Dying Light 2: rozmiar na dysku, cross-play, ray tracing i... mikropłatności
Do premiery Dying Light 2 jeszcze daleko, ale dzięki rozpoczęciu przedsprzedaży gry dowiedzieliśmy się co nieco o jej technikaliach.
Na czwartkowym pokazie firmy Techland wreszcie zobaczyliśmy gameplay z Dying Light 2 oraz poznaliśmy datę premiery gry. Polacy o wielu rzeczach nie mogli lub nie chcieli jeszcze mówić, ale start przedsprzedaży tytułu na PC i konsolach pozwolił nam dowiedzieć się co nieco na temat kwestii graficznych, funkcji cross-play, mikropłatności czy rozmiaru, jaki produkcja zajmie na dysku.
Najwięcej informacji zdradza karta konsolowej wersji Dying Light 2 dostępnej w sklepie Microsoftu (najważniejsze z nich macie na powyższym screenie). Jako pierwsza rzuca się w oczy przybliżona „waga” tytułu – 60,01 GB. Nie tak dużo jak na rozbudowaną grę akcji z otwartym światem i elementami RPG, prawda? Ostateczny jej rozmiar będzie pewnie nieco większy – warto też pamiętać, że może on się odrobinę różnić na innych platformach – ale przynajmniej wiemy, że produkcja Techlandu nie okaże się pożeraczem dyskowej przestrzeni jak choćby Call of Duty: Warzone.
Dzięki usłudze Smart Delivery gra ma działać zarówno na Xboksie One, jak i Xboksach Series X oraz S, pod które zostanie jednak specjalnie zoptymalizowana (karta produktu w PlayStation Store sugeruje, że na konsolach Sony może być podobnie). Ponadto Dying Light 2 powinno zapewnić płynną rozgrywkę w rozdzielczości 4K i w 60 klatkach na sekundę (zapewne na XSX), a także opcję śledzenia promieni (ray tracing). Wygląda też na to, że w grze pojawią się mikropłatności, choć na tę chwilę trudno powiedzieć, co – oprócz skórek dla broni i postaci – mielibyśmy w ich ramach nabywać.
„Dwójkę”, podobnie jak „jedynkę”, będzie można ukończyć nie tylko solo, ale również w maksymalnie czteroosobowym trybie kooperacji. Co ciekawe, karta Dying Light 2 w Microsoft Store sugeruje, że współpraca będzie możliwa nie tylko pomiędzy posiadaczami konsol „zielonych”, ale także użytkownikami PC… a przynajmniej tymi, którzy zdecydują się na zakup gry w sklepie Microsoftu. Funkcja cross-play z pewnością ucieszy graczy, choć jeśli fani PlayStation – tak jak w przypadku Borderlands 3 – mieliby zostać odcięci od reszty społeczności, to raczej nie wszystkich. Nie zabraknie też tradycyjnego, nastawionego na rywalizcję trybu multiplayer.
Na koniec rzecz chyba najmniej zaskakująca. Jeśli oglądaliście bowiem udostępnione przez Techland materiały z gry, to pewnie już wiecie, że Dying Light 2 nie stroni od przemocy, rozlewu krwi, wulgarnego języka czy elementów erotycznych. Co za tym idzie, produkcja będzie przeznaczona wyłącznie dla dorosłych – świadczą o tym kategorie wiekowe przyznane jej przez PEGI (od 18 lat) oraz ESRB (M, od angielskiego „mature”, czyli „dojrzały”, do której zaliczane są gry przeznaczone dla osób co najmniej 17-letnich).
Przypomnijmy, że Dying Light 2 ukaże się 7 grudnia 2021 roku na PC, XONE, XSX|S, PS4 i PS5. Gra otrzyma pełną polską lokalizację (dźwięk i napisy).
- Oficjalna strona gry Dying Light 2
- Widzieliśmy Dying Light 2 i bardzo nam się spodobało!
- Nowe wideo z Dying Light 2 mnie nie uspokoiło