Eitr - pierwszy zwiastun gry inspirowanej mitologią nordycką
Eneme Entertainment wypuściło filmik z pierwszymi fragmentami rozgrywki z gry Eitr, czyli zręcznościowego RPG pełnymi garściami czerpiącego z mitologii nordyckiej.
- Twórcy: Eneme Entertainment
- Gatunek: action-RPG
- Platforma docelowa: PC
Niezależne brytyjskie studio Eneme Entertainment wypuściło pierwszy filmik ze swojego debiutanckiego projektu, czyli gry Eitr. Będzie to izometryczne action-RPG z rozbudowanym systemem walki i pełną dużych pikseli grafiką utrzymaną w stylu retro. Materiał trwa ponad sześć minut i pozwala wyrobić sobie całkiem niezłe zdanie o tym, czym ma być ten tytuł. Tworząc projekt autorzy pełnymi garściami czerpią z mitologii ludów krajów skandynawskich. Obecnie produkcja zmierza wyłącznie na pecety, ale twórcy korzystają z silnika Unity, więc ewentualne konwersje na inne platformy nie powinny stanowić większego problemu. Niestety, na chwilę obecną deweloperzy nie są jeszcze w stanie podać żadnej, nawet przybliżonej, daty premiery.
Fabuła gry obracać się będzie wokół jednego z najważniejszych elementów mitologii nordyckiej, czyli gigantycznego drzewa Yggdrasil, które łączy w jedną całość dziewięć światów. Zostanie ono zarażone tytułowym Eitr - czarną trującą substancję korumpującą wszystko z czym wejdzie w kontakt. Zakażenie drzewa spowoduje, że zaraza zła zaczyna rozprzestrzeniać się na podłączone do niego krainy.
Wcielimy się w rudowłosą wojowniczkę, wyszkoloną jako tarczowniczkę, która spróbuje powstrzymać rozprzestrzenianie się ciemności. Jej przeznaczanie, tak jak wszystkich innych śmiertelników, miało zostać ukształtowane przed narodzinami przez tkające nici ludzkiego żywota trzy siostry znane jako Norny. Bóg psot Loki postanowił jednak spłatać figla i skroplił odrobinę substancji Eitr na krosno losu bohaterki, zanieczyszczając jej przeznaczenie, ale jednocześnie zapewniając dziewczynie dostęp do potężnych mocy mogących jej pomóc w wyprawie.
Eitr będzie zręcznościowym RPG, więc większość czasu spędzimy eksplorując świat i walcząc z hordami potworów. Autorzy jako główne źródła inspiracji podają grę Path of Exile oraz serie Dark Souls i Diablo. Produkcja ma zaoferować rozbudowany system potyczek. Do zwycięstwa wymagane będzie znacznie większe zaangażowanie gracza niż w typowych hack-n-slashash. Konieczne ma być ręczne wyprowadzanie każdego ataku we właściwym momencie, aktywowanie bloków i przeprowadzanie uników. Kluczową rolę odegra zajmowanie właściwej pozycji, korzystanie z bogatego zestawu umiejętności specjalnych oraz łączenie ciosów w długie kombinacje zwiększające zadawane obrażenia. Wszystko to sprawia, że bitwy w Eitr przypominać będą raczej gry akcji niż typowe klony Diablo. Tempo potyczek ma być wolniejsze i każdy ruch trzeba będzie solidnie przemyśleć.
Podczas kampanii odwiedzimy szereg różnorodnych lokacji wprost zaczerpniętych z najsłynniejszych mitów nordyckich. Ciekawie zapowiada się także oprawa graficzna. Autorzy chcą połączyć pełną dużych pikseli stylistykę retro z nowoczesnymi efektami wizualnymi, w tym systemem oświetlenia, oraz płynną animacją postaci. Gra jest na wczesnym etapie produkcji i nie osiągnęła jeszcze nawet fazy alfa, ale już prezentuje się całkiem atrakcyjnie.