autor: Zuzanna Domeradzka
Wydawca aktualizuje wyniki sprzedaży Elden Ring; ma się czym chwalić
Elden Ring po ponad roku od premiery wciąż sprzedaje się bardzo dobrze. Bandai Namco udostępniło zaktualizowane wyniki tego hitu.
Elden Ring jest niezaprzeczalnie ogromnym sukcesem studia FromSoftware. Chociaż ten soulslike ma już ponad rok na karku, to wciąż przyciąga do siebie tysiące nowych graczy. Potwierdzeniem niesłabnącej popularności produkcji są zaktualizowane wyniki sprzedażowe opublikowane przez wydawcę, Bandai Namco.
Według nowego raportu, Elden Ring od dnia premiery (25 lutego 2022 r.) do 31 marca sprzedał się w 20,5 mln egzemplarzy na wszystkich platformach. Jeszcze pod koniec lutego deweloperzy pochwalili się, że produkcja trafiła do 20 mln graczy. Tak więc zaledwie w miesiąc Elden Ring zakupiło 500 tysięcy kolejnych osób.
Wynik ten jest naprawdę imponujący i warto przypomnieć, że jest to najlepiej sprzedający się tytuł w historii FromSoftware. Dla porównania – gry z całej serii Dark Souls rozeszły się w nakładzie ponad 27 mln egzemplarzy (jest to stan na 2020 rok, ale od tamtej pory deweloperzy nie udostępnili zaktualizowanych danych).
Do zakupu Elden Ring zachęca zapewne nie tylko troszkę niższy niż w przypadku gier z cyklu Dark Souls poziom trudności, ale również – a raczej przede wszystkim – fakt, że produkcja otrzymała znakomite oceny i była niejednokrotnie nagradzana. Bodaj największym jej wyróżnieniem jest zdobycie tytułu gry roku na gali The Game Awards. Elden Ring w tej kategorii został również zwycięzcą m.in. na Steam Awards, do tego ponad 300 redakcji z całego świata uznało grę za najlepszą produkcję wydaną w 2022 roku, w tym również GRYOnline.pl.
Zainteresowanie Elden Ring zapewne szybko się nie skończy, gdyż na horyzoncie jest fabularne rozszerzenie, Shadow of the Erdtree. Jak na razie twórcy skąpią informacji na jego temat, nie znamy nawet przybliżonej daty premiery dodatku.