Ekspert twierdzi, że deweloperzy muszą sami doprowadzać Unreal Engine 5 do stanu używalności
Eksperci odnieśli się do informacji przekazanych przez Epica w sprawie Unreal Engine 5. Okazuje się, że systemy dostarczone deweloperom nie działają prawidłowo.

W pierwszym tygodniu lutego firma Epic Games opublikowała artykuł dotyczący problemów przycinania się gier tworzonych na silniku Unreal Engine 5. Zapowiedziano, że prace nad poprawą wydajności wciąż są prowadzone, a samą treść tekstu omówiono w podcaście Digital Foundry. Zdradzono, że deweloperzy mają problem z narzędziami udostępnianymi przez Epica.
Narzędzia UE5 nie działają tak, jak powinny
We wspomnianym wpisie Epic poruszył kwestię problemów, jakie sprawia Unreal Engine 5, oraz doradził deweloperom, jakie kroki powinni podjąć w procesie tworzenia gier. Kłopot sprawiają jednak same narzędzia związane z silnikiem graficznym, o czym w kuluarach mają mówić sami twórcy gier, co przekazał ekspert Digital Foundry, Alex Battaglia:
Słyszałem od wielu deweloperów, którzy wyróżniają się dużym zacięciem technicznym, że systemy dostarczane przez Epica dla UE5 w wersji od 5.1 do 5.4 dla programistów nie do końca działają poprawnie. Deweloperzy muszą wykonać dodatkową, wyspecjalizowaną pracę, żeby doprowadzić je do stanu używalności.
Może Epic otrzymał feedback od tych utalentowanych osób, ale słyszałem również, że narzędzia nawet nie działają w taki sposób, w jaki reklamuje je Epic, i potrzeba dodatkowych działań po stronie programistów, żeby to zmienić.
Powyższe doniesienia sugerują, że Epic musi popracować nad większą ilością rzeczy, niż usprawnienie kompilowania shaderów na Unreal Engine 5. Poprawek wymagają także same narzędzia związane z tworzeniem treści na silniku graficznym. Jeśli deweloperzy muszą doprowadzać pewne elementy UE5 do poprawnego funkcjonowania, to tracą czas na to, co powinno być wykonane po stronie Epica.
Firma będzie musiała usprawnić działanie UE5, ponieważ silnik jest coraz popularniejszy wśród deweloperów. Kolejne studia rezygnują z autorskich silników graficznych na rzecz Unity i Unreal Engine. Przewiduje się, że w ciągu najbliższych kilku lat na silniku Epica może powstawać nawet około 40% gier.