Dying Light 2 - najlepsze mody. Lista
Od premiery Dying Light 2 ukazało się sporo godnych uwagi modów do tej gry. Wybraliśmy najciekawsze i najbardziej przydatne z nich.
Pojutrze miną cztery tygodnie od premiery Dying Light 2. Warto więc przyjrzeć się najciekawszych modom, które do tej pory opracowali fani. Gra nie oferuje oficjalnych narzędzi, co mocno ogranicza możliwości moderskie, ale mimo to gracze zdołali wypuścić sporo godnych uwagi projektów. Pomógł w tym fakt, że wielu z nich wykorzystało doświadczenie z tworzenia modyfikacji do pierwszej części serii.
Bez wsparcia ze strony studia Techland nie mamy co liczyć na nowe przygody, ale moderom udało się zmienić i ulepszyć sporo elementów gry, dzięki czemu możemy urozmaicić rozgrywkę oraz dopasować Dying Light 2 do naszych preferencji.
{ramkaczerwona}Większość z autorów poniższych modów udzieliła nam zgody na hostowanie mirrorów. W przypadku innych w artykule znajdziecie linki do ich oficjalnych stron. {/ramkaszerwona}
Jak instalować mody do Dying Light 2
Większość modów ma postać plików dataX.pak, gdzie X to liczba oznaczająca kolejność ładowania moda – data2.pak załadowane zostanie więc przed data3.pak itd. Aby zainstalować mod, wystarczy skopiować jego plik .pak do „…DyingLight2StayHuman\ph\source”.
Porady przy instalowaniu dużej liczby modów
Problem w tym, że sporo modów ma tak samo nazwane pliki, więc proste kopiowanie ich do docelowego folderu powoduje jedynie nadpisanie poprzedniego projektu. Są jednak sposoby na obejście tego problemu.
Metoda #1 (prostsza)
Możesz zmienić numer moda na kolejny. Przykładowo, jeśli już masz data2.pak i data3.pak w folderze „source”, a kolejny mod to „data2.pak”, to zmień jego nazwę na data4.pak. To powinno działać aż do data11.pak.
Metoda #2
Alternatywnie możesz tworzyć własne kombinacje modów. Pliki .pak to bowiem proste archiwa, które otworzysz za pomocą programu WinRAR. Z jego pomocą możesz wrzucić zawartość jednego pliku .pak z modem do drugiego. W ten sposób uzyskasz jeden plik .pak, łączący efekty dwóch modyfikacji.
Mody przydatne dla każdego
- Skip All Intros – usuwa filmiki odtwarzane podczas każdego uruchomienia gry. Brzmi skromnie, ale jak wiemy, w Dying Light 2 można spędzić całe miesiące na zabawie, więc zaoszczędzony w ten sposób czas jest istotny.
- Expanded FOV Options – ten mod pozwala zmienić wartości FOV (Field of View/ Szerokość Pola Widzenia) na mniej klaustrofobiczne.
- Developer Menu – projekt uaktywnia w grze menu deweloperów, oferujące spory zestaw komend, pozwalających na zmianę dużej liczby elementów i aktywację dodatkowych opcji.
Mody wpływające na grafikę
Dying Light 2 Enhanced Mod
Najbardziej ambitnym projektem zmieniającym oprawę wizualną gry jest Dying Light 2 Enhanced Mod. Mod ulepsza grafikę w stopniu znacznie wykraczającym ponad to, co oferują ustawienia gry:
- Wprowadza więcej cieni.
- Dodaje lepszą mgłę na dalekim dystansie.
- Zmienia cykl pogodowy tak, aby deszcz padał częściej w nocy. Dodatkowo częściej trafimy na mgłę, zachmurzenie i burzę (ta funkcja odblokuje się po przejściu do drugiej mapy).
- Zwiększa poziom szczegółowości na dalekim dystansie dla drzew, cieni i innych obiektów.
- Zwiększa liczbę zombie oraz innych wrogów na mapach.
- Usuwa lub redukuje różne filtry post-processingu, takie jak lens flare, rozmycie nieba, poświaty, smugi itp.
- Lekko modyfikuje minimalne i maksymalne wartości ekspozycji.
- Delikatnie dostosowuje kontrast i nasycenie, więc nie ma już powodów do korzystania np. z filtrów ReShade.
- Odblokowuje i aktywuje wiele dodatkowych ustawień graficznych, które uwzględniono w silniku, ale nie włączono w grze. Ten element jest mocno eksperymentalny i część z tych funkcji jeszcze nie działa.
Inne ciekawe projekty zmieniające grafikę:
- Remove screen clutter – usuwa wszystkie latające śmieci, liście, gazety itp. Sprawia, że gra wygląda o wiele czyściej i pozwala zaoszczędzić kilka fps.
- DS4 Dualshock Button Icons – podobnie jak w przypadku pierwszej części, Dying Light 2 nie wykrywa poprawnie kontrolerów z PlayStation 4 i zamiast nich widzimy na ekranie ikony z Xboksa 360 / XONE. Ten mod zastępuje je ikonami DualShocka 4.
- E3 Lawan – model Lawan w finalnej wersji gry jest mocno odmienny od tego, który pokazywano na wczesnych materiałach wideo. Jeśli komuś bardziej podoba się pierwotna wersja tej postaci, to ten mod ją przywraca.
- NO POST PROCESSING EFFECTS like flare etc. – coś dla miłośników czystej grafiki. Projekt usuwa efekty wizualne, takie jak filtr wyostrzający, bloom, głębię pola widzenia czy aberrację chromatyczną.
Zmiany w rozgrywce
I Am Legion – Reborn
I Am Legion – Reborn to najbardziej kompleksowy mod zmieniający rozgrywkę w Dying Light 2. Projekt mocno podkręca survivalowy charakter gry. Modyfikuje AI, tak że zombie stają się bardziej nieustępliwe i agresywne, a ludzie sprytniejsi. Przeciwnicy są ogólnie skuteczniejsi, a ich zachowanie bardziej różnorodne i mniej przewidywalne. Jest ich także więcej na planszach i potrafią gonić gracza znacznie dłużej. Mod wprowadza także zmiany środowiskowe, zwiększające różnorodność warunków pogodowych, oraz dodaje realistyczną fizykę, która zmienia walkę, powodując, że reakcje na trafienia nie są już prostymi animacjami, a częściowo rządzi nimi silnik fizyczny, tak jak w pierwszej części cyklu.
Warto wspomnieć, że projekt jest następcą analogicznego moda I Am Legion do pierwszego Dying Light.
Inne ciekawe mody:
- Proper Dynamic Weather – mod wprowadza wiele dodatkowych stanów pogodowych i zwiększa realizm tego elementu rozgrywki.
- Physics Overhaul – ulepsza efekty fizyki ciał reagujących na trafienia. Stają się one bardziej realistyczne i rożnorodne. Alternatywnym projektem tego typu jest Physics Are Back.
- Real Time – mod zmienia cykl dzienny. Z modyfikacją czas biegnie tak jak w świecie rzeczywistym – godzina w grze trwa wiec godzinę w świecie rzeczywistym. Alternatywnie, jeśli chcecie spowolnić bieg czasu, ale nie do rzeczywistego poziomu, to skorzystajcie ze Slower Time.
- More Zombies - Max Density – mod maksymalnie podbijający liczbę spawnujących się zombie na mapach, przez co ulice pełne są żywych trupów.
- Spider – Aiden – mod zmieniający głównego bohatera niemalże w Spider-Mana. Biegamy szybciej, skaczemy dalej i wyżej, a linki z hakiem możemy używać niemalże bez żadnych ograniczeń.
Mody ułatwiające rozgrywkę
Ułatwiające rozgrywkę, ale zachowujące pewien poziom wyzwania
- Less XP and Trophies Grind – mocno zmniejsza grind, zarówno w zakresie rozwoju postaci, jak i ulepszania sprzętu.
- Easier Challenges – zmniejsza poziom trudności wyzwań.
- Increased Durabiliy – zwiększa wytrzymałość uzbrojenia, dzięki czemu zużywa się ono o wiele razy wolniej niż standardowo.
- Faster Dash Sprint – ten mod zwiększa długość i prędkość sprintu.
- Grappling hook buff – mod wzmacnia użyteczność linki z hakiem w grze.
- Increased Survivor Sense – wzmacnia zmysł przetrwania.
Mody pełniące rolę cheatów
- Joew Dying Light 2 Mod – program w stylu trainera. Można za jego pomocą aktywować m.in. nieśmiertelność. Pozwala również zmieniać balans rozgrywki, np. przyspieszyć tempo rozwoju.
- Unlimited Weapon Durability – wyłącza system zużywania się broni, co oznacza, że raz zdobyty oręż nigdy nie ulegnie uszkodzeniu i możemy go używać, ile chcemy.
- Infinite Stamina – mod sprawia, że nigdy nie kończy nam się stamina (kondycja).
- Unlimited Arrow and Bolt – nigdy niekończące się strzały do łuków i bełty do kusz.
- Immunity Toxins and Night immunity – czyni bohatera odpornym na toksyny oraz efekty nocy.
Dodatkowe ułatwienia
Rozgrywkę możecie sobie ułatwić, korzystając również z gotowych save’ów lub trainerów:
- Save z maksymalnym poziomem na początku
- Save z projektami, paralotnią, hakiem i nieskończonym złotem
- Trainery do gry Dying Light 2