Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 lipca 2021, 10:35

EA pracuje nad nowym systemem battle pass; firma zgłosiła patent

EA może planować zmiany w swoich systemach nagród występujących w grach wieloosobowych. Firma opatentowała bowiem nowy, oferujący więcej możliwości wariant takiego mechanizmu.

W SKRÓCIE:
  • Electronic Arts opatentowało nowy system nagród, który zastosować można w grach wieloosobowych.
  • Pozwala on na wybór różnych ścieżek, które oferują inne bonusy.
  • Umożliwiłoby to o wiele większą swobodę w dostosowywaniu nagród do swoich upodobań.

Wygląda na to, że Electronic Arts może szykować zmiany w kwestii systemów nagród, z jakimi mamy do czynienia w ich grach wieloosobowych. Firma opatentowała bowiem nowy wariant tego mechanizmu. Według opisu oferowałby on graczom o wiele więcej możliwości dostosowywania otrzymywanych nagród do własnych upodobań.

Nowy system przypominałby drzewka umiejętności znane chociażby z gier RPG. W nasze ręce oddane zostałoby więc wiele ścieżek, które oferowałyby całkowicie inne nagrody. Gracze mogliby wybrać interesujące ich drogi i skupić się na odblokowywaniu jedynie tych elementów, które wzbudzają ich zainteresowanie. Ponadto użytkownicy przemieszczaliby się pomiędzy głównymi ścieżkami, tworząc całkowicie unikalne łańcuchy nagród.

Poszczególne ścieżki zawierałyby nagrody zarówno dla zwykłych użytkowników, jak i graczy z kontem premium.

Niektóre z nich byłyby ponadto dostępne jedynie dla określonych klas postaci lub przedstawicieli konkretnych frakcji. Celem tego rodzaju zabiegów jest prawdopodobnie chęć mocniejszego zaangażowania graczy w odblokowywanie zawartości dostępnej w grze. Zastosowanie opatentowanego rozwiązania pozwoliłoby na udostępnienie im o wiele bardziej spersonalizowanego podejścia zamiast z góry ustalonych wyzwań sezonowych.

Graczy najpewniej nie ucieszy jednak wiadomość, że w opisach patentu EA wspomina już o monetyzacji tego typu rozwiązania. Poszczególne etapy ścieżek mogłyby być dostępne na przykład jedynie dla użytkowników premium lub po wykupieniu wirtualnej waluty za prawdziwe pieniądze. Na razie nie wiadomo jednak, czy opisany powyżej system zostanie wprowadzony w jakiejkolwiek grze Electronic Arts. Firma pracuje nad nim od 2018 roku, lecz nie zdradzono, czy przełoży się to na rzeczywiste zastosowanie mechanizmu w przyszłości.

Nowy system pozwoliłby na korzystanie z wielu ścieżek i „przemieszczanie się” między nimi.

Przemysław Dygas

Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

więcej