Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 marca 2022, 12:22

Elden Ring z ukrytą pauzą - nie działa tylko w jednym przypadku

Gracze znaleźli ukrytą pauzę w Elden Ring. Umożliwia ona zatrzymanie gry w dowolnym momencie – poza jednym wyjątkiem.

Gry studia FromSoftware przyzwyczaiły nas do tego, że nie ma w nich pauzy. Kontroler mogliśmy w nich odłożyć bez strachu o życie naszej postaci jedynie odpoczywając przy ogniskach (lub ich odpowiednikach). Wydawało się, iż tak samo jest w Elden Ring – niemal od razu po premierze gracze na PC zaczęli nawet korzystać z moda, by móc zatrzymać grę.

Okazuje się jednak, że FromSoftware zaimplementowało pauzę w swojej najnowszej produkcji. Odkrył to użytkownik Twittera o pseudonimie Iron Pineapple (@IronPineapple_). Nietypowa i skrzętnie ukryta, ale jest, a co najważniejsze – spełnia swoje zadanie. Jak z niej skorzystać?

Elden Ring zbiera niemal same „dychy”, co zresztą uwieczniliśmy na grafice. Naszą recenzję gry – autorstwa Karola Laski – znajdziesz pod poniższym linkiem.

Pauza w Elden Ring – jak włączyć?

To bardzo proste. Wystarczy otworzyć np. „Menu wyposażenia”, a następnie wcisnąć przycisk widniejący przy opcji „Pomoc” (na padach do konsol PlayStation domyślnie jest to Touchscreen). Wówczas wyświetlą się trzy kolejne opcje, z których należy wybrać „Menu wyjaśniania”. Wtedy naszym oczom ukaże się poniższy komunikat, a gra przejdzie w tryb pauzy.

Widząc ten komunikat, spokojnie można iść po herbatę.

Najpierw "Pomoc", a następnie "Menu wyjaśniania".

Sprawdziłem to rozwiązanie osobiście. Działa zarówno podczas eksploracji otwartego świata, jak i w lochach oraz innych zamkniętych lokacjach, a także podczas walk, również z bossami.

Wyjątek stanowi tryb multiplayer. Kiedy najechałem świat losowego gracza, po otworzeniu „Menu wyposażenia” i wybraniu opcji „Pomoc” wyświetliły mi się tylko dwie możliwości. Nie miałem okazji przetestować tego w sytuacji, w której to ja byłbym ofiarą najazdu, ale wydaje mi się, że zadziała to tak samo.

Podczas najazdów opcja ta jest niedostępna.

Czy to błąd?

Skłania mnie to do następującego wniosku – nie mamy do czynienia z błędem. Deweloper celowo dodał opcję pozwalającą zatrzymać grę, a żeby nie psuła ona zabawy graczom lubującym się w rozgrywce sieciowej, ograniczył ją tylko do samotnych zmagań (choć te wciąż mogą być prowadzone w trybie online – wystarczy nie nawiązywać bezpośredniego połączenia z innymi osobami).

Być może właśnie to – przynajmniej w jakimś stopniu – sprawiło, że pauza nie jest dostępna „normalnie”. Wtedy jej dezaktywacja mogłaby nie być możliwa podczas najazdów. Oczywiście to tylko jeden z potencjalnych wniosków. Równie dobrze może się okazać, że jednak mamy do czynienia z niezamierzoną sytuacją, którą rozwiąże najbliższy patch. Niemniej wydaje mi się, iż ta nietypowa pauza zostanie z nami na dobre.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej