Elden Ring na PC z luką, która pozwala psuć innym graczom save'y
W pecetowym Elden Ring odkryto paskudny błąd, który pozwala złośliwym użytkownikom na uszkadzanie zapisów innych graczy.
Elden Ring to wspaniała gra, ale zgodnie z „tradycjami” studia FromSoftware, jakość jej kodu sieciowego na PC woła o pomstę do nieba. Właśnie odkryto paskudną lukę, która jest złośliwie wykorzystywana do psucia zabawy pecetowym graczom.
- Błąd pozwala hakerom na uszkadzanie plików zapisu graczy, na których świat przeprowadzają inwazję.
- Rezultatem jest zawieszenie się gry, a po ponownym uruchomieniu postać gracza trafia do pustki, w której bez końca spada.
- Na szczęście ten problem da się obejść. Po załadowaniu gry należy szybko naciskać przycisk mapy, a gdy już uda się ją otworzyć, można dokonać szybkiej podróży. Nie jest to łatwe, ale na razie nie znamy innej metody pozwalającej wydostać postać z takich tarapatów.
Jak to wygląda w akcji, możecie zobaczyć na poniższym filmiku.
Niestety, na razie nie wiadomo, kiedy FromSoftware załata tę lukę.
Przypomnijmy, że Elden Ring zadebiutowało 25 lutego, równocześnie na PC oraz konsolach Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series X/S i PlayStation 5.
- Pojedynek moderów w Elden Ring; hard mode w opozycji do easy mode
- Elden Ring – mody znoszą limit fps i pozwalają zmieniać FOV oraz bawić się w ultrawide
- Recenzja gry Elden Ring po 40 godzinach – otwarty świat śmierci wart
- Elden Ring – poradnik do gry
FromSoftware regularnie zawala sprawę na PC, a gry muszą ratować fani
Niestety, to nie pierwszy raz, gdy gry FromSoftware mają takie problemy na PC. W przypadku serii Dark Souls hakerzy również byli w stanie psuć save’y graczy. W tym wypadku autorzy nie pofatygowali się załatać tę lukę, więc fani musieli to zrobić sami, opracowując modyfikacje Blue Sentinel (do DS3) oraz Blue Acolyte (dla Dark Souls II), które usuwają owe problemy i przeciwdziałają cheatom w trybach sieciowych. Dostępne są również analogiczne projekty dla Dark Souls: Prepare to Die Edition oraz Dark Souls: Remastered, ale nie są one rozwijane od wielu lat, więc ich obecna skuteczność pozostawia wiele do życzenia.
Podejście FromSoftware do tej kwestii najlepiej oddaje fakt, że gdy w styczniu tego roku wykryto nową lukę w kodzie pecetowej wersji gry Dark Souls III, która pozwala hakerom przejąć zdalnie kontrolę nad komputerem gracza, deweloperzy po prostu wyłączyli serwery PvP nie tylko w tej produkcji, ale również w wydaniach PC gier Dark Souls: Prepare to Die Edition, Dark Souls II oraz Dark Souls: Remastered. Od tego momentu minęły już prawie dwa miesiące, a pecetowe serwery tych tytułów nadal pozostają wyłączone.
W tym wypadku na ratunek znowu ruszyli fani, opracowując projekt DS3OS (Dark Souls 3 - Open Server), który pozwala graczom na stawianie własnych serwerów Dark Souls III oraz zabawę na nich.
- DS3OS (Dark Souls 3 - Open Server) - pobierz mod z naszego FTP
- Blue Sentinel – pobierz mod z naszego FTP
- Blue Acolyte – pobierz mod z naszego FTP