EA w liczbach - spektakularny sukces FIFA 11, miliony sprzedanych Medal of Honor i NFS: Hot Pursuit
Firma Electronic Arts podzieliła się szczegółami z raportu finansowego za ostatni kwartał 2010 roku (okres od 1 października do 31 grudnia). Poznaliśmy w ten sposób ubiegłoroczne wyniki sprzedaży szeregu najważniejszych produkcji. Warto jednak zauważyć, że ich wielka popularność nie uchroniła producenta i wydawcy od poniesienia sporych strat.
Firma Electronic Arts podzieliła się szczegółami z raportu finansowego za ostatni kwartał 2010 roku (okres od 1 października do 31 grudnia). Poznaliśmy w ten sposób ubiegłoroczne wyniki sprzedaży szeregu najważniejszych produkcji. Warto jednak zauważyć, że ich wielka popularność nie uchroniła producenta i wydawcy od poniesienia sporych strat.
FIFA 11
Spośród gier EA wydanych w 2010 roku kalendarzowym, najlepszym rezultatem sprzedaży może się pochwalić FIFA 11. Najnowsza odsłona bestsellerowej serii piłkarskiej znalazła na całym świecie aż 11,5 miliona nabywców. Był to wynik o 16% lepszy od tego, który udało się osiągnąć grze FIFA 10. Sporą popularnością cieszył się również Madden NFL 11, zakupiony przez 5,5 miliona osób.
Granicę pięciu milionów sprzedanych egzemplarzy w 2010 roku udało się pokonać jeszcze trzem innym produkcjom EA. Znalazła się wśród nich strzelanina autorstwa studia DICE, czyli Battlefield: Bad Company 2, a także dwa tytuły wydane w kwartale świątecznym, czyli krytykowany Medal of Honor oraz Need for Speed: Hot Pursuit, stworzony przez specjalistów z Criterion Games.
Medal of Honor
Mimo że raport finansowy EA dotyczy czwartego kwartały 2010 roku, firma pokusiła się o potwierdzenie ujawnionej przed kilkoma dniami informacji na temat wielkiego zainteresowania survival horrorem Dead Space 2. Okazuje się, że analitycy nie pomylili się w swoich obliczeniach – gra trafiła do sklepów w nakładzie prawie dwóch milionów egzemplarzy. Jest to rezultat dwukrotnie lepszy, niż w przypadku części pierwszej. Oprócz tego w raporcie znalazła się wzmianka o nowej strzelaninie, nad którą pracuje EA. Na pierwsze szczegóły zapewne jeszcze trochę poczekamy (być może do targów E3).
Przedstawiciele Electronic Arts odnieśli się również do kwestii premiery długo oczekiwanej gry MMO Star Wars: The Old Republic. Mianowicie oznajmili, że produkcja studia BioWare zadebiutuje na rynku w 2011 roku kalendarzowym. Do jej premiery dojdzie w okresie od 31 marca do 31 grudnia tego roku. Według niedawnych plotek, SW:TOR może trafić na rynek we wrześniu. Przy okazji dowiedzieliśmy się, że The Old Republic zacznie na siebie zarabiać dopiero wtedy, gdy liczba subskrybentów przekroczy granicę 500 tysięcy.
Mimo sporej popularności gier EA, firma w ostatnim kwartale 2010 roku odnotowała spadek przychodów – z 1,24 miliarda dolarów do 1,05 miliarda dolarów – wynikających ze sprzedaży poszczególnych produktów. Wpłynęło to na pojawienie się straty w wysokości aż 322 milionów dolarów (rok wcześniej wynik ten oscylował wokół 82 milionów dolarów na minusie). Według przedstawicieli wydawcy, spory wpływ na to miał fakt, że firma osiągnęła znacznie lepsze rezultaty w poprzednich kwartałach (spowodowało to nierównomierne rozłożenie sprzedaży).
Wart odnotowania jest przy tym znaczny, bo 39% wzrost przychodów z tytułu dystrybucji cyfrowej. W czwartym kwartale 2010 roku wyniosły one 211 milionów dolarów, a największy w tym udział mają dodatki DLC do FIFA 11 (o 10 milionów dolarów więcej, niż w przypadku FIFA 10) i Battlefield: Bad Company 2.