Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 czerwca 2012, 10:09

autor: Michał Kowalski

EA będzie wydawać odświeżone wersje starych gier, mimo słabego wyniku Syndicate

Przedstawiciel firmy Electronic Arts potwierdził słabe wyniki sprzedaży gry Syndicate, restartu produkcji z 1993 roku. Jednakże nie zmniejszyło to apetytu wydawcy na przenoszenie starych produkcji na sprzęt następnej generacji.

Na początku marca informowaliśmy, że sprzedaż gry Syndicate, strzelanki FPP ze studia Starbreeze, nie należy do najwyższych i wynosi jedynie 34 tysiące egzemplarzy (w Stanach Zjednoczonych). To słaby wynik jak na produkcję, która otrzymała nienajgorsze noty (średnia ocen to 74/100) - nawet biorąc pod uwagę fakt, że nie zawiera on kopii zakupionych przez platformy dystrybucji cyfrowej. Po kilku miesiącach od premiery gry (21 lutego) szef grupy EA Labels, Frank Gibeau, przyznał, że restart produkcji z 1993 roku nie zyskał sobie takiej popularności, jakiej spodziewali się wydawcy. Mimo to Electronic Arts nie zamierza rezygnować z prac nad wznowieniami starych marek:

Braliśmy pod uwagę ryzyko, jakie niesie za sobą wydanie Syndicate. Nie opłaciło się, nie zadziałało tak, jak powinno (...). Ogólnie jednak ta sytuacja nie zmieniła mojej chęci do przejrzenia archiwów i wyciągnięcia z nich ciekawych marek, które moglibyśmy przenieść na sprzęt następnej generacji. Taka jest natura tego biznesu: czasem coś wychodzi, a czasem nie.

Prezes wspomniał także w wywiadzie dla serwisu CVG o wynikach innego wznowienia starej marki, mianowicie gry sportowej SSX. W przeciwieństwie do Syndicate, produkcja miała „udaną premierę” i być może wydana zostanie druga część. Oprócz tego Gibeau poinformował, że firma Electronic Arts ma dostęp do dużej liczby starych marek, które uznają za warte przypomnienia. Miał tu na myśli zwłaszcza takie serie jak Command & Conquer i SimCity.

EA będzie wydawać odświeżone wersje starych gier, mimo słabego wyniku Syndicate - ilustracja #2Wydanie Syndicate i SSX nie będzie ostatnim słowem EA w temacie przypominania starych produkcji. W 2013 roku swoją premierę będzie mieć gra SimCity, pozwalająca na zbudowanie, zarządzanie i rozwijanie współczesnego miasta. Produkcją tytułu zajmuje się studio Maxis, twórcy serii SimCity i The Sims. Grę napędzać będzie nowy silnik graficzny o nazwie Glassbox, pozwalający m.in. na bardzo duże zbliżenie, dzięki któremu będziemy mogli przyjrzeć się pojedynczemu przechodniowi czy wystawom sklepowym. SimCity powróci na PC po siedmiu latach przerwy.