Elden Ring na gameplayach z finalnej wersji gry [Aktualizacja]
W sieci pojawiło się wiele nowych gameplayów z Elden Ring. Pochodzą one z finalnej wersji gry, która zadebiutuje na PC i konsolach już za dwa tygodnie. Okazuje się, że wcale nie będzie ona tak łatwa, jak przypuszczano.
Aktualizacja:
Minimalne wymagania sprzętowe dla pecetowej wersji Elden Ring, które znajdziecie na końcu tej wiadomości, zniknęły z karty gry na Steamie. Może to oznaczać, że doszło do pomyłki i np. poznaliśmy zalecaną konfigurację. Tak czy owak nie przywiązujcie do nich większej wagi.
Oryginalna wiadomość:
Och, Elden Ring. Już tylko dwa tygodnie dzielą nas od premiery nowej gry studia FromSoftware. Aby nieco podgrzać atmosferę, wydawca – czyli firma Bandai Namco Entertainment – zorganizował w ostatnich dniach krótkie, bo ograniczone zaledwie do sześciu godzin dla każdego uczestnika, testy finalnej, pecetowej wersji owej produkcji. Dziś do sieci trafiły gameplaye z nich. Można na nich zobaczyć nieujawnione wcześniej lokacje czy wrogów. Dwa przykładowe materiały znajdziecie poniżej.
Również wzięliśmy udział w owych testach. Nasze wrażenia oddaje poniższy tekst:
Autor drugiego z filmów – użytkownik serwisu YouTube o pseudonimie VaatiVidya, którego z pewnością nie trzeba przedstawiać fanom „Soulsów” – był jedną z osób biorących udział w przeprowadzonych jakiś czas temu testach trybu sieciowego. Grając w pełną wersję Elden Ring, dostrzegł on kilka ciekawych zmian względem poprzedniego „buildu” produkcji. Najważniejsze z nich znajdziecie na poniższej liście.
Elden Ring – zmiany od testów sieciowych
- Wzrósł poziom trudności gry – głównie za sprawą tego, że teraz testerzy zaczynali przygodę domyślnymi startowymi postaciami (takimi, jakie wszyscy będziemy mogli stworzyć), bez specjalnych ułatwień pokroju łatwo dostępnych czarów czy broni.
- Dodane zostały posążki gargulców – znajdują się one przed magicznymi barierami, za które dostaniemy się, wykorzystując Stone’s Ward Key. Jeden tego typu klucz możemy wybrać jako przedmiot startowy, lecz inne trzeba będzie znaleźć. Trud powinien się opłacić, gdyż miejsca te mają skrywać unikalne bronie i inne elementy ekwipunku.
- Do zbroi da się przyczepić pelerynę – taka usługa ma kosztować niewielką liczbę run (waluty analogicznej do soulsowych dusz), a same ozdoby będziemy mogli zmieniać.
- Talizmany zastąpią pierścienie – jeśli czytaliście tekst i oglądaliście materiał Szymona „Heda” Lieberta, wiecie, że w grze, która ma pierścień w tytule, zabraknie owych ozdób, stanowiących fundamentalne dodatki w serii Dark Souls. Ich rolę przejmą talizmany. Co więcej, część z nich ma być ściśle powiązana z konkretnymi broniami i np. zwiększać zadawane nimi obrażenia. Pierścienie zaś mają mieć przede wszystkim znaczenie fabularne.
- Zmieniła się oferta handlarzy – w testach trybu sieciowego posiadali oni większą liczbę potężnych przedmiotów. W finalnej grze ma ich być znacznie mniej, a co więcej – powrócą znane z Sekiro: Shadows Die Twice notatki zawierające podpowiedzi lub informacje o ciekawych – sekretnych – miejscach (takie jak te dotyczące pagody czy miecza Sabimaru, które mogliśmy nabyć od handlarz wiedzą Fujiokao).
- VaatiVidya zauważył także, iż wraz ze zmianą pogody jego postać zyskała wzmocnienie (tzw. buff). Niewykluczone, że będzie ich kilka rodzajów.
- Youtuber jest też całkiem przekonany co do roli, jaką odegrają „chodzące wyspy”, które mogliśmy zobaczyć na udostępnionych przez wydawcę trailerach i gameplayach. Jego zdaniem będą one związane z mechaniką Remembrance (pamięci), służącą do duplikowania „dusz” pokonanych bossów. Z tych zaś w Dark Souls można było wykuwać potężne bronie.
Przypominam, że Elden Ring ukaże się 25 lutego na PC, XOne, XSX/S, PS4 i PS5. Na Steamie pojawiły się minimalne wymagania sprzętowe pecetowej wersji gry (zalecanych na razie nie ma). Znajdziecie je poniżej.
Elden Ring – minimalne wymagania sprzętowe na PC
- Procesor: Intel Core i5-8400 / AMD Ryzen 3 3300X
- Karta graficzna: AMD Radeon RX 580 z 4 GB pamięci VRAM / NVIDIA GeForce GTX 1060 z 3 GB pamięci VRAM
- Pamięć: 12 GB RAM
- DirectX: wersja 12
- System operacyjny: Windows 10 lub 11
- Miejsce na dysku: 60 GB