoczęcie produkcji, a finalnie udało im się pozyskać ponad 1,5 mln funtów. W późniejszym czasie gra sprzedawana była na oficjalnej stronie, gdzie kupno odpowiednich edycji, zapewniało dostęp do wczesnych wersji projektu.